Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jak je pogiął to musiał wymienić :zlośnik To są blaszki z nierdzewki odgradzające klocek od zacisku, zapobiegające zakleszczaniu się klocka. Teoretycznie wieczne, ale trzeba się obchodzić się z nimi delikatnie.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:mireks, a nie potrzebowałeś tam żadnych blaszek ? Bo z tego co pamiętam jak mi wymieniali klocki w ASO, to oprócz klocków mechaniur wymieniał mi takie blaszki :oj
Blaszki były w komplecie, podobnie jak zatyczki na tłoki.
Tak wygląda cały komplet:

Obrazek

Oryginalne blaszki nie były uszkodzone ani zardzewiałe, ale skoro były nowe to założyłem cały nowy komplet.
MARCIN
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2010, 20:49
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: proszowice

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: MARCIN »

WITAM wymieniał ktoś samemu klocki w linejce z przodu bo ja zamierzam czy jest to skomplikowane
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Z tego co poczytałem to faktycznie czas już najwyższy wymienić klocki... mam prawie 48 000 km i na razie nie robiłem. Ostatnio zasłyszałem jakieś piski i nie wiem czy to oznacza, że ich koniec czy jak? Byłem na wymianie kół jakoś w początkiem listopada i gość mówił, że jeszcze parę tysięcy zrobię. Do tej pory nie pali mi się kontrolka - z tym kabelkiem to faktycznie może być lipa. Chyba czas zamówić klocki
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moje od nowości podczas mocnego hamowania piszczą, więc tym się nie sugeruj. Musisz zdjąć koło i się przyjrzeć ile ich jeszcze zostało.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Fiat zaleca w naszych Linkach wymianę klocków co 30 000 km ja już jestem po takim zabiegu
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c pisze:Fiat zaleca w naszych Linkach wymianę klocków co 30 000 km
Ja zalecam żeby jeździć aż się zetrą :zlośnik
W Pandziochu zrobiłem na klockach 60kkm, i niepotrzebnie dałem się namówić serwisowi na wymianę, bo spokojnie by jeszcze pojeździły.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

W cytrynce jeździłem aż mi się starły teraz to i w Lince tak zrobię, rok temu w ASO mnie namówilo teraz taki głupi nie będą
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek, mi w Pandziochu poszły dość szybko, ale w lince raczej do conajmniej 40 tyś nie będę zaglądał na klocki jeśli przy 17 tyś mam jak nowe :)

[ Dodano: |16 Mar 2011|, o 14:32 ]
pawe1_c, wydaje mi się że po 30 tyś wymieniać klocki to strata kasy chyba że jeździsz jak rajdowiec :lacha
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Bernardito pisze:czas już najwyższy wymienić klocki
I płyn hamulcowy :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Wymieniłem klocki 1x od nowości po ok 47 500 km. W sumie miały jeszcze ze 2 mm i do 50 000 km może bym się dokulał ale już mi zaczęło popiskiwać więc nie ma co. Kabelki sprawdzone i są ok także pewno po jakichś 2-3 tys by świeciła kontrolka klocków. Wymieniłem na Bosch'e. Dałem za same klocki ok 130 zł. Chyba nie tak tragicznie. Jak na razie nie słyszę żadnych pisków, więc to chyba było powodem. Na razie zgodnie z zaleceniem jeżdżę ostrożnie przez paręnaście km.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 621
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

50000 machnięte na klockach i powinienem jeszcze ze 2 sezony na nich polatać .
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

co to dla Ciebie są 2 sezony? Dojedziesz do 60000? może też bym dociągnął prawie do takiego wyniku, ale już mi piszczały
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

51000 tys km zrobione i klocki jeszcze po 2mm przód i 3mm tył. także jeszcze chwilę polatają. od momentu zapalanie sie kontrolki mamy jeszcze około 2mm klocków. w serwisie do t-jeta klocki kosztuja przód 350 zł, tył 250 zł. z tym płynem hamulcowym to lipa że trzeba wymieniać po 2 latach bo siada pompa. u mnie po dwóch latach i dwóch miesiacach płyn hamulcowy ok - mniej niż 1.5 % zawartości wody.

możecie dać jakieś namiary na oryginalne klocki lub firmowe zamienniki - musze nabyć i pobawić się w wymianę
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer, kup klocki Steinhoff. Fiat je dopuszcza do stosowania. Niektóre ASO mówią, że to oryginały lecz polskiej produkcji i, że są dostarczane przez Fiata. Fakt faktem, że na opakowaniu jest nr katalogowy Fiata i, że montować należy w ASO Fiat.
Przednie kosztują 98zł, tylnie 52zł.
ODPOWIEDZ