Teraz jest 29 kwi 2017, o 19:25


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 21 cze 2013, o 17:50 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 115 razy
smak56 napisał(a):
Najprawdopodobiej przyczyną jest nieszczelność (przepuszczanie) szybkozłączki przy pompie vakum. (...) Poobserwuję jeszcze i napiszę.
smak56, my w "benzyniakach" bez turbo nie mamy pompy podciśnienia, a problem (jak widać) czasem występuje. Nie jest to jakieś "drastyczne" zjawisko, ale zauważalne - same hamulce i ABS reagują prawidłowo. Tym niemniej trop podciśnienia może być dobry, warto sprawdzić u nas wskazania na map sensorze czy wszystko :ok) Tak "na szybko" - tu mieli podobne problemy: link


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 21 cze 2013, o 19:52 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 23:12
Posty: 578
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo : 28 razy
Otrzymał Piw: 20 razy
emmer napisał(a):
nie. zdrowy rozsądek. po cholerę wymieniać jak miałem w tym roku zmierzony i można powiedzieć jest prawie taki jakim był zalany. jezeli nie ma w nim zbyt dużej zawartości wody to nie ma się czego bać (co nie zmienia faktu, że już w tym roku chyba zmienie, ale to dopiero przed zimą)


Jak już chcesz zmieniać to wg. mnie na wiosnę lepiej - w zimie i tak raczej ostrożniej używamy hamulców a z całą pewnością więcej okazji do załapania wilgoci.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40000   Silnik:   1.4 8v+LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 27 paź 2013, o 12:05 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5014
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 355 razy
smak56 napisał(a):
Do MOD-TEAM. Mam propozycję by w dziale Techniczne - wyodrębnić jako samodzielny "Układ Hamulcowy", który teraz jest w "zawieszenie....." . Miałem problem, gdzie poruszyć moją sprawę. W "zawieszeniu" jest mnóstwo tematów związanych z hamulcami i taki rozdział bardzo by ułatwił szukanie i pisanie.


smak56 - zrobione :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 26 maja 2014, o 01:44 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
W tym tygodniu było kilka upalnych dni i temat twardego pedału hamulca powrócił. Po przewertowaniu internetu doszedłem do wniosku, że powodem może być pompa podciśnienia (vacum). Postanowiłem ją wymienić . Maciek /mwas/, dzięki za pomoc z e-perem. Po wymianie, hamulec nareszcie jest miękki (normalny). Gdzieś wyczytałem, że ta pompa steruje również EGR-em i turbo :? . Z tego co zauważyłem, silnik pracuje bardziej miękko, auto "lżej" jedzie i mniej pali. Czary? :pomysli


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 26 maja 2014, o 19:54 
Offline
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 19:34
Posty: 757
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo : 43 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
EGR-em nie steruje, (składałem to dziadostwo przez 3 lata) sterowany jest elektromagnesem. turbina jest sterowana podciśnieniem tu bym to powiązywał.

_________________
Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   124000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 11 sie 2014, o 15:50 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2013, o 17:09
Posty: 102
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 23 razy
Kto śledzi moje posty to wie, że mój egzemplarz LINKI jest bardzo dowcipny :smutny

Twardy pedał hamulca też przerabiałem, a raczej coś jeszce bardziej dziwnego - samoczynne blokowanie się tylnych hamulców świecenie światła stop, co zauważyłem przypadkiem w nocy w wstecznym lusterku i cholernie twardy pedał.

Samochód kupiłem na jesieni a problemy z hamulcem pojawiły się gdy zacząłem używać w samochodzie ogrzewania z nadmuchem na nogi.
Wyobraźcie sobie mechaników którym tłumaczyłem, że jak włączę ogrzewanie na nogi to blokują mi się hamulce... odpowiedź była w stylu " psychiatra przyjmuje w środy i piątki od 16.00 do 20.00 " :banan


Az trafiłem na gościa który przypomniał sobie iż coś takiego było kiedyś w Bravach i nawet zostało objęte akcją serwisową.

OTÓŻ!!

Pedał hamulca montowany jest na plastikowym sworzniu, gdy jest nowy to wszystko jest Ok ale po jakimś czasie plastik zużywa się i staje się porowaty a pod wpływek ciepła zwiększa swoją średnicę a co za tym idzie pedał hamulca nie wraca do końca w położenie spoczynkowe i powoduje jakbyśmy jechali cały czas na leciutko wciśnietym hamulcu i zużywamy wtedy całe podciśnienie slużące do wspomaganie (wymiana pompy vacum nic nie da) - pedał twardnieje i po jakimś czasie dochodzi do blokowania tylnych hamulców.
Oczywiście lekiem na to miała być wymiana calego zestawu pedałów.
Dość już wpakowałem, kasy w ten samochód więc doedukowany opowiedziałem wszystko swojemu mechanikowi. Ten mnie wysłuchał :pomysli i bez przekonania wymontował plastykowy sworzeń na którym był zamontowany pedał hamulca ( tu uwaga: najpierw trzeba odkręcić elektryczny pedał przyspieszacza (gaazu) bo inaczej nie zdemontujemy wspomnianego sworznia.. za malo miejsca)
Sorzeń był lekko porowaty i suchy więc delikatnie został oczyszczony papierkiem a rozwiertakiem wygładzona i leciutko powiększona jego średnica wewnętrzna ..potem smar i składanie wszystkiego do kupy.

Problem zniknął jak ręką odjął i nie pojawił się dotąd choć upały tego lata były nie miłosierne.
Hamulce pracują bez zarzutu i zawsze są a pedał normalny.

Jeśli ktoś będzie mial podobny problem to może niech zacznie od tego.. :jazda


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 11 sie 2014, o 15:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Takie rzeczy tylko we Fiatach :) Gratuluję bez-kosztowej naprawy.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 18 sie 2014, o 18:21 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
marco53 napisał(a):
Twardy pedał hamulca też przerabiałem,
Pedał hamulca montowany jest na plastikowym sworzniu, gdy jest nowy to wszystko jest Ok ale po jakimś czasie plastik zużywa się i staje się porowaty a pod wpływek ciepła zwiększa swoją średnicę a co za tym idzie pedał hamulca nie wraca do końca w położenie spoczynkowe.
Jeśli ktoś będzie mial podobny problem to może niech zacznie od tego.. :jazda

Jeśli chodzi o ten sworzeń :foto , to chciałem zrobić tak jak radzisz. Poległem jednak przy próbie wypchnięcia go. Ma takie cztery nacięcia, których nie umiałem ścisnąć! :zlośnik Teraz jest chłodniej i hamulec jest "normalny". Poczeka na właściwy moment.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 sie 2014, o 15:27 przez smak56, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 18 sie 2014, o 20:54 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2013, o 17:09
Posty: 102
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 23 razy
Cytuj:
Jeśli chodzi o ten sworzeń :foto , to chciałem zrobić tak jak radzisz. Poległem jednak przy próbie wypchnięcia go. Ma takie cztery nacięcia, których nie umiałem ścisnąć!


Mam nadzieję że pamietałeś by odkręcić najpierw pedał gazu.
Jeśli chodzi o te cztery cholerne nacięcia to ja niestety zapłaciłem za naukę uszkodzeniem jednego - sorry że tego nie dopisałem. już się poprawiam.
Ten cały sworzeń na końcu ma właśnie takie zaczepy które po wyjściu z pedału rozprężają się i zaczepiają o rant co nie pozwala im się wysunąć. O ile wprowadzenie jest łatwe to wyjęcie już nie do końca.. trzeba wszystkie cztery równomiernie trochę wepchnąć do środka i dopiero wyjmować sworzeń ale od strony pedału gazu. Ja po kilku próbach z mechanikiem który też to robił po raz pierwszy :smutny :smutny w końcu dopasowaliśmy kawałek rurki o średnicy w którą wchodziły troszeczkę wystające zaczepy - odciąłem ok 1,5-2 cm pierścień i zapierając się o pedał sprzęgła wcisnąłem na wystające zaczepy sworznia tak że lekko się schowały do środka, następna kombinacja kawałek cieńszego wałeczka którym wepchnąłem sworzeń głebiej potem już skubany wyszedł.
Bez zdemontowanego gazu za cholerę byśmy go nie wydobyli.
Potem już z górki kolega mechanik wykonał polerkę zewnętrznej części i rozwiertakiem odrobinę powiększył otwór.

Przejechałem od tego zabiegu już pewnie z 10 tysi i nic złego się już nie działo choć jak pisałem upały były jak trzeba - no i mam nadzieję że w tą zimę będę mógł korzystać z ciepłego nawiewu na nogi bo jestem okropny zmarźlak. :lacha


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 22 sie 2014, o 15:15 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Nie, nie! Nie demontowałem pedału gazu, gdyż założyłem, że szkoda roboty jak nie dam rady wysunąć (kawałek) tego sworznia. I miałem rację. Trochę podpowiedziałeś z tym kawałkiem rurki. Kiedyś się za to wezmę. U mnie puchnie przy 30 - 35 ˚C.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 22 sie 2014, o 19:53 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2013, o 17:09
Posty: 102
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 23 razy
Cytuj:
U mnie puchnie przy 30 - 35 ˚C.


Mam nadzieję że masz to samo co ja i zabieg z plastykowym sworzniem pomoże.
Tak jak pisałem u mnie działy się cuda - do samoczynnej blokady tylnych kół i zapalania się światła stopu włącznie.
Teraz już tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 22 sie 2014, o 21:47 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3348
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 139 razy
Otrzymał Piw: 109 razy
To robota na akcje serwisową Fiata

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 23 sie 2014, o 12:15 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2013, o 17:09
Posty: 102
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 23 razy
Cytuj:
To robota na akcje serwisową Fiata


Pytałem o to - niestety :smutny nie ten model .. podobno kieeedyś w "BRAVO" - stąd dowiedziałem że że w ogóle taka usterka była w FIATACH


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 7 cze 2015, o 22:01 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2010, o 13:31
Posty: 32
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Marco 53-Dzięki!!!Strzał w dziesiątkę. Wczoraj przeczytałem Twojego posta i od razu poleciałem odkręcać pedał przyspieszenia.Jeśli chodzi o 4 blokujące nacięcia ,to wsadziłem nakrętkę,i popchałem ją brechą.Nacięcia się zeszły do kupy i sworzeń się odblokował.Potem jeszcze 4 kolejne nakrętki popchałem brechą i wreszcie wyszedł sworzeń. U mnie nie było śladów zużycia sworznia,a więc nie bawiąc się w rozwiertywania ,dokładnie wszystko nasmarowałem i złożyłem spowrotem. Rewelacja! Hamulce jak nowe! Koszty zerowe!Jeśli kiedyś tam znów się zablokuje, to wiem co i jak.Wtedy najwyżej zeszlifuję sworzeń. Wczoraj i dziś specjalnie ustawiałem auto na upale i jak ręką odjął. Trochę było zabawy ,a satysfakcja niesamowita!

_________________
Historia od 88 r.:126 p,125p,Cinquecento,Punto I,Marea,Punto II D,Punto II JTD,Linea Mjt Emotion


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   101000   Silnik:   1.3 mjet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Twardy pedał hamulca
PostNapisane: 26 cze 2015, o 19:00 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2013, o 17:09
Posty: 102
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 23 razy
Cieszę się że się udało :)

Taka "pierdoła" a potrafi życie zapaskudzić, o bezpieczeństwie nie wspomnę.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]