UKŁAD HAMULCOWY[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 18 lut 2016, 0:54

Fiacik pisze: Wydaje mi się że ze względów bezpieczeństwa max przebieg tarcz i klocków to będzie granica 100.000km i tak tez jest w większości aut .
Ja u siebie zauważyłem ciekawostkę w postaci równomiernego zużywania się tarcz i klocków. :pomysli
Na swoim komplecie przejechałem 70 tys. km a klocki i tarcze (komplet) będą do wymiany, tak jak piszesz, za około 30-40 tys.
Tył ma przejechane 180 tys.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicze
klubowicze
Posty: 317
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 » 18 lut 2016, 16:45

Nie wiem jak u kolegów , ale u mnie tarcze brembo a klocki TRW ( albo odwrotnie bo już trochę czasu upłynęło :) ) wytrzymały 60 tyś km . Bez bicia , piszczenia czy innych takich. W tym roku zamierzam wymienić wszystko na nowe . Wszystko , ponieważ producent jeśli dobrze pamiętam przewidział tylko dwa milimetry zużycia tarczy jako wartość graniczną . Też byłem początkowo zdziwiony bo przywyklem, że tarcze z przodu wytrzymują ok. 3 komplety klocków . Widać w t-jet jest inaczej i przewidziane są jedne klocki na jedną tarczę . Prawdę mówiąc nie przeszkadza mi to zważywszy na ilość przejechanych na komplecie kilometrów . A nie należę do kierowców specjalnie oszczedzajacych hamulce. Emmer , jeśli się nie mylę to tarcze w v8 i t-jet różnią się przede wszystkim wielkością . W t-jet mają większą średnicę :) Pozdrawiam :)

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5972
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: emmer » 19 lut 2016, 8:12

Weź ATE. nie zawiedziesz się :)
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 763
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 » 19 lut 2016, 8:39

Polecam textara
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6037
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek » 19 lut 2016, 12:14

Textar świetne tarcze :ok)
A do tego malowane, i nie zachodzą rdzą.

robert75
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 149
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 145800
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: robert75 » 19 lut 2016, 14:11

Także polecam textara. Od roku testuje i jest bardzo ok.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 19 lut 2016, 14:32

Na tym zestawie przejechałem 70 tys. km i jeszcze min. z 30 pojeżdżę. :ok) :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicze
klubowicze
Posty: 317
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 » 19 lut 2016, 17:16

Rozważę , dzięki :)

Artur
klubowicze
klubowicze
Posty: 41
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
Przebieg: 76000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Artur » 20 lut 2016, 20:29

Ja użyłem tarcz Metelli i klocki tej samej firmy. Dobrze wykonane malowane tarcze zrobiłem już na nich 9 tys.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1444
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: leszek1234 » 20 lut 2016, 22:52

Jak czytam powyższe posty, to się zastanawiam czy aby w hamulcach w ogóle istotne jest to, czy są pomalowane? Napiszcie jak te tarcze i klocki zachowują się w sytuacjach awaryjnych. Co mi z ładnych hamulców jeśli mają dłuższą drogę hamowania.

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: buhert » 20 lut 2016, 23:11

Ja napiszę z doświadczenia co ludzie kupują, na co są zwroty i co mechanicy sobie chwalą.
Sprawa wygląda prosto (mówimy o hamulcach dostępnych do Linei):

Tarcze:
1. Jeśli ma być najlepiej i drogo - ATE

2. Jeśli ma być bardzo dobrze - TRW albo Textar

3. Jeśli przereklamowanie...Bosch.

4. Wszystkie inne marki są..."jak się trafi" :ink

Klocki
1. Jak ma być najlepiej i drogo - ATE

2. Jak ma być bardzo dobrze - TRW (ale pylą i robią dużo syfu) albo Textar

3. Jeśli ma być w miarę dobrze a tanio - LPR (klocki bardzo twarde, często piszczą, ale 60 tys km robią spokojnie i są tanie).

4. Wszystkie inne marki są..."jak się trafi" :ink

Podsumowując: ostatnio bardzo dobre opinie zbiera Textar i wszyscy go polecają. Osobiście jeśli coś z hamulców padnie u mnie to z miejsca wchodzi Textar.
PS: Wszystkie z w/w marek w sytuacjach awaryjnych się sprawdzą bardzo dobrze :ink
Ale wiadomo...ilu użytkowników tyle opinii. U mnie bierze części masa mechaników i...napisałem Wam co się sprawdza :ink
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 763
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 » 20 lut 2016, 23:42

buhert pisze:Ja napiszę z doświadczenia co ludzie kupują, na co są zwroty i co mechanicy sobie chwalą.
Sprawa wygląda prosto (mówimy o hamulcach dostępnych do Linei):

Tarcze:
1. Jeśli ma być najlepiej i drogo - ATE

2. Jeśli ma być bardzo dobrze - TRW albo Textar

3. Jeśli przereklamowanie...Bosch.

4. Wszystkie inne marki są..."jak się trafi" :ink

Klocki
1. Jak ma być najlepiej i drogo - ATE

2. Jak ma być bardzo dobrze - TRW (ale pylą i robią dużo syfu) albo Textar

3. Jeśli ma być w miarę dobrze a tanio - LPR (klocki bardzo twarde, często piszczą, ale 60 tys km robią spokojnie i są tanie).

4. Wszystkie inne marki są..."jak się trafi" :ink

Podsumowując: ostatnio bardzo dobre opinie zbiera Textar i wszyscy go polecają. Osobiście jeśli coś z hamulców padnie u mnie to z miejsca wchodzi Textar.
PS: Wszystkie z w/w marek w sytuacjach awaryjnych się sprawdzą bardzo dobrze :ink
Ale wiadomo...ilu użytkowników tyle opinii. U mnie bierze części masa mechaników i...napisałem Wam co się sprawdza :ink
Amen
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 671
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fiacik » 21 lut 2016, 13:04

Buhert a jaka jest cena u Ciebie kompletu ATE i Textar ?

Czy ktoś wie co montują do Linek w serwisie Fiata ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 763
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 » 21 lut 2016, 13:09

Ja swojego textara z klockami do nasze diesla 290zl
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1779
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson » 21 lut 2016, 13:41

Fiacik pisze: Czy ktoś wie co montują do Linek w serwisie Fiata ?
Gdzieś czytałem, że Steinhof (?)
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość