[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Pongo » 05 maja 2016, 11:19

Wymienilem komplet tarcz i klockow przod tyl. Dla potomnych: do przodu trzeba mieć nasadke torx... idiotyzm a z tylu tloczki nalezy wciskac i wkrecac jednoczesnie by sie chowaly. Najlepiej kluczem do dokrecania szlifierki :)

Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: alvaro » 28 maja 2016, 21:06

RSG79 pisze:Witam, po raz kolejny potwierdziło się pewne przysłowie..."ni"niedzielna praca w g**** się obraca...ale od początku....jak zwykle w moim przypadku jedyne wolne popołudnie wygospodarowałem ....w niedziele...nie wypada ale robię to sobie nie zarobkowo komuś innemu więc co może pójść nie tak..wymiana tarcz i klocków ogarneZ sam....:-)
zaczynam od strony kierowcy i wszystko idzie elegancko, sprawnie i bez przygód....około 40 min na spokojnie....uśmiechnięty stwierdzam, że i z drugiej pójdzie taksamo no bo czemu nie.........i się zaczęło...na początek...przy ostatniej zmianie jakaś zaraza tak dokręciła śruby, że już przy odkręcaniu pierwszej ZONK....1:0.....dla śrubki - urwałem mędę......nerwy naruszone i czoło spoconer reszta jakoś poszła....emocje opadły powrócił delikatny uśmiech....nie na długo...w sumie 3:0 dla śrubek.....urwałem 2 które trzymają tarczę....:-(....
Wymianę zakończyłem....ale mam teraz do wykręcenia 3 urwane śruby no i z szybkiej wymiany wyszła cała noc :-)
Więc odemnie przestroga....nie idźcie w moje ślady i niedzielę przeznaczcie na relax i zabawy :-)
I jak wykręciłeś urwane śruby?

Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 » 20 cze 2016, 19:37

witam, trochę mnie tu nie było....śruby pytasz..? no cóż z braku czasu...jeżdżę na 3 a z czwartą jestem umówiony z mechanikiem...jak tylko znajdę czas :)
wiem, że nie powinienem tak latać ...ale cóż...:))

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: alvaro » 25 cze 2016, 12:46

A już myślałem że sam podołałeś tematowi Ja wymieniałem tarczę i klocki u mechanika + cały płyn hamulcowy.

Pan Czesio nie bawił się w od powietrzanie sprzęgła, płyn w sprzęgle wymienił w następujący sposób:
Dużą strzykawką wybrał stary płyn ze zbiorniczka,
Nabrał całą strzykawkę nowego płynu,
Połączył strzykawkę i odpowietrznik wężykiem,
Poluzował odpowietrznik i wyparł stary płyn nowym.
Nstępnie przystąpił do odpowietrzania poszczególnych kól w odpowiedniej kolejności dolewajac nowego plynu do zbiorniczka.

Awatar użytkownika
Grzesioklb
klubowicz
klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
Przebieg: 71200
Silnik: T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kluczbork

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Grzesioklb » 09 lis 2016, 16:42

Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Grzesioklb

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6151
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek » 09 lis 2016, 17:22

Jak nie czuć żadnego bicia na kierownicy podczas hamowania to jeździłbym dalej na tym zestawie.

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: helletic » 09 lis 2016, 17:28

Zajechać klocki jeszcze bardziej. Moja rada - wymieniać tarcze razem z klockami. Nie ważne ile tarczy pozostało.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: will » 09 lis 2016, 19:40

Grzesioklb pisze:Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Przetaczałeś tarcze ? Wyglądają nieźle nie ma wyraźnego progu trzeba zmierzyć.
Klocki wymiana oczywiście.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Grzesioklb
klubowicz
klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
Przebieg: 71200
Silnik: T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kluczbork

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Grzesioklb » 09 lis 2016, 22:43

Z tarczami nie było nic robione. Klocki słabe ale czy warto zakładać nowe na te tarcze? Starczy tarczy dla nowych klocków?
Grzesioklb

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 466
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 144144
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: skory85 » 09 lis 2016, 22:52

Spokojnie starczy ledwo co rancik się zrobił, choć jak coś bym na Twoim miejscu je przetoczyl. W puncie II ostatnio swojej lubej zakładałem oryginały po przetoczeniu tarcz+ nowe klocki. Teraz jest !oc hamowania
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 09 lis 2016, 23:07

Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1504
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: leszek1234 » 10 lis 2016, 9:12

Moje zdanie : na razie jeździj dalej, jak klocki będą do wymiany (na oko lub ostatecznie zapali się kontrolka;), wtedy ocenisz tarcze. Obecnie wygląda to normalnie, do jazdy. Ja na pierwszym zestawie klocków jeździłem do ok. 90tys.km i tarcz nie było potrzeby wymieniać.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6188
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 10 lis 2016, 10:09

Ja tam widzę już bardzo niewiele okładziny. Wymieniłbym wszystko.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: will » 10 lis 2016, 11:17

Ja zakładałem nowe klocki na stare tarcze przy 85tyś, tarcze były w dobrym stanie ale mierzyłem grubość była w normie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 724
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fiacik » 10 lis 2016, 13:35

smak56 pisze:
Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.
A to ciekawe co piszesz ?! . Ja mam już na tarczach znacznie większe ranty niż 0,9 mm /tak na oko jakieś 1,5 mm/ i to przy przebiegu 57.000 km .Ok.miesiąc temu byłem na wymianie olejów i filtrów w serwisie FIATA w Bielsku- Białej . Prosiłem o przyjrzenie się temu i stwierdzili, że na tych tarczach i klockach mogę jeszcze śmiało jeździć jakieś 30.000 km . Hamulce działają bez zarzutu .
A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości