Teraz jest 23 sty 2017, o 05:21


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2016, o 10:19 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 14:23
Posty: 248
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
Wymienilem komplet tarcz i klockow przod tyl. Dla potomnych: do przodu trzeba mieć nasadke torx... idiotyzm a z tylu tloczki nalezy wciskac i wkrecac jednoczesnie by sie chowaly. Najlepiej kluczem do dokrecania szlifierki :)

Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka

_________________
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   127000   Silnik:   1.4 T-Jet+LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 28 maja 2016, o 20:06 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 21:30
Posty: 338
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo : 14 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
RSG79 napisał(a):
Witam, po raz kolejny potwierdziło się pewne przysłowie..."ni"niedzielna praca w g**** się obraca...ale od początku....jak zwykle w moim przypadku jedyne wolne popołudnie wygospodarowałem ....w niedziele...nie wypada ale robię to sobie nie zarobkowo komuś innemu więc co może pójść nie tak..wymiana tarcz i klocków ogarneZ sam....:-)
zaczynam od strony kierowcy i wszystko idzie elegancko, sprawnie i bez przygód....około 40 min na spokojnie....uśmiechnięty stwierdzam, że i z drugiej pójdzie taksamo no bo czemu nie.........i się zaczęło...na początek...przy ostatniej zmianie jakaś zaraza tak dokręciła śruby, że już przy odkręcaniu pierwszej ZONK....1:0.....dla śrubki - urwałem mędę......nerwy naruszone i czoło spoconer reszta jakoś poszła....emocje opadły powrócił delikatny uśmiech....nie na długo...w sumie 3:0 dla śrubek.....urwałem 2 które trzymają tarczę....:-(....
Wymianę zakończyłem....ale mam teraz do wykręcenia 3 urwane śruby no i z szybkiej wymiany wyszła cała noc :-)
Więc odemnie przestroga....nie idźcie w moje ślady i niedzielę przeznaczcie na relax i zabawy :-)

I jak wykręciłeś urwane śruby?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   74000   Silnik:   1.4 8v + LPG BRC   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 20 cze 2016, o 18:37 
Offline
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 11:25
Posty: 16
Lokalizacja: Białystok
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 2 razy
witam, trochę mnie tu nie było....śruby pytasz..? no cóż z braku czasu...jeżdżę na 3 a z czwartą jestem umówiony z mechanikiem...jak tylko znajdę czas :)
wiem, że nie powinienem tak latać ...ale cóż...:))


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   51000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 25 cze 2016, o 11:46 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 21:30
Posty: 338
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo : 14 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
A już myślałem że sam podołałeś tematowi [emoji6] Ja wymieniałem tarczę i klocki u mechanika + cały płyn hamulcowy.

Pan Czesio nie bawił się w od powietrzanie sprzęgła, płyn w sprzęgle wymienił w następujący sposób:
Dużą strzykawką wybrał stary płyn ze zbiorniczka,
Nabrał całą strzykawkę nowego płynu,
Połączył strzykawkę i odpowietrznik wężykiem,
Poluzował odpowietrznik i wyparł stary płyn nowym.
Nstępnie przystąpił do odpowietrzania poszczególnych kól w odpowiedniej kolejności dolewajac nowego plynu do zbiorniczka.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   74000   Silnik:   1.4 8v + LPG BRC   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 16:42 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2010, o 10:05
Posty: 75
Lokalizacja: Kluczbork
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Grzesioklb


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   71200   Silnik:   T-JET   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 17:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5921
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
Jak nie czuć żadnego bicia na kierownicy podczas hamowania to jeździłbym dalej na tym zestawie.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 17:28 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:21
Posty: 2216
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 349 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Zajechać klocki jeszcze bardziej. Moja rada - wymieniać tarcze razem z klockami. Nie ważne ile tarczy pozostało.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 19:40 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 20:04
Posty: 3337
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 135 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Grzesioklb napisał(a):
Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.

Przetaczałeś tarcze ? Wyglądają nieźle nie ma wyraźnego progu trzeba zmierzyć.
Klocki wymiana oczywiście.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 22:43 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2010, o 10:05
Posty: 75
Lokalizacja: Kluczbork
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Z tarczami nie było nic robione. Klocki słabe ale czy warto zakładać nowe na te tarcze? Starczy tarczy dla nowych klocków?

_________________
Grzesioklb


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   71200   Silnik:   T-JET   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 22:52 
Offline
Spoko gość
Spoko gość

Dołączył(a): 16 paź 2016, o 22:50
Posty: 182
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 9 razy
Spokojnie starczy ledwo co rancik się zrobił, choć jak coś bym na Twoim miejscu je przetoczyl. W puncie II ostatnio swojej lubej zakładałem oryginały po przetoczeniu tarcz+ nowe klocki. Teraz jest !oc hamowania

_________________
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   131313   Silnik:   1.4 8V+lpg   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 lis 2016, o 23:07 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3647
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Grzesioklb napisał(a):
Starczy tarczy dla nowych klocków?

Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 10 lis 2016, o 09:12 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 19:32
Posty: 1332
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 151 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Moje zdanie : na razie jeździj dalej, jak klocki będą do wymiany (na oko lub ostatecznie zapali się kontrolka;), wtedy ocenisz tarcze. Obecnie wygląda to normalnie, do jazdy. Ja na pierwszym zestawie klocków jeździłem do ok. 90tys.km i tarcz nie było potrzeby wymieniać.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 10 lis 2016, o 10:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6033
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Ja tam widzę już bardzo niewiele okładziny. Wymieniłbym wszystko.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 10 lis 2016, o 11:17 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 20:04
Posty: 3337
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 135 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Ja zakładałem nowe klocki na stare tarcze przy 85tyś, tarcze były w dobrym stanie ale mierzyłem grubość była w normie.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 10 lis 2016, o 13:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 14:16
Posty: 580
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 34 razy
smak56 napisał(a):
Grzesioklb napisał(a):
Starczy tarczy dla nowych klocków?

Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.


A to ciekawe co piszesz ?! . Ja mam już na tarczach znacznie większe ranty niż 0,9 mm /tak na oko jakieś 1,5 mm/ i to przy przebiegu 57.000 km .Ok.miesiąc temu byłem na wymianie olejów i filtrów w serwisie FIATA w Bielsku- Białej . Prosiłem o przyjrzenie się temu i stwierdzili, że na tych tarczach i klockach mogę jeszcze śmiało jeździć jakieś 30.000 km . Hamulce działają bez zarzutu .
A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .

_________________
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   57000   Silnik:   1.3multijet 95KM   Rocznik:   2013    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]