[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 06 maja 2012, 21:42

Po przejechaniu około 100 tys. km należy przymierzyć się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Można pojechać do mechanika albo jak ja, korzystając z majówki wymienić je samemu. Do wykonania tej pracy potrzebne będą trzy klucze: 12, 13 i 19 (ja preferuję oczkowe lub nasadowe, raczej nie polecam płaskich, gdyż można obrobić łby), wkrętak, ścisk stolarski i młotek. Po zdjęciu koła odkręcamy dwa bolce ustalające i trzymające tarczę, klucz 12 (fot.4). Następnie 13-tką odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk (fot.5) i przy pomocy wkrętaka odłączamy go od klocków. Aby zacisk nie wisiał na przewodzie hamulcowym wykorzystałem stołek wędkarski (fot.6). Po wyjęciu klocków, kluczem 19 odkręcamy dwie śruby jarzma (fot. 8). Teraz zaczyna się praca najbrudniejsza, najżmudniejsza, ale według mnie najważniejsza. To czyszczenie prowadnic klocków hamulcowych (fot.9 i 10). Ja użyłem odrdzewiacza i WD40. Teraz możemy założyć nowe tarcze, stare opukujemy młotkiem i same spadną. Zaczynamy składanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Aby włożyć zacisk, należy wcisnąć tłoczek. Ja użyłem ścisku stolarskiego (fot.12). Fotografia 13 to efekt końcowy. Przy wciskaniu tłoczków należy sprawdzać stan płynu hamulcowego. Jeżeli ktoś nie wiadomo po co dolewał płynu to może on teraz wypłynąć. Jeżeli wystąpi taka obawa, wyciągnąć strzykawką jego nadmiar. Po postawieniu auta na koła kilkakrotnie nacisnąć na pedał hamulca, sprawdzić jeszcze raz stan płynu hamulcowego i jazda próbna. Klocki będą się jakiś czas docierały, tak więc jeździmy ostrożniej. Jeżeli komuś pomogłem to się cieszę. Satysfakcja gwarantowana, a na stole wieczorem zamiast mechanikowi - postawiłem sobie i żonie. :pivo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 19:05 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 07 maja 2012, 11:23

ENDRIU pisze: czy prowadnice w jarzmie oraz części ruchome te pod gumkami oraz tłoczek smarowałeś jakimś specyfikiem??.
Elementy pod gumkami obejrzałem częściowo, gdyż "chodzą" gładko i wysmarowane są białym smarem. Tłoczek /guma/ wyczyściłem z zewnątrz, wewnątrz czyściutki. Zastanawiałem się nad prowadnicami, ale doszedłem do wniosku, że zostawię stal nierdzewną suchą, aby smar nie przyciągał pyłu itp.
ENDRIU pisze:jakie klocki i jakie tarcze założyłeś
Tarcze Textar 101 zł/szt, klocki Lpr (dedykowane m.innymi do Linei) 67 zł. Dodam, że zdjęte tarcze miały 19,2 mm grubości (producent dopuszcza min. 20,2). Wszystkie śruby są pobielane i po ich wzruszeniu odkręcają się palcami. :lacha
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 22:35 przez smak56, łącznie zmieniany 3 razy.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Dla T-Jet i 1.6 MJ

Post autor: Fish » 09 maja 2012, 22:29

Potwierdzam, wymiana klockow czy tarcz - pikus w Lince, tarcz nie wymienialem ale sciagalem przy okazji wymiany lozysk. Dokladnie tak jak smak56 opisal.
Co ciekawe - zdjecie 5 ja juz mam te sruby na klucz 12 a nie 13, poniewaz przy nowych klockach byly nowe sruby, zdziwilo mnie to :)

aha jeszcze 3 cenne uwagi:
1. Ja aby uniknac uzywania takiego "sciskacza" co uzywal smak56 najpierw przed rozkreceniem zaciskow wciskam tloczek srubokretem, rozpierajac o tarcze (tylko powoli bo moze wyplynac plyn hamulcowy ze zbiorniczka)
2. Z tylu w tłoczek sie wkreca a nie wciska, idealnie pasuje do tego klucz do szlifierki.
3. Uwazajcie z tylu z wymiano klackow bo sa dwa rodzaje, dwa systemy TRW i Bosch - rozne klocki i zazwyczaj nikt w sklepie nie wie jakie maja byc, u mnie z tylu TRW a z przodu Bosch :)
<<FISH>>

Michał
klubowicze
klubowicze
Posty: 153
Rejestracja: 04 maja 2013, 0:09
Przebieg: 63500
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Michał » 05 maja 2013, 22:20

Czy ktoś z Was montował w Lince tarcze hamulcowe z przodu nawiercane lub nacinane?
Można w ogóle takie coś dostać do linki?
W najbliższym czasie będę musiał z przodu zmienić komplet.
Może ktoś ma z Was pomysł na poprawę siły hamowania?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 05 maja 2013, 22:34

ślimak ma takie.
smak56
****
Obrazek

Michał
klubowicze
klubowicze
Posty: 153
Rejestracja: 04 maja 2013, 0:09
Przebieg: 63500
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Michał » 05 maja 2013, 23:07

a poprawi taka inwestycja hamowanie czy tylko nada autu bojowego wyglądu?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 05 maja 2013, 23:29

Poczytaj tutaj, dalej chyba jest to czego szukasz: viewtopic.php?f=1&t=1737&start=1155&hil ... mak+tarcze" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
****
Obrazek

Michał
klubowicze
klubowicze
Posty: 153
Rejestracja: 04 maja 2013, 0:09
Przebieg: 63500
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Michał » 05 maja 2013, 23:35

dzięki bardzo

Awatar użytkownika
viper1986
klubowicze
klubowicze
Posty: 261
Rejestracja: 06 sie 2013, 23:15
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: viper1986 » 30 gru 2013, 21:21

Jaki zestaw tarcze+klocki polecacie/macie? Czeka mnie wymiana więc chciałem zaczerpnąć wody ze źródła :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3282
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: ślimak » 30 gru 2013, 22:36

U mnie takie
Obrazek
Tarcze Rafter Sport i Klocki HART SPORT

Baaardzo dobra kompozycja :)
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicze
klubowicze
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Rincewind » 31 gru 2013, 8:48

Po pierwsze sprawdź jaki masz system. Ja mam Bosch z przodu i Lucas/TRW z tyłu, ale różnie bywa. Sporo pozytywnych opinii mają Rotinger i w dodatku możesz wybrać sobie wzorek nawierceń/nacięć.

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fish » 31 gru 2013, 10:26

viper1986 pisze:Jaki zestaw tarcze+klocki polecacie/macie? Czeka mnie wymiana więc chciałem zaczerpnąć wody ze źródła :)
Ja mam wszystko TRW. Nie mam opini, cos zaczelo cichutko popiskiwac przy lekkim hamowaniu ale tak deoikatnie. Poza tym dziala i jezdzi.
<<FISH>>

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: emmer » 31 gru 2013, 10:28

i ja mam TRW. coś z tyłu w lewym kole piszczy a z przodu szumi przy ostrym hamowaniu. także następnym razem poszukam czegoś innego
Obrazek

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: buhert » 31 gru 2013, 10:47

Polecam TRW/Brembo może być też Bosch. Chyba, że ktoś jest totalnym burżujem to wtedy ATE ale to ceny wyższe.
Jak ktoś coś potrzebuje to pisać śmiało. Pełna oferta od tanich chinoli po w/w marki :ink
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 31 gru 2013, 11:28

Ją mam z przodu tarcze Bosch i klocki Brembo, nic nie piszczy, nie szumi, ale są słabsze od ori.

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości