Teraz jest 29 kwi 2017, o 23:24


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:42 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Po przejechaniu około 100 tys. km należy przymierzyć się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Można pojechać do mechanika albo jak ja, korzystając z majówki wymienić je samemu. Do wykonania tej pracy potrzebne będą trzy klucze: 12, 13 i 19 (ja preferuję oczkowe lub nasadowe, raczej nie polecam płaskich, gdyż można obrobić łby), wkrętak, ścisk stolarski i młotek. Po zdjęciu koła odkręcamy dwa bolce ustalające i trzymające tarczę, klucz 12 (fot.4). Następnie 13-tką odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk (fot.5) i przy pomocy wkrętaka odłączamy go od klocków. Aby zacisk nie wisiał na przewodzie hamulcowym wykorzystałem stołek wędkarski (fot.6). Po wyjęciu klocków, kluczem 19 odkręcamy dwie śruby jarzma (fot. 8). Teraz zaczyna się praca najbrudniejsza, najżmudniejsza, ale według mnie najważniejsza. To czyszczenie prowadnic klocków hamulcowych (fot.9 i 10). Ja użyłem odrdzewiacza i WD40. Teraz możemy założyć nowe tarcze, stare opukujemy młotkiem i same spadną. Zaczynamy składanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Aby włożyć zacisk, należy wcisnąć tłoczek. Ja użyłem ścisku stolarskiego (fot.12). Fotografia 13 to efekt końcowy. Przy wciskaniu tłoczków należy sprawdzać stan płynu hamulcowego. Jeżeli ktoś nie wiadomo po co dolewał płynu to może on teraz wypłynąć. Jeżeli wystąpi taka obawa, wyciągnąć strzykawką jego nadmiar. Po postawieniu auta na koła kilkakrotnie nacisnąć na pedał hamulca, sprawdzić jeszcze raz stan płynu hamulcowego i jazda próbna. Klocki będą się jakiś czas docierały, tak więc jeździmy ostrożniej. Jeżeli komuś pomogłem to się cieszę. Satysfakcja gwarantowana, a na stole wieczorem zamiast mechanikowi - postawiłem sobie i żonie. :pivo


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 maja 2012, o 19:05 przez smak56, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2012, o 11:23 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
ENDRIU napisał(a):
czy prowadnice w jarzmie oraz części ruchome te pod gumkami oraz tłoczek smarowałeś jakimś specyfikiem??.

Elementy pod gumkami obejrzałem częściowo, gdyż "chodzą" gładko i wysmarowane są białym smarem. Tłoczek /guma/ wyczyściłem z zewnątrz, wewnątrz czyściutki. Zastanawiałem się nad prowadnicami, ale doszedłem do wniosku, że zostawię stal nierdzewną suchą, aby smar nie przyciągał pyłu itp.
ENDRIU napisał(a):
jakie klocki i jakie tarcze założyłeś

Tarcze Textar 101 zł/szt, klocki Lpr (dedykowane m.innymi do Linei) 67 zł. Dodam, że zdjęte tarcze miały 19,2 mm grubości (producent dopuszcza min. 20,2). Wszystkie śruby są pobielane i po ich wzruszeniu odkręcają się palcami. :lacha


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 maja 2012, o 22:35 przez smak56, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Dla T-Jet i 1.6 MJ
PostNapisane: 9 maja 2012, o 22:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 488
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 8 razy
Potwierdzam, wymiana klockow czy tarcz - pikus w Lince, tarcz nie wymienialem ale sciagalem przy okazji wymiany lozysk. Dokladnie tak jak smak56 opisal.
Co ciekawe - zdjecie 5 ja juz mam te sruby na klucz 12 a nie 13, poniewaz przy nowych klockach byly nowe sruby, zdziwilo mnie to :)

aha jeszcze 3 cenne uwagi:
1. Ja aby uniknac uzywania takiego "sciskacza" co uzywal smak56 najpierw przed rozkreceniem zaciskow wciskam tloczek srubokretem, rozpierajac o tarcze (tylko powoli bo moze wyplynac plyn hamulcowy ze zbiorniczka)
2. Z tylu w tłoczek sie wkreca a nie wciska, idealnie pasuje do tego klucz do szlifierki.
3. Uwazajcie z tylu z wymiano klackow bo sa dwa rodzaje, dwa systemy TRW i Bosch - rozne klocki i zazwyczaj nikt w sklepie nie wie jakie maja byc, u mnie z tylu TRW a z przodu Bosch :)

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:20 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 4 maja 2013, o 00:09
Posty: 153
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Czy ktoś z Was montował w Lince tarcze hamulcowe z przodu nawiercane lub nacinane?
Można w ogóle takie coś dostać do linki?
W najbliższym czasie będę musiał z przodu zmienić komplet.
Może ktoś ma z Was pomysł na poprawę siły hamowania?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   63500   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:34 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
ślimak ma takie.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2013, o 23:07 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 4 maja 2013, o 00:09
Posty: 153
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
a poprawi taka inwestycja hamowanie czy tylko nada autu bojowego wyglądu?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   63500   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2013, o 23:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Poczytaj tutaj, dalej chyba jest to czego szukasz: viewtopic.php?f=1&t=1737&start=1155&hilit=%C5%9Blimak+tarcze

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 maja 2013, o 23:35 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 4 maja 2013, o 00:09
Posty: 153
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
dzięki bardzo


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   63500   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 30 gru 2013, o 22:21 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2013, o 23:15
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 16 razy
Jaki zestaw tarcze+klocki polecacie/macie? Czeka mnie wymiana więc chciałem zaczerpnąć wody ze źródła :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 30 gru 2013, o 23:36 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3149
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 280 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
U mnie takie
Obrazek
Tarcze Rafter Sport i Klocki HART SPORT

Baaardzo dobra kompozycja :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 31 gru 2013, o 09:48 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 17:17
Posty: 456
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Po pierwsze sprawdź jaki masz system. Ja mam Bosch z przodu i Lucas/TRW z tyłu, ale różnie bywa. Sporo pozytywnych opinii mają Rotinger i w dodatku możesz wybrać sobie wzorek nawierceń/nacięć.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   47000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 31 gru 2013, o 11:26 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 19:31
Posty: 488
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 8 razy
viper1986 napisał(a):
Jaki zestaw tarcze+klocki polecacie/macie? Czeka mnie wymiana więc chciałem zaczerpnąć wody ze źródła :)

Ja mam wszystko TRW. Nie mam opini, cos zaczelo cichutko popiskiwac przy lekkim hamowaniu ale tak deoikatnie. Poza tym dziala i jezdzi.

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 31 gru 2013, o 11:28 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
i ja mam TRW. coś z tyłu w lewym kole piszczy a z przodu szumi przy ostrym hamowaniu. także następnym razem poszukam czegoś innego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 31 gru 2013, o 11:47 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 00:13
Posty: 781
Lokalizacja: Polska
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 16 razy
Polecam TRW/Brembo może być też Bosch. Chyba, że ktoś jest totalnym burżujem to wtedy ATE ale to ceny wyższe.
Jak ktoś coś potrzebuje to pisać śmiało. Pełna oferta od tanich chinoli po w/w marki :ink

_________________
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62500   Silnik:   1.4 T-JET   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 31 gru 2013, o 12:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Ją mam z przodu tarcze Bosch i klocki Brembo, nic nie piszczy, nie szumi, ale są słabsze od ori.

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]