UKŁAD HAMULCOWYRegulacja hamulca postojowego.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 153000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: helletic » 17 cze 2016, 18:36

Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 cze 2016, 21:54

Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicze
klubowicze
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: alvaro » 08 lip 2016, 19:10

Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3776
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: smak56 » 01 wrz 2016, 17:58

Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na :foto )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość