Regulacja hamulca postojowego.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Ale zaraz po regulacji jest dobrze? Może nakrętka regulacyjna , ta w tunelu, jest jakaś felerna, wyrobiony lub zerwany gwint, czy może za duża? Może któraś linka jest źle poprowadzona , nie zamocowana . Zaglądałeś tam sam, czy tylko mechanik? Wydaje się to proste do obejrzenia. Demontaż tunelu jest dziecinnie prosty i wszystko masz jak na dłoni. Po prostu siadasz na środku tylnej kanapy, łapiesz od spodu i ciągniesz tunel do góry. Montowany na wcisk, trzymają go tylko małe zaczepy. A od spodu - to kanał lub podnośnik. Ja jak chcę zajrzeć pod samochód to jadę na stacje diagnostyczną gdzie robię coroczne przeglądy (jest blisko). Zawsze pozwalają wjechać, doradzą, i absolutnie nie chcą za to kasy.
-
Onlinezibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Kiedy będziesz tam zaglądał , to pamiętaj że możesz jedynie wybrać luz jaki powstaje po opuszczeniu rączki ręcznego na sam dół . Jeśli podkręcisz , to w efekcie ręczny będzie Ci blokował koła . Osobiście też po wymianie linek zauważyłem , że ręczny jest " gumowaty" . Próbowałem go podciągnąć ale tak jak pisałem wcześniej - blokował . Obawiam się , że problem leży w samych linkach , bo sprężyna przy zacisku ma stały naciąg i tam nic się nie zmienia . Zmieniły się same linki . Choć robią swoją robotę - ręczny działa , to właśnie tak miękko . Duża różnica wyczuwalna jest gdy przyjdziesz do auta , które stoi na mrozie , a w ciepły dzień . Jest to poniekąd oczywiste , jednak ta sprężystość jest jakby zbyt duża . Proponuję wybrać możliwy luz a do reszty się po prostu przyzwyczaić , albo szukać linek innego producenta . Stara zasada trzech ząbków tu raczej nie zadziała . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Witam jaka jest długość linki hamulca ręcznego z prawej strony,hamulce tylne tarczowe t-jet,internet podaję różne długości,kiedyś już to naprawiałem i wiem że się różniły, w sklepie jacyś nie kumaci więc przed kupnem zapytam się najpierw fachowców.