Regulacja hamulca postojowego.

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: helletic »

Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: alvaro »

Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: smak56 »

Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na :foto )
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: leszek1234 »

Ale zaraz po regulacji jest dobrze? Może nakrętka regulacyjna , ta w tunelu, jest jakaś felerna, wyrobiony lub zerwany gwint, czy może za duża? Może któraś linka jest źle poprowadzona , nie zamocowana . Zaglądałeś tam sam, czy tylko mechanik? Wydaje się to proste do obejrzenia. Demontaż tunelu jest dziecinnie prosty i wszystko masz jak na dłoni. Po prostu siadasz na środku tylnej kanapy, łapiesz od spodu i ciągniesz tunel do góry. Montowany na wcisk, trzymają go tylko małe zaczepy. A od spodu - to kanał lub podnośnik. Ja jak chcę zajrzeć pod samochód to jadę na stacje diagnostyczną gdzie robię coroczne przeglądy (jest blisko). Zawsze pozwalają wjechać, doradzą, i absolutnie nie chcą za to kasy.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: zibi186 »

Kiedy będziesz tam zaglądał , to pamiętaj że możesz jedynie wybrać luz jaki powstaje po opuszczeniu rączki ręcznego na sam dół . Jeśli podkręcisz , to w efekcie ręczny będzie Ci blokował koła . Osobiście też po wymianie linek zauważyłem , że ręczny jest " gumowaty" . Próbowałem go podciągnąć ale tak jak pisałem wcześniej - blokował . Obawiam się , że problem leży w samych linkach , bo sprężyna przy zacisku ma stały naciąg i tam nic się nie zmienia . Zmieniły się same linki . Choć robią swoją robotę - ręczny działa , to właśnie tak miękko . Duża różnica wyczuwalna jest gdy przyjdziesz do auta , które stoi na mrozie , a w ciepły dzień . Jest to poniekąd oczywiste , jednak ta sprężystość jest jakby zbyt duża . Proponuję wybrać możliwy luz a do reszty się po prostu przyzwyczaić , albo szukać linek innego producenta . Stara zasada trzech ząbków tu raczej nie zadziała . Pozdrawiam 😊
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Regulacja hamulca postojowego.

Post autor: pogromcaslaskiej »

Witam jaka jest długość linki hamulca ręcznego z prawej strony,hamulce tylne tarczowe t-jet,internet podaję różne długości,kiedyś już to naprawiałem i wiem że się różniły, w sklepie jacyś nie kumaci więc przed kupnem zapytam się najpierw fachowców.
ODPOWIEDZ