Teraz jest 30 kwi 2017, o 20:35


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 13:56 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
Coval napisał(a):
T-JET też ma 200NM przy 2000obr/min, ale 30KM więcej i tylko 0,1L większą pojemność.


Coval napisz co rozumiesz przez pojęcie +30 KM.

Czy mówimy o 2 tysiącach obrotów i +30KM czy może o +30 KM dodanych do 90, ale wtedy trzeba jeszcze uwzględnić obroty silników diesla i benzyniaka.
T-jet rozkręca się do 7 000 obr, a diesel do ok. 5400 obr. Moc jest podawana z reguły przy 3/4 maksymalnych obrotów czyli odpowiednio byłoby to ON:4000/Pb:5400. Moc w KM to pochodna iloczynu obrotów, momentu obrotowego i dodatkowej zmiennej, której nigdy nie mogę zapamiętać :)

Jeśli natomiast mówimy o 2 000 obrotów to, czy różnica wynosi aż 30 KM?

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.kultowemodele.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 14:00 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
chyba 7 tys to podałeś za dużo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 14:54 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
emmer napisał(a):
chyba 7 tys to podałeś za dużo.


Znalazłem jakiś wykres momentu i mocy zmierzony na hamowni, tylko że z silnika 1.4 T-jet włożonego do G Punto. Wynikało z niego, że tyle jeszcze silnik dał radę się kręcić. Ale 6 tysięcy bez problemu łapiecie?
Emmer - Ty zdaje się w pełni korzystasz z walorów silnika i będziesz to wiedzieć?

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.kultowemodele.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.
Należy też pamiętać, że najmocniejszy seryjny 1.3MJ ma 95KM, a najmocniejszy seryjny 1.4T-Jet 180KM


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:35 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3348
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 139 razy
Otrzymał Piw: 109 razy
Pamiętajcie o nas 77kucyków pony :jazda

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2011, o 21:13 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
Coval napisał(a):
Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.


Nie będzie chyba żadnym zaskoczeniem, że się z Covalem zgodzę.

U nas (1.3) użyteczny zakres obrotów waha się w granicach 2 - 4 tysiące a później jest już zdechlak. Dlatego czwórka i piątka są długimi biegami. U was (1.4 Turbo) użyteczny zakres obrotów mieści się w przedziale 2 - 6 tysięcy, a moc 120 KM wynika z prostej zależności tj. iloczynu obrotów, momentu obrotowego i jeszcze kilku zmiennych, których nie pamiętam. I to właśnie wyższe obroty dają wam lepsze przyspieszenie i wyższą moc chociaż momenty obrotowe są zbliżone. Dodatkowo u was jest ten moment rozciągnięty na cały szeroki zakres obrotów, a w dieslu dramatycznie spada po 4 tysiącach.

A kwestie spalania - przemilczmy milczeniem :)

PS. Will - pamiętamy o was i dlatego nie będziemy tu pisać o niesamowitych przyspieszeniach, zwijaniu asfaltu, jeżdżeniu dryftem. Dbamy o wasze dobre samopoczucie :)

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.kultowemodele.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2011, o 09:54 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
mireks, da się to zrobić, ale jak dla mnie 5500 to maks. i tak sie później nic nie dzieje a hałas i obawa przed "wybuchem" silnika jest ogromna :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sie 2012, o 11:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
grande 1.3 90KM

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 3 sty 2013, o 23:59 
Offline
Bywalec
Bywalec

Dołączył(a): 2 sty 2013, o 21:59
Posty: 23
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D

_________________
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   Multijet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 4 sty 2013, o 12:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 12:47
Posty: 142
Lokalizacja: Mszczonów
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 8 razy
arturohio napisał(a):
Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D

Fiat projektując ten silnik poszedł w dobrą stronę zachowując optymalne proporcje nie wyżyłowując go do granic możliwości . Dzięki temu jest trwały i niezawodny. Sprawdza się w wielu markach samochodów . Większości użytkowników to wystarcza bez żadnych dodatkowych przeróbek. A jak komuś za mało mocy to lepiej niech się rozejrzy za czym innym . Najlepiej o dużej pojemności bo tak naprawdę uważam że praw fizyki na dłuższą metę nie da się oszukać .
1. Znajomy zchipował A4 1,9TDI Większą mocą cieszył się krótko bo zaraz pękła głowica i wywalił kilka tys. PLN na naprawę a to musiało zaboleć bo powiedział że już nigdy więcej .
2. Czytałem artykuł o bardzo mocnych ale zarazem nietrwałych silnikach Toyoty . Fabrycznie wyżyłowanych już w fazie projektu nastawionych na wyduszenie max mocy z niewielkiej pojemności . Owszem , działa ale na krótko . Zbyt cienkie ścianki i kilka innych błędów związanych z doborem zbyt słabych materiałów powodują przegrzanie i poważne awarie silnika . Za co w większości musi zapłacić klient i to drogo.

_________________
afro


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   219999   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 21:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy




Spalanie chwilowe... :zlawy


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 22:22 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 30 sty 2011, o 13:28
Posty: 657
Lokalizacja: Łapy
Postawił Piwo : 18 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Spalanie chwilowe... :zlawy

hehe zapewne nie tylko tobie przeszkadza :luzak ale z 10 l. ON wziął :)

_________________
Pozdrawiam Enter


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1,4   Rocznik:   2011    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 06:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Przy tej prędkości to tyle co nic.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:54 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:22
Posty: 30
Lokalizacja: Wołomin
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
1.3 90KM już fabrycznie są wysoko ustawione jeśli chodzi o moc i moment obrotowy. Sztuczne podnoszenie i tak już wysokich wartości jak na tą pojemność szybko może negatywnie odbić się na trwałości motoru. To mały silnik o ograniczonych marginesach bezpieczeństwa, który nie był projektowany do sportowych wyczynów, przede wszystkim jakiekolwiek podnoszenie mocy i przede wszystkim momentu obrotowego fatalnie odbije się na kondycji i trwałości sprzęgła. Podejrzewam że małej turbinie też na zdrowie to nie wyjdzie. Już fabryczne 200Nm to dużo. Osobiście uważam że silnik ten jest kiepską bazą pod tuning. Już lepiej poszukać sobie 1.6 lub 1.9 multijeta jeśli myśli się o lepszych osiągach.

-- 10 lutego 2014, o 23:59 --

Silnik będzie długo bezawaryjnie służyć jeśli będzie eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   150000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Tuning MultiJeta
PostNapisane: 11 lut 2014, o 12:44 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 15:23
Posty: 250
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
Ja również swojego czasu zastanawiałem sie nad czipem do T-Jeta ale wchodził w grę tylko taki robiony na powaznie a nie boxy które są kaszanką powoli niszczącą silnik.

koniec końców stwoerdziłem że po co mi więcej mocy przy słabo działającej skrzyni biegów i napędzaniu LPG - na pewno miałoby to kiepskie przełozenie na trwałość.

Inna sprawa że auto z Turbo i LPG to jest to co przypadło mi do gustu i kolejny na peno też będzie w takiej konfiguracji - mam już nawet pewien typ ale to dopiero za jakiś czas. Pewnie jak się dzieciaki pojawią :)

-- 14 lutego 2014, o 20:02 --

Co do filmiku to takie duże spalanie bo światła przeciwmgłowe włączone :P

_________________
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   127000   Silnik:   1.4 T-Jet+LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]