MECHANICZNYTuning MultiJeta

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicze
klubowicze
Posty: 109
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 137000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Tuning MultiJeta

Post autor: rob_ert » 03 paź 2010, 21:52

Jest tu może ktoś odważny albo bogaty, żeby wzmocnić silniczek 1,3 90 KM tuningiem?
Można zyskać około 20 KM
RedBox - nowe, cyfrowe rozwiązanie pozwalające poprawić osiągi silnika diesla o ok. 20% - 25% w szerokim zakresie obrotów

Jest również wersja GreenBox - moduł specjalny, obniżający zużycie paliwa (do 12%), przy jednoczesnym nieznacznym wzroście mocy i momentu (do 5-10%)

Allegro
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.

tomektt
klubowicze
klubowicze
Posty: 248
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 04 paź 2010, 12:43

Chciałem. Nadal czasem kusi, ale generalnie mi już przeszło.
Też nie znam osobiscie nikogo kto zmodowal prywatnie już ten motor.
Wtedy gdy byłem mocno na to nastawiony przeryłem internet.
Nie wiem czy ty też?
Generalnie wychodzi, że te wszystkie powerboxy, to g...
Owszem, zaletą ich jest to, że łatwe są w montażu i demontażu, co pozwala w dowolnej chwili powrócić do ustawień fabrycznych.
Instalatorzy pokazują użytkownikowi jak zrobić, oczywiście po zakupie.
Wg opinii bardziej obeznanych, na dłuższą metę są one jednak męką dla motoru i fabrycznej elektroniki co może doprowadzić w przyszłości do jakiegoś zonka.
Lepszym rozwiązaniem, też powtarzam opinie, jest pełny mod softu, ale licz się z tym , że ustawienia fabryczne wtedy na stałe bye, bye.
Trzeba wybrać dobrego tunera, aby nie sknocił.
Wszystko rozbija się o cenę. jak dla mnie to wszystko nie jest drogie.
Jeśli Ty nie masz ograniczeń i jesteś zdecydowany, to możesz wybierać pomiędzy.

Dlaczego mam wątpliwości co do całej zabawy?
W GP występują te motory w wersjach: 75 i 90 km.
Pomijam ople i inne marki z tym silnikiem. 75 koników miały najwcześniejsze modele. Potem fiat sam zmodował soft dodał te 15 KM.
Skoro nie dał więcej, do np. do 100 KM, to pewnie z jakichś sobie znanych powodów.
Np. spadającej trwałość, któregoś z elementów silnika?
Nie wiem.
Podniesienie go o kolejne 20 KM to już wg. mnie żyłowanie.
Więc uznałem, że zabawa nie jest warta zachodu.
Nie stać mnie natomiast na pełny mechaniczny tunning, zresztą z tym maleństwem, to byłoby śmieszne.
T-jeta na pewno, gdybym go miał, bym sobie zmodował trwale. :devil
Tomek

Awatar użytkownika
M
klubowicze
klubowicze
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 04 paź 2010, 13:49

hm Panowie pytanie podstawowe za mało wam mocy?
Ciężko się wyprzedza?
Bo ja nie odczuwam żadnego dyskomfortu wsiadam w gaz i elegancja.
Moc wystarczająca. Można wszystko zrobić tylko pytanie po co?
Zepsuć łatwo, gorzej powrócić do wersji poprzedniej.
Zgadzam się z Tomkiem. Jeżeli producent tak zbudował silnik wykręcając z 1,3 90 km to najwidoczniej wystarczy na te gabaryty i możliwości. Zauważcie że nasze silniczki mało palą są całkiem zrywne a przy tym każdy kto zapyta ile koni jaka pojemność dębieje przynajmniej ja tak mam. :) ja nic nie będę modyfikował bo i po co! Ale to tylko moja opinia.Zgadzam się z Tomkiem. Jeżeli producent

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicze
klubowicze
Posty: 109
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 137000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: rob_ert » 04 paź 2010, 16:02

Nie doszukałem się w necie nikogo kto by w ten sposób tuningował naszego diesla, więc nie wiadomo jaka jest prawda, czy efekty są rzeczywiste czy tylko teoretyczne.
Zgadzam się z tomektt, że prawdopodobnie sens ma tylko prawdziwy chiptuning, i nie wiadomo czy takim RedBoxem można wymusić zmiany wszystkich parametrów silnika.
Przypuszczam, że silnik zniesie tuningowanie bez większego problemu, tylko może nie wytrzymać np. pompa, a to generuje w przypadku awarii spore koszty dodatkowe. Wydaje mi się, że ten silnik w wersji 75KM był po prostu bez turbosprężarki i dlatego turbo dało tylko 15 KM. Najgorsze jest to że, nie wiadomo jak trwałe są inne elementy tego samochodu, które odczują zwiększoną moc.
Osobiście moc tego samochodu mi odpowiada. Co prawda nie zbiera się jak benzynka, ale szeroki zakres pełnego momentu obrotowego robi spore wrażenie.
Mnie bardziej by interesowała wersja GreenBox tego modułu, czyli obniżenie zużycia paliwa z jednoczesnym minimalnym zwiększeniem mocy i momentu.
Ale chyba nie będę pierwszą osobą która to kupi :)
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1613
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: duskap » 04 paź 2010, 16:16

rob_ert pisze:ten silnik w wersji 75KM był po prostu bez turbosprężarki i dlatego turbo dało tylko 15 KM
Różnica między 75KM a 90KM polegała na innych turbinach. 90KM miał zmienną geometrię łopatek turbiny, 75KM jej nie miał.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

tomektt
klubowicze
klubowicze
Posty: 248
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 04 paź 2010, 16:51

Robert
Greenbox, czy jak on tam sie zwie, nie zastąpi moda softu.
On poprostu "oszukuje ecu silnika.
Nie jest w stanie do końca zmienić wszystkich parametrów pracy i je prawidłowo kontrolować.
Owszem życie nie lubi próżni i pewnie są w nich coraz lepsze układy scalone czyniać z nich bardziej wyrafinowane urzadzenia, ale to tylko będzie box.
Reszta to marketing.
Fiaty mimo, że ich w Polsce jest dużo, jakoś nie cieszą się popularnością wśród tunerów.
Nie wiem dlaczego. Zawsze oni krecą trochę nosem, że to fiat.
Wolą wszelkiej maści tdiki.
Pewnie wynika, to z szerokiego importu tamtejszych używek, od dziadka zza Odry, więc było na czym poćwiczyć. Choć nie wolno mi wrzucać wszystkich do jednego wora. Są firmy, które w polskim światku chiptuningu są uznane, takie jak: Masters tunning czy Goodhope, które pochylą się fachowo nad problemem i mogą zrobić moda wg zasady: klient płaci, klient ma.
hmm V-tech to V-tech. Nie wypowiem się.
Polecam do poczytania stronkę http://www.tdi-tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; i tamtejsze moderowane forum.
Mało niestety jest tam o włoskich produktach.
Ale parę ciekawych informacji można tam wyczytać.

Czy mi wystarcza momentu?
Gdy mam wyłączoną klimę jest dla mnie ok.
Chociaż rozwaga jest nadal potrzebna przy wyprzedzaniu.
Klima niestety zabiera trochę mocy i nie mam już takiego kopa w zakresie 70-90 km/h.
wtedy na zwykłej drodze do wyprzedzania jeszcze wzmagam uwagę.
Poza tym w mieście przestałem się stresować, że ktoś mnie pogania "wisząc mi na zderzaku", to on ma problem nie ja. Ja nie muszę nikogo w mieście wyprzedzać zwłaszcza w permanentnych korkach.
Silnik w mieście jest wdzięczny bo pozwala jeździć w granicach założonych prawem ograniczeń prędkości no i jest stały banan pod dystrybutorem. :brawo
Tomek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 04 paź 2010, 19:05

Box to wg mnie lipa, tomektt wyjaśnił dlaczego. Gdybym chciał wgrać wirusa to udał bym się do 44tuning, zwłaszcza jeśli chodzi o multijeta. Mieli swoją reklamówkę w postaci Stilo 1,9mj którym startowali w wyścigach na 1/4 mili więc na Fiatach się chyba znają. http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadom ... hodow.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BUŁA
klubowicze
klubowicze
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał Piw: razy

Post autor: BUŁA » 09 paź 2010, 12:18

A może by tak 8v z77KM. na 85 KM. mi trochę szkoda kasy bo nie wiem jaki byłby tego efekt.
BUŁA

tomektt
klubowicze
klubowicze
Posty: 248
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 19 paź 2011, 19:23

[ Dodano: |19 Paź 2011|, o 18:33 ]
Odświeżam temat.
Stuningowałem sobie osiołka.
Na pomiarze fabrycznie miał 92,3 konika 206 Nm.
Na razie zmuszony został do 106,2 konika i 232,5 Nm.
Jest teraz inaczej.
Lepiej jeździ się między 2000 a 3000 obroty.
Wybieram się jeszcze na dopieszczenia.
W linku wykres
http://picasaweb.google.com/lh/view?q=l ... 2237768338" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomek

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 961
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 19 paź 2011, 19:59

tomektt pisze:[ Dodano: |19 Paź 2011|, o 18:33 ]
Odświeżam temat.
Stuningowałem sobie osiołka.
Na pomiarze fabrycznie miał 92,3 konika 206 Nm.
Na razie zmuszony został do 106,2 konika i 232,5 Nm.
Czyli do 2 tysięcy nadał osiołek, a powyżej 2 tysięcy rakieta?
Jaka cena operacji?

mireks

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 19 paź 2011, 20:28

:jazda :brawo

tomektt
klubowicze
klubowicze
Posty: 248
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 19 paź 2011, 20:33

Zapłaciłem 1100 PLN.
Nie, no żwawy w zasadzie jest już od dołu, gdy zaczyna latać turbo.
Mam jeszcze tabelę widać po niej że nowe "życie":
zaczyna się od 1800 rpm - przyrost w stosunku do fabryki to 1 konik i 2,5 niutka
2000 prawie 2 koniki i 12,2 niutków
2200 prawie 8 koników i 25 niutków
2400 ponad 8 koników i prawie 26 niutków
2600 ponad 9 koników i prawie 26 niutków
w fabryce potem jest lekki dołek w konikach i niutkach
po modzie dołek został lekko zniwelowany ale wtedy "lecimy pełnym ogniem pędu linei" więc kręcenia momentem już takiego nie ma ale i tak jest lepiej.
Tomek

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 961
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 20 paź 2011, 8:47

tomektt pisze:Zapłaciłem 1100 PLN.
Nie, no żwawy w zasadzie jest już od dołu, gdy zaczyna latać turbo.
Mam jeszcze tabelę widać po niej że nowe "życie":
zaczyna się od 1800 rpm - przyrost w stosunku do fabryki to 1 konik i 2,5 niutka
2000 prawie 2 koniki i 12,2 niutków
2200 prawie 8 koników i 25 niutków
2400 ponad 8 koników i prawie 26 niutków
2600 ponad 9 koników i prawie 26 niutków
w fabryce potem jest lekki dołek w konikach i niutkach
po modzie dołek został lekko zniwelowany ale wtedy "lecimy pełnym ogniem pędu linei" więc kręcenia momentem już takiego nie ma ale i tak jest lepiej.
Przyrost 25 Nm jest wystarczający aby go poczuć pod nogą. Mnie zastanawiało tylko jak się ma sprawa poniżej 2 tysięcy obrotów, bo wtedy jeszcze turbinka nie dmucha wystarczająco mocno aby samochód miał odczuwalny wigor. W zasadzie masz więc w tej chwili to, co fiat zamierzał wydolić z silnika w przyszłości :)

Moc w KM chociaż jest w sposób nierozerwalny połączona z momentem obrotowym, bardziej przemawia do świadomości w benzyniakach. Dla mnie istotniejsze znaczenie ma moment, bo w dieslu jeździ się momentem a nie mocą, która pojawia się dopiero przy 4 tysiącach obrotów. W benzyniaku też się jeździ momentem (co jest oczywiste :)), ale akurat jego najwyższe wartości są osiągane przy wysokich obrotach czyli wtedy gdy osiągana jest najwyższa moc, a u nas jest na opak - to dwa bieguny :)

Szacunek dla konsekwencji w dążeniu do celu. Zdaje się, ze na II LKP rozmawialiśmy sporo na temat naszych bączków i polepszeniu osiągów silnika. Ja się nadal waham co do planów podkręcenia osiągów. W trasie mi ta moc wystarcza, a w mieście ruszam dosyć dynamicznie (szczególnie na drugim biegu) i trochę się obawiam o to, czy nie przekręciłbym wtedy silnika :pomysli

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 20 paź 2011, 9:42

T-JET też ma 200NM przy 2000obr/min, ale 30KM więcej i tylko 0,1L większą pojemność.

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 763
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: marcin24 » 20 paź 2011, 12:51

duskap pisze:
rob_ert pisze:ten silnik w wersji 75KM był po prostu bez turbosprężarki i dlatego turbo dało tylko 15 KM
Różnica między 75KM a 90KM polegała na innych turbinach. 90KM miał zmienną geometrię łopatek turbiny, 75KM jej nie miał.
Nie tylko turbiną się różnią, inne były tłoki inna głowica inna pompa paliwa inny zawór EGR to takie grubsze różnice. A jak pracowałem jeszcze w Fiacie to pamiętam że szła seria bodajże 300 silników do lanci 105 KM i tu była jeszcze inna turbinka.
Pozdrawiam wszystkich

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość