T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Witam,
Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Dodam tylko , że wynalazek M32 wcale nie jest niezawodny Ale rozumiem , że w temacie chodzi raczej o kwestię przełożeńkrupniok pisze: ↑28 lut 2018, 11:02 Witam,
Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Znam doskonale bubel M32, jednak nigdzie nie potrafię znaleźć informacji na temat wytrzymałości naszej skrzynizibi186 pisze: ↑28 lut 2018, 11:40Dodam tylko , że wynalazek M32 wcale nie jest niezawodny Ale rozumiem , że w temacie chodzi raczej o kwestię przełożeńkrupniok pisze: ↑28 lut 2018, 11:02 Witam,
Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Ja nie slyszałem , żeby komuś w trakcie normalnej eksploatacji wysiadła Jednak jak się zachowa po chiptuningu . . . Trzeba by chyba prześledzić wszystkie jednostki , które posiadają mocniejszego t- jet ' a i ich skrzynie . . . W ameryce poludniowej organizowane podobno są ( byly ? ) wyścigi Linei t- jet . Może w tym kierunku uderzyć , poszukać jakichś informacji o tamtych autach ? Chyba popłynąłem . . .
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
W Brazylii mają Linee T-Jet w wersji 152KM. Nie powinno być problemów ze skrzynią.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Czyli nie popłynąłem !Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑01 mar 2018, 21:16 W Brazylii mają Linee T-Jet w wersji 152KM. Nie powinno być problemów ze skrzynią.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Wynalazek w sensie model spotykany tylko w Linei. Nie zmienia to faktu, że rzadko się spotyka tak nieprecyzyjna skrzynia.leszek1234 pisze: ↑03 mar 2018, 16:03??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Po czym wnosisz , że nasze skrzynie nie są precyzyjne ? - jeśli wolno spytaćkrupniok pisze: ↑04 mar 2018, 20:06Wynalazek w sensie model spotykany tylko w Linei. Nie zmienia to faktu, że rzadko się spotyka tak nieprecyzyjna skrzynia.leszek1234 pisze: ↑03 mar 2018, 16:03??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Wydaje mi się , że skrzynia powinna wytrzymać te 150 KM .Bardziej rozważyłbym tu wpływ ewentualnego wzrostu momentu , a ten niekoniecznie musi wogóle wzrosnąć . Rosną wtedy obroty mocy maksymalnej i silnik pracuje w szerszym zakresie obrotów , czyli bardziej elastycznie .Tak jest aktualnie w silnikach Forda ECO BOOST 1,0 - moc 100 lub 125 KM , a moment ten sam . Z tego co wiem to w autach , które są tuningowane w zakresie wzrostu mocy o średnio 20% nic w skrzyniach nie jest przerabiane , a to głównie diesle mające znacznie większy moment niż T-jet.
Jeżeli ten wzrost mocy miałby się przekładać na bardziej dynamiczny i sportowy sposób jazdy właściciela to zastanowił bym
się nad kwestią oleju silnikowego , a co najmniej sprawdzić należy jaki olej jest stosowany w Bravo o mocy 150 KM bo to może być
bardzo ważne. Dotyczy to także sprzęgła .
Jeżeli ten wzrost mocy miałby się przekładać na bardziej dynamiczny i sportowy sposób jazdy właściciela to zastanowił bym
się nad kwestią oleju silnikowego , a co najmniej sprawdzić należy jaki olej jest stosowany w Bravo o mocy 150 KM bo to może być
bardzo ważne. Dotyczy to także sprzęgła .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Precyzja skrzyni jest całkiem ok, wystarczy spróbować zmienić biegi szarpiąc za dźwigienki przy skrzyni. Nie ma tam żadnego luzu. Problemem jest wybierak z plastiku pod lewarkiem.
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
T-Jet po zdjęciu z silnika ograniczenia ekologii wskakuje na ok 150KM. Wyższe moce wymagają wymiany skrzyni na 6 biegową, oraz wymiany turbosprężarki, nie zaleca się też generalnie wychodzenie poza 250KM z powodu problemów z trakcją.
Ogólnie motor ma ogromny potencjał i to tylko pokazuje jak pancerną jest jednostką.
Ogólnie motor ma ogromny potencjał i to tylko pokazuje jak pancerną jest jednostką.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Dodam jeszcze że silnik seryjny T-Jet 120KM zazwyczaj na hamowni wyrzuca około 130KM. Wzrost mocy o te 20KM skrzyni nie uszkodzi, i cieszmy się że nie mamy skrzyn 6 biegowych typu m32. Nasza skrzynia jest zestopniowana idealnie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Mi jedynie brakuje precyzji skrzyni z Fiata Bravo 1.4 T-Jet 6 biegowa. Jak ojciec miał jeszcze Bravo nie mogłem nachwalić się precyzji tej skrzyni. Biegi nakierowywałem i one normalnie wciągało na miejsce. Super sprawa
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni
Ja też uważam że naszemu mechanizmów samego wybierania biegów brakuje zwartości, ale to pewnie wina wspomnianego plastikowego wybieraka i jeszcze linek zamiast sztywnego ramienia wybieraka. Ten sam nasz blok silnika z inną głowica i turbo ma w bravo mojego szwagra 150 KM więc o trwałość silnika bym się nie martwił, a co do skrzyni to ciekawe czyja to jest produkcja. Może po kodzie da się sprawdzić do silników z jakim momentem są one przewidziane.