tuning V8

enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

tuning V8

Post autor: enter »

Czy istnieje możliwość 'zwiększenia' mocy w silniku 1,4 V8 77 KM bez użycia Turbo sprężarki?
Pozdrawiam Enter
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

enter, trochę nie ten dział, było już to poruszane dość szeroko na forum -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

enter, wysłałem swego czasu zapytania do kilku firm zajmujących się przeróbkami i modernizacją silników. Jedyna, dająca relany wzrost osiągów i sensowan do wykonania modyfikacja to instalacja turbosprężarki. Zmiana ta nie wymaga zmiany głowice, ale pociąga kilka innych tematów...
Praktycznie tylko Warszawski Motorsport z opcją "soft turbo" w całkowitej cenie modernizacji wynoszącej ca 10 tyś. PLN przedstawił realne pod względem technicznym i merytorycznym propozycje. Wszelkiej maści "dokładki" bez ingerencji w takie elementy silnika jak kolektor, wydech, układ paliwowy, smarowanie... raczej nie rokują dobrze na przyszłość. W tej sytuacji, zważywszy cenę, lepiej i chyba nawet taniej, sprzedać posiadane 8V a zakupić T-Jet'a.
Przy założeniu oczywiście, że lubimy turbo... i że lubimy fiata, oraz mamy wiarę w jakość mechaniki naszego bolidu... :ryczy
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: enter »

ktoś poradził mi, że można w Linei V8 zmienić głowicę na V16 i to wszystko zestroić. Stąd moje pytanie: czy warto? czy koszty nie przewyższą zakupu innego auta (jeśli koszt 'tuningu' wyniesie 10 tys to lepiej pomyśleć nad Bravo t-jet). czy ten zabieg nie skróci żywotności silnika? czy osiągi będą satysfakcjonujące?
Pozdrawiam Enter
ODPOWIEDZ