WYPOSAŻENIE WNĘTRZA[ M ] Wymiana filtra kabinowego

Awatar użytkownika
ślimak
Prezes
Prezes
Posty: 3180
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 1000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

[ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: ślimak » 10 gru 2009, 12:01


emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5972
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: emmer » 18 sie 2010, 12:49

Gdyby komus nieodpowiadał opis wrzucony przez ślimaka, wrzucam tu swoją fotorelację z tej czynności.

Na początek musimy zaopatrzyć się w filtr (mnie kosztował 90 zł w ASO) oraz śrubokręt z takim nietypowym gwiazdkowym bitem (tylko dla posiadaczy półeczki w schowku).

Obrazek
Obrazek


A więc otwieramy schowek. W jego prawej dolnej części jest bolec który musimy przekręcić i wyciągnąć całkiem (mi udało się to zrobić palcami, ale może być przydatny płaski śrubokręt).

Obrazek
Obrazek


Następnie opuszczamy prawy bok schowka na dół i wyciągamy z bolca z lewej strony (śmiało - będzie mały opór).

Obrazek

I teraz w zależności kto ma półeczkę w schowku . Jeżeli jest to odkręcamy dwie śrubki o nietypowych łebkach i wyciągamy półeczkę.

Obrazek
Obrazek

Teraz mamy przed sobą pokrywę filtra.

Obrazek


Z lewej jego części (trzeba wsadzić łapę) jest zatrzask który musimy nieco odgiąć, a nastepnie pociągnąć całą klapkę do siebie.

Obrazek

Oczom naszym ukazuje sie filtr.

Obrazek

Wyciągamy go i w jego miejsce wkładadamy nowy zwracając uwagę jak wkładamy (jest oznaczenie na filtrze). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

A tu mój stary filtr po 6 miesiącach i chyba 8 tys km przejechanych.

Obrazek
Obrazek


UWAGA! Nie zawsze trzeba wymontowywać schowek i półkę na dokumenty. Zalezy to od wersji wyposażenia i zręczności. Także zanim przystąpisz do prac zobacz czy uda ci się zaoszczędzić roboty.

KONIEC
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 12:53 przez emmer, łącznie zmieniany 2 razy.

koppa82
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2010, 18:00
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: sieradz

Post autor: koppa82 » 20 sie 2010, 18:02

witam mam małe pytanko filtr kabinowy wkładamy strzałką do góry czy do dołu
koppa82

Awatar użytkownika
kk25
klubowicze
klubowicze
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 25 sie 2010, 23:33

Filtr ma być strzałkami w dół. Wentylator zaciąga powietrze od góry. Jak mi wymieniali łożyska amortyzatorów w serwisie do przy zdemontowanym podszybiu widziałem po prawej stronie wlot powietrza i przez niego było widać filtr przeciwpyłkowy. Zatem na pewno wentylator zaciąga powietrze od góry i dmucha powietrze w kierunku konsoli środkowej, gdzie znajduje się u dołu nagrzewnica. :)

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1444
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymaina filtra kabinowego

Post autor: leszek1234 » 18 maja 2013, 21:32

W autach z Blue&Me zamiast półki jest moduł B&M , zamocowany identycznie jak ta półka z manuala emmera. Przy montowaniu go z powrotem trzeba dopilnować, żeby trzpień, który jest z tyłu tego modułu wszedł w ten duży otwór przy deklu filtra. Inaczej nie damy rady zmontować schowka - ile ja się nakląłem , zanim wyczaiłem co zrobiłem źle... :-<<
emmer - dzięki za łopatologiczną instrukcję :pivo Jak zobaczyłem mój roczny filtr to się przestraszyłem...

Awatar użytkownika
marco53
klubowicze
klubowicze
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 » 10 sie 2014, 11:50

Przyszedł czas na wymianę mojego filtra - robilem to pierwszy raz a nie chciałem za bardzo się napracować.
Dodam że w schowku siedzi sobie system blue&me. Więc do roboty:

W ręku klucz torx 20 odkręcamy moduł blue&me
demontaż modułu 1.JPG
i druga strona:
demontaż modułu 2.JPG
Moduł blue&me włożyłem do schowka jak najgłębiej mogłem po to by nie odkręcać samego schowka:
demontaż modułu 3.JPG
ukazała się obudowa filtra:
wyjmowanie filtra 1.JPG
z otworem centrującym do obudowy blue&me o czym była mowa w poprzednim poście.

Patrzymy teraz na zaślepkę filtra ale szczególnie interesuje nas lewa strona bo tam właście znajduje się zaczep.
wyjmowanie filtra 2.JPG

Lekko pociągamy do siebie lewą stronę zaślepki i po chwili mamy ją w ręku
wyjmowanie filtra 4.JPG

Sam filtr wyjmiemy swobodnie.
wyjmowanie filtra 5.JPG
wyjmowanie filtra 6.JPG
wyjmowanie filtra 7.JPG
jak widać w moim przypadku wymiana filtra byla raczej niezbędna :lacha

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się świeżym powietrzem w środku kabiny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mikiele
klubowicze
klubowicze
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mikiele » 11 sie 2014, 15:21

Jak napisal kk25, montaz filtra strzalka w dol a na zdjeciu przedstawionym przez marco 53 jest strzalka w góre. Zatem jaki jest prawidlowy montaz?Filtr polozony jest bezposrednio na dmuchawie,ktora wtlacza do gory powietrze,zatem jak prawidlowo powinien byc zamontowany filtr kabinowy?
staary

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5078
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 148888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mwas » 11 sie 2014, 15:26

Z tego co kojarzę, to strzałką w dół.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
marco53
klubowicze
klubowicze
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 » 11 sie 2014, 16:12

Zdjęcia robiłem on-line - tak był włożony wcześniej .. nie wiem czy kiedy kolwiek był wymieniany.
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Na logikę gdyby powietrze było pobierane do kabiny nad filtrem to jednocześnie chroniona była by turbina wentylatora bo czyste powietrze przez silnik dmuchawy wchodziło by do kabiny u mnie wentylator był trochę przybrudzony - ale może dlatego że nikt nie dbał o ten filtr wcześniej.
Nie znalazlem nigdzie informacji serwisowej na ten temat, ale gdy patrzę na ten filtr to nie wiem czy ma to jakieś kluczowe znaczenie.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 153000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: helletic » 11 sie 2014, 16:14

Strzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku :ink

Awatar użytkownika
marco53
klubowicze
klubowicze
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: marco53 » 11 sie 2014, 16:21

Strzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku
Czyli wszystko jasne :ok)

Awatar użytkownika
darkkam
klubowicze
klubowicze
Posty: 431
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 69000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Odp: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: darkkam » 12 sie 2014, 21:33

No wlasnie czy zawsze montowano filtry strzałkami do góry? Mój chyba jeszcze oryginalny, wymieniony na filtr zakupiony u buherta w ...styczniu:grin:


EDIT:
Dodałem fotkę, w takiej pozycji był włożony. Ciekawe czy od nowości był zmieniany :pomysli
filte0367.jpg
Wysłane z NavRoad Mobio
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???

mrtalaga
Swój
Swój
Posty: 42
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: mrtalaga » 23 paź 2014, 21:37

Ja dzisiaj wymieniałęm i poprzedni był strzałką w górę... leżały na nim liście. Więc ja nie wiem jak ma być :D Dałem tak samo ;]

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 488
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: Fish » 23 paź 2014, 22:19

Jaxostatnio sie glowilem i wywnioskowalem ze strzalka w gore bo powietrze dmucha od spodu.
<<FISH>>

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 23 paź 2014, 22:23

Pisze kilka postów wyżej, że strzałka ma być w dół. Powietrze zasysa z podszybia, nie spod auta.
Miał liście na filtrze i zastanawia się z której strony wieje panic

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość