Nieszczelna klima

mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 175
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Nieszczelna klima

Post autor: mario1990 »

Cześć!
Mam problem z klimą, właściwie, od samego początku kiedy kupiłem auto, po jakimś czasie przestała chłodzić, pojechałem na nabicie, nabito z czynnikiem uv, po około dwóch miesiącach przestała chłodzić, pojechałem tym razem do kolegi mechanika i stwierdził że chłodnica klimy do wymiany, po wymianie nabita z czynnikiem, podziałała 2 miesiące i znowu zonk, powrót do kolegi i nieszczelności w komorze silnika nie stwierdził i mówi że jedyna możliwość to parownik pod deską rozdzielczą.
Trochę nie chcę mi się płacić za 4 nabicie klimy w przeciągu 1,5 roku szczególnie po podwyżkach cen czynnika.

Macie pomysł co jeszcze można sprawdzić, i gdzie ta nieszczelność pod deską może być i jak się do niej dobrać?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Nieszczelna klima

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A zaworki sprawdził?
Callaker
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2018, 17:43
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nieszczelna klima

Post autor: Callaker »

I jak? Poradziłeś sobie z problemem? Co okazało się być wadliwe?
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nieszczelna klima

Post autor: Morfus »

Witam. Trochę zwlekałem z napisaniem posta tzn. od początku lipca ale pisze go dzisiaj gdyż na 99% temat klimy mam zamknięty.
W ubiegłym roku na serwisie klimy miałem ubytek 15g czynnika, w tym roku robiłem serwis na początku lipca i z 500g czynnika zostało tylko 180g, więc wyciek spory jak na rok czasu. Już w ubiegłym roku podchodziłem do tematu wymiany skraplacza z uwagi na braki lameli w dolnej części , jednak stwierdziłem że do puki działa nic nie ruszam. W tym roku po serwisie klimy i przegonieniu samochodu nad Bałtyk i z powrotem na działającej klimie zacząłem od szukania skraplacza, nie chciałem kupować na alle.... gdyż potem są kłopoty z gwarancją, poszukałem w najbliższej okolicy poprzez stronę polcaru i znalazłem w Rybniku skraplacz nr 3025K8C1 w cenie 220 zl. Wymianę wraz ze sprawdzeniem wycieku zleciłem w warsztacie na miejscu. Po nabiciu azotem wykryto nieszczelność na rurce około 10cm za czujnikiem ciśnienia w stronę skraplacza. Po zaspawaniu i uzupełnieniu czynnika (przez miesiąc ubyło 100g) efekt jest taki:
Obrazek
W starym skraplaczu lamele praktycznie można było wypchnąć palcem.
Myślę na jakiś czas będę miał spokój z klimą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ