Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Awatar użytkownika
bacasos
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
Przebieg: 89500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec

Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: bacasos »

WitamObrazek
Czy może mi ktoś pomóc (opisać jak zdemontować panel sterowania nadmuchem ) spaliła mi się żarówka i chciałem wymienić ale utknąłem właśnie na tym panelu Obrazek
Z góry dzięki za pomoc ObrazekObrazekObrazekObrazek
Druga sprawa czy miał już ktoś problem z diodami w oprawie oświetlania kabiny chodzi mi o te pomarańczowe diody ,właśnie dziś zauważyłem że mi nie świecą ???Obrazek
Dzięki za pomoc i pozdrawiam ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: skory85 »

Temat już jest wystarczy poszukać... I nie rób tego w nocy bo nic nie widać...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: skory85 »

Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
bacasos
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lut 2010, 12:38
Przebieg: 89500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: bacasos »

Dzięki za pomocObrazekObrazekObrazek
Zrobione ObrazekObrazekObrazek
Jeszcze jakby kto napisał czy się komuś spaliły ledy w oprawie oświetlenia kabiny ??? ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Moto G (5) Plus przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: zibi186 »

myślę, że trzeba by sprawdzić , czy napewno są spalone 🤔 zgasły Ci obie na raz ? moje nadal świecą . . .
A jak dojdziesz do wprawy , te żarówki w panelu będziesz wymieniał bez pełnego demontażu panelu . Po wyjęciu radia wystarczy poluzować panel sterowania i palcami odnaleźć i wykręcić oprawki żarówek . Da się 😄 Pozdrawiam 😄
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: skory85 »

Bacasos może jakiś bezpiecznik padł sprawdzałeś?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: Phenix »

@zibi186 a słyszałeś o tym żeby żarówek nie dotykać palcami i niczym brudnym, tłustym w ten sposób żarówka ma dłuższą żywotność... A bez rozkręcania ciężko nie zabrudzić jej, tym bardziej że wszystkie cięgna są smarowane smarem. A przy okazji jeśli masz duże dłonie to jest bezpieczniej rozkręcić a pracy nie ma tak dużo to tylko 4 śruby więcej .
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: leszek1234 »

Phenix - sorry , że się wcinam - Twoja uwaga dotyczy żarówek halogenowych bo ich szkło jest kwarcowe. W zwykłych żarówkach, a o takich tu mowa, ta zasada nie obowiązuje :ink
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: Phenix »

@leszek1234 nie ma problemu . Ta zasada obowiązuje przy każdej żarówce nawet spotkałem się z tą informacją umieszczona przez producenta na opakowaniu przy żarówkach energooszczędnych (nie ledach) kupowanych do domu do żyrandola. Spróbuj złapać taką żarówkę palcami po kilkunastu minutach pracy może 1.2W to nie dużo (nie sprawdzałem) ale 5W czy 10W potrafi bąbel zrobić na palcach ( sam się poparzyłem gdy zmieniłem żarówkę oświetlenia kabiny) taka temp podnosi się gdy żarówka jest brudna o kilka stopni i to przekłada się na jej trwałość.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: leszek1234 »

Phenix pisze: 22 lip 2018, 21:13 Ta zasada obowiązuje przy każdej żarówce Obrazek nawet spotkałem się z tą informacją umieszczona przez producenta na opakowaniu przy żarówkach energooszczędnych (nie ledach) kupowanych do domu do żyrandola.
Rozumiem, że chodzi o "żarówki" ze świetlówką - owszem jest taka informacja, żeby wkręcając w oprawkę trzymać "żarówkę" za oprawę a nie za rurki świetlówki, ale powód jest tylko taki , że szklana rurka świetlówki może nie wytrzymać siły dokręcania lub odkręcania. Halogen natomiast pracuje na wyższych temperaturach, ma inne szkło, przez co przy ewentualnym zabrudzeniu tłuszczem może powstać mikropęknięcie skutkujące utratą gazów z bańki i szybszym "wypaleniem" żarnika wolframowego .
Ale masz rację , warto zachowywać czystość przy robocie :ok)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: zibi186 »

Phenix pisze: 22 lip 2018, 14:08 @zibi186 a słyszałeś o tym żeby żarówek nie dotykać palcami i niczym brudnym, tłustym w ten sposób żarówka ma dłuższą żywotność... A bez rozkręcania ciężko nie zabrudzić jej, tym bardziej że wszystkie cięgna są smarowane smarem. A przy okazji jeśli masz duże dłonie to jest bezpieczniej rozkręcić a pracy nie ma tak dużo to tylko 4 śruby więcej Obrazek.
Tak , słyszałem :) I dało się tą zasadę zachować , gdyż po wykręceniu oprawki ma ona jeszcze kawałek kabelka , aby nowej żarówki nie wkładać po omacku 😄 Ale oczywiście każdy robi jak może , chce i uważa .Pozdrawiam 😄
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Demontaż panelu sterowania nadmuchem

Post autor: skory85 »

Moja jedna trzyma się na połowie wcisku i plastelinie 🤣 bo się niestety urwało cześć plastiku i wypadła. Działa tak już ok 2 lat i nadal bardzo dobrze świeci 😎
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ