Nawiew powietrza kilka pytań

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 13 cze 2010, 22:58

Nie wiem jak u Ciebie wyje, ale u mnie zauważyłem, że jest inny dźwięk silnika z klimą a inny bez. Przy większym obciążeniu klimy dźwięk jest głośniejszy. Mam tak od nowości.

Fifawka
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 30 mar 2010, 15:42
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Pisary
Kontakt:

Post autor: Fifawka » 16 cze 2010, 8:54

Dokładnie to samo miałem u siebie.Obciążenie silnika jest duże przy włączonej klimie a wydajność mała. Dziwi mnie tylko fakt ze w ubiegłym roku tego nie miałem. Ale samochód był mało jezdzony wiec mogłem nie zauważyć - a na wakacjach człowiek jechał cały czas na autostradzie wiec nie było tak zle. W serwisie z kilma byłem ze trzy razy. Pierwszy raz Pan mi powiedział ze jest za zimno i klima nie działa na pelnym obciążeniu wiec buczy i nie rowno chodzi silnik ale to normalne. Drugi raz podjechałem to Pan powiedział że jest niesamowity upał i klima chodzi na pełnych obrotach wiec nie wydala. Za trzecim razem jak sie wkur...... to powiedział że wymieni sprężarkę. No i wymienili na nowiutką. Wyjezdzam do Wieliczki i szlag to trafi na trasie nic a po jezdzie w miescie buczy wyje i silnik dostaje drgań. Musiałem stanąć bo sie nie dało jechac jak wyłącze klimę to wszystko OK. Zjechałem do warsztatu ktory robił w klimą ale nic nie powiedzieli tyko tyle ze tak nie powinno być. No wiec znowu Viamot i znowu wizyta okazało się że nabili za dużo gazu. Spuscili napełnili od nowa i ma być ok. Wsiadam jade i...... powiem tak. Jest lepiej ale nie tak jak bym sobie to wyobrazał. Nie wiem moze ja mam jakis słuch wyczulony. Chodzi gośno i daje duże obciązenie. No cóż miałem nadzieję ze jak kupię autko nowe za 50 klocków to bede miał swięty spokój ale niestety musze jedzdzić nim jeszcze 3 lata i liczyć ze nic powazniejszego nie wypadnie. (bo oglnie autko jest fajne ale dopiero po 10 wizytach w serwisie). Duskap - chętnie spotkałbym się z Tobą w Krakowie na małej kawce jestes EXPERTEM od Linki i nie tylko poglądałbyś mój i powiedział czy ja mam urojenia czy rację. daj sms odzwonie 0501890546 - Adam

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5877
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 16 cze 2010, 14:53

U mnie jest identycznie jak u kk25. Przy włączonej klimie słychać wyrażnie trochę inny dźwięk, tak jakby silnika i również mam tak od samego początku. Wydaje mi się, że jest to po prostu dźwięk pracującej sprężarki. Ale czuć również wyraźne osłabienie auta przy włączonej klimie, z tym że, z tego co rozmawiałem z posiadaczami innych marek, to wszyscy się na to skarżą, więc pocieszam się, że nie jesteśmy jedyni i tak po prostu jest. Niestety coś za coś - chcesz jechać komfortowo - licz się z niższymi osiągami. W końcu sprężarka też musi być jakoś napędzana :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kylo » 16 cze 2010, 16:25

Aż też wezmę i posłucham, chociaż na razie to zapowiadają ochłodzenie więc klima zbyt obciążona nie będzie.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1667
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 16 cze 2010, 18:48

mwas pisze:U mnie jest identycznie jak u kk25. Przy włączonej klimie słychać wyrażnie trochę inny dźwięk, tak jakby silnika i również mam tak od samego początku. Wydaje mi się, że jest to po prostu dźwięk pracującej sprężarki. Ale czuć również wyraźne osłabienie auta przy włączonej klimie, z tym że, z tego co rozmawiałem z posiadaczami innych marek, to wszyscy się na to skarżą, więc pocieszam się, że nie jesteśmy jedyni i tak po prostu jest. Niestety coś za coś - chcesz jechać komfortowo - licz się z niższymi osiągami. W końcu sprężarka też musi być jakoś napędzana :luzak
Pytałem w kilku serwisach klimatyzacji i twierdzą, że spadek mocy owszem może być ale sprężarka nie może wyć. Gdy wyje to znaczy, że jej koniec jest bliski. Nie wiem co o tym myśleć. Fakt faktem, że u rodziców w aucie, u teściów i u cioci (jedyne auta z klimą w rodzinie) sprężarki w ogóle nie hałasują i nie wyją. Coraz bardziej mnie martwi ta sprężarka... Cóż w sobotę serwis i zobaczymy co będzie.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 16 cze 2010, 20:21

duskap, u mnie sprężarka jest słyszalna tylko w momencie startu... później jest niesłyszalna w ogóle.

[ Dodano: |14 Lip 2010|, o 06:09 ]
Wracając do tematu klimatyzacji to muszę przyznać, że w te upały czyli temperatura +34 w cieniu klimatyzacja jak najbardziej daje radę. Nie schładza wnętrza od razu bo cała buda jest nagrzana tak, że dotknąć jej nie idzie, ale po przejechaniu ~3km jest już fajny chłodek :zlośnik Swoją drogą muszę wymienić filtr p.pyłowy, bo zaczyna mniej powietrza wpadać....
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
afrodeezyack
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
Przebieg: 19000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Ostrołęka
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: afrodeezyack » 17 gru 2010, 9:54

Troche z innej beczki. Mieliście kiedyś taki przypadek że wysiadły Wam pierwsze 3 biegi od klimy/nawiewu? 4 bieg działa normalnie. Przy takiej temeraturze (ok -15 stopni) nie da się jeździć bez nawiewu bo szyby parują, a na 4 biegu jest taki hałas i tak mi wieje w oczy że nie mogę normalnie jechać. Poza tym gdy włączam 4 to wszystko w aucie mi przygasa, wskaźniki, oświetlenie wew. i zew. i spadają obroty silnika. Wy też tak macie?
Trudno po 3 tyg użytkowania linka jedzie dziś do ASO. Oby tylko niczego więcej nie zepsuli...

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6557
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 gru 2010, 10:10

afrodeezyack, Twoja usterka to chyba nowość w Linei. Pewnie wymienią dmuchawę i regulator. Ne będą się nawet zastanawiać co padło.

Awatar użytkownika
afrodeezyack
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
Przebieg: 19000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Ostrołęka
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: afrodeezyack » 17 gru 2010, 10:17

To chyba wina regulatora, dmuchawa jest w porządku, dmucha zimnym i ciepłym powietrzem ale tylko na najwyższych obrotach. Oby chłopaki w ASO wiedzieli gdzie szukać babola i żeby do świąt mi to zrobili...

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5877
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 17 gru 2010, 10:21

Podejrzewam awarię regulatora obrotów (pokrętło z pozycjami 1 do 4), ale nie słyszałem wcześniej, żeby się to sknociło, więc pewnie po prostu pech :przykry
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 17 gru 2010, 13:52

afrodeezyack, pewnie rezystor padł.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6395
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 17 gru 2010, 14:02

Przy dmuchawie jest taki zestaw oporników które to sterują szybkością nawiewu.
Pozycja "4" to po prostu normalna praca dmuchawy, gdybyś ją podłączył na krótko do źródła zasilania bez pośrednictwa oporników.
U Ciebie uszkodzeniu uległ ten zestaw oporowy.
Ciekaw jestem czy ASO wymieni Ci całą dmuchawę, czy będą wydłubywać te oporniki.
Sporadycznie zdarzały się też przypadki że coś szwankowało w wiązkach elektrycznych, ale to z reguły w dużo starszych autach, więc tego raczej nie podejrzewam.
Jednak nie zaszkodziło by jakbyś ruszył kostkę połączeniową dmuchawy... a nuż się coś poluzowało na nierównościach.
Powinien być dość dobry dostęp za schowkiem.

[ Dodano: Pią 17 Gru, 2010 ]
afrodeezyack, no i zanim skończyłem się produkować to jay_21 zdążył Ci odpowiedzieć :zlośnik
Właśnie tego słowa mi brakowało - "rezystor"

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 17 gru 2010, 18:36

Tomek pisze:Ciekaw jestem czy ASO wymieni Ci całą dmuchawę, czy będą wydłubywać te oporniki.
gdyby to mnie dotyczyło to wolałbym nową dmuchawę :zlośnik - oczywiście z nową gw.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3551
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 17 gru 2010, 18:39

U mnie na szczęście nic takiego się nie dzieje :oj
:pivo

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 17 gru 2010, 19:22

a u mnie koledzy jak przychodzi zima a z nią zimno to moja dmuchawa się robi kapryśna, piszczy na mnie na 1,2 na większych już nie i to piszczy jak jest zimna po dłużnym staniu natomiast po przejechaniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu się autka piszczenie mi zanika i jakby nic :pomysli a w ASO jeszcze jak miałem gwarancję (teraz to już historia) Pan powiedział że ona jest dobra bo nie piszczy na nic się zdały moje tłumaczenia że ona tak tylko jak jest zimna, to mi odpowiedział "zdrowego zęba się nie wyrywa :zły
Sympatyk forum :-)

ODPOWIEDZ