Chcę zimniej w mojej lince!

Awatar użytkownika
Bartin23
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
Przebieg: 56500
Silnik: 1.4 Odlot
Rocznik: 2010
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 1 raz

Chcę zimniej w mojej lince!

Post autor: Bartin23 »

Panowie i Panie :)

Biorąc pod uwagę ten dzisiejszy i nadal trwający upał, chciałbym zapytać czy ktoś z Was orientuje się jak zmienić temperaturę klimatyzacji? Pamiętam, że ktoś wspominał na naszym forum, że jest tzw. "tajemniczy przełącznik" :zdiwiony
Pomóżcie...
p.s jak był już podobny wątek, to sorki :lacha
Realista:)
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

O przełączniku nic mi nie wiadomo, ale najlepiej początkowe schładzanie auta rozpocząć na obiegu zamkniętym, nawiew tylko kratkami w które czasami wtyka się jakiś zapach :zlośnik i full power! Z czasem jak poczujemy, że jest lepiej, to bieg na 2 (zauważyłem, że lepiej chłodzi na 2 niż na wyższym biegu :zdiwiony ), kierunku nawiewu nie zmieniamy. Warto też zainwestować w taką srebrną matę, którą zasłaniamy całą przednią szybę od środka przed słońcem na postoju. Klima szybciej zacznie schładzać, gdy cała deska rozdzielcza nie jest rozgrzana od słońca.

Piszę to, co wiem u siebie z doświadczenia i jest gitara z klimą :ink. Sprawdź sobie jeszcze termometrem jaką masz temp. na wyjściu z kratki nadmuchu. Wsadź tam czujkę np. elektronicznego termometru, powinno być +7, to jest ideales temperatura.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Bartin23
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
Przebieg: 56500
Silnik: 1.4 Odlot
Rocznik: 2010
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 1 raz

Post autor: Bartin23 »

ok :)
tak de facto ta klimatyzacja działa prawidłowo, może przesadzam:)

natomiast podjadę chyba do ASO i wypytam fachowców o ten przełącznik :zdiwiony
Realista:)
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

nie zrób z siebie pośmiewiska
nie ma takiego guzika
jeśli masz dużą różnicę w nawiewie miedzy obiegiem zamkniętym a otwartym to trzeba pomyśleć o filtrze. a jeśli słabo mrozi to tylko pomoże nabicie klimatyzacji
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Chcę zimniej w mojej lince!

Post autor: sylwek »

Bartin23 pisze: że jest tzw. "tajemniczy przełącznik"
jest, ale wcale nie taki tajemniczy - przełącznik obiegu nawiewu :)
na krótko, do szybkiego schłodzenia jak pisał helletic dość skuteczny :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Klima w Linie jest do bani, bez względu na to, które przyciski będziesz naciskał.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

amen
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Klima w Linie jest do bani, bez względu na to, które przyciski będziesz naciskał.
Wrzuć do bagażnika dodatkową lodówkę i będzie git
Kazek
Awatar użytkownika
Bartin23
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
Przebieg: 56500
Silnik: 1.4 Odlot
Rocznik: 2010
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 1 raz

Post autor: Bartin23 »

darcyn napisał:
nie zrób z siebie pośmiewiska
nie ma takiego guzika
jeśli masz dużą różnicę w nawiewie miedzy obiegiem zamkniętym a otwartym to trzeba pomyśleć o filtrze. a jeśli słabo mrozi to tylko pomoże nabicie klimatyzacji


-kolega, to było zapytanie. Filtr od klimatyzacji wymieniałem miesiąc temu. Odczułem różnicę przed i po wymianie. Natomiast PAMIĘTAM, że był podobny wątek w tej sprawie...
ale nie chcę się wykłócać...

p.s widocznie zakodowałem sobie w głowie, jak dobrze, szybko i skutecznie działała klimatyzacja w focus-ie z 2005 r...
Realista:)
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

przecież darcyn udzielił normalnej odpowiedzi :ink . Sprawdź jeszcze kiedy ostatnio miałeś nabijaną klimę (dobrze radzi darcyn, tak co około 2 lata się powinno wymieniać czynnik). Poza tym faktycznie klimy w Linkach są mierne...
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Klimy są mierne też przez dużą szybę przednią słoneczko naparza w twarz i klima nie nadąża twarzy schłodzić :zlośnik
Ale coś w tym jest że jak rozgrzeje się ta duża czarna konsola to grzeje od niej niemiłosiernie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

will, dokładnie, że potężna przednia szyba i mocno wysunięty kokpit potęgują wrażenie, że klima jest słaba. Jak to się nagrzeje, to potrzeba sporej ilości czasu na wychłodzenie tej masy plastiku. Mały koszt, z całym sumieniem polecam matę przeciwsłoneczną, zasłaniasz szybę i jest różnica 100% :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Klima w Linie jest do bani, bez względu na to, które przyciski będziesz naciskał.
Ja nie narzekam... Obieg zamknięty, nawiew na mnie (lecz wyloty kieruję obok mnie aby bezpośrednio na mnie nie leciało) i wręcz zimno mi się w aucie robi. A jestem przed serwisem klimy (napełnienie, odgrzybianie itd).
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Klima w Linie jest do bani, bez względu na to, które przyciski będziesz naciskał.
No to teraz uświadomiło mnie w przekonaniu że to nie tylko u mnie tak słabo z tym chłodzeniem .......u szwagra w lagunie z 2003 roku o niebo lepiej a jego też przed wymianą czynnika a u mnie już po :róż
Obrazek
pawel-a2
klubowicz
klubowicz
Posty: 81
Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
Przebieg: 41000
Silnik: 1,4 t-jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łaskarzew
Podziękował: 1 raz

Post autor: pawel-a2 »

ja również nie narzekam na klimę. Gdy wsiadam do rozgrzanego auta puszczam klimkę na szybę przednią i przełączam szybkość na 3 po 500 m już jest chłodno i wystarczy 1. Zaznaczę, że gdy przełączam chłodzenie od razu do wnętrza auta to praktycznie po paru chwilach już to odczuwam.
Pozdrawiam
Paweł
ODPOWIEDZ