Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Awatar użytkownika
bigdzyn

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: bigdzyn » 12 maja 2013, 9:47

Czy oprócz wycia wyczuliście również większe drgania wewnątrz samochodu ? Zastanawiam się również co jaki czas należy serwisować klimatyzację i czy w związku z trwająca gwarancją mogę robić to w każdym zakładzie czy muszę jechać do ASO ?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: emmer » 12 maja 2013, 10:23

jest spory opor to i drga. ja staram sie raz do roku zajrzec chociaz spoko dwa lata mozna robic. A czy w Aso? w aso nie maja zazwyczaj nic innego jak kombajny np ktore tez sa u wulkanizatorow. ja serwisuje klime w warsztacie typowo od chlodnic i klimy - wiedza co robia. ale to juz twoj wybor
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 194000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: helletic » 12 maja 2013, 10:28

Nabijanie klimy - co 2 lata
Ozonowanie - raz w roku
Wymiana filtra kabinowego - min.co pół roku

Drganie, to normalny objaw w Linach (zwłaszcza ze słabym silnikiem 8V).

Podejrzewam, ze klimy nie uwzględnią na gwarancji jeśli nie była serwisowana w ASO, ale to tylko moje podejrzenie.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: sylwek » 12 maja 2013, 11:25

Odnośnie dźwięków z klimy - u mnie czasem sobie buczy. Przeczytajcie - może ktoś potwierdzi podobne objawy. Bo fachowcy "ci dobrzy" każą mi sobie odpuścić, "ci źli" twierdzą że to awaria, padła sprężarka, trzeba wymieniać ! A przynajmniej łożyska, czynnik, olej etc...

Objawy podobne do opisywanych na forum - po włączeniu klimy (manual) słychać buczenie - czasem cicho, czasem dość głośno. Jest to taki specyficzny, czasem metaliczny przydźwięk. Co ciekawe - doskonale słyszalny w środku auta i niemal nie słychać tego od strony silnika. Sprężarka pracuje równo, miarowo - nic nie wskazuje na jakieś anomalie w jej pracy. Wykluczam hałas spowodowany włączeniem wentylatora - ten szumi jednostajnie dźwięk typowy dla wentylatora. Byłem z tym fantem u znajomego serwisanta klimatyzacji przemysłowych - podłączył swoje zegary, coś pogrzebał... i stwierdził że sprzęt jest OK i że jestem przewrażliwiony. Ale odgłos wewnątrz auta potwierdził.

Zastanawiam sie czy ten "przydźwięk" nie jest spowodowany jakimś rezonansem tworzącym się w elementach nawiewu wewnątrz auta. Może sprężarka pracuje normalnie (bo chłodzi idealnie) - tylko są źle obliczone/skonstruowane/umocowane etc... elementy wewnątrz ? Czytałem kilka opinii w necie i ludzie mieli podobne objawy. Niektórym po wymianie/naprawie sprężarki objawy natychmiast wróciły. Moja Linea też na gwarancji miała wymienioną sprężarkę, poprzedni właściciel zgłosił z takimi samymi objawami (wtedy roczne auto), ASO rozłożyło ręce, ale sprzęt wymienili. Zastanawiam się czy nie "olać sprawy" i przybić kolejnej łatki TTTM. Bo chłodzi dobrze, ciśnienie trzyma... tylko czasem buczy.

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: karollino » 12 maja 2013, 11:38

Ja mam tak od nowości. Auto nabyłem jeszcze jak było chłodno, ale potem był ciepły kwiecień i maj więc praktycznie zaraz po zakupie użyłem tego dobrodziejstwa. No i za każdym razem po w łączeniu klimy auto delikatnie się trzęsie (też mam 8V, stąd wcale mnie to nie dziwi i śpię spokojnie) a od czasu do czasu potrafi sobie zawyć. Na początku się przestraszyłem, ale : sprężarka OK, klima chłodzi więc zostawiłem sprawę. No i zauważyłem, że przy naszych "potworach pod maską" włączenie klimy tak zwiększa zapotrzebowanie na prąd, że silnik potrafi nwet wejśc na kilka sekund na 1200 obrotów/min. Potem się uspokaja i wszystko wraca do normy.
Taka mała uwaga - jeżdżę autem głownie po mieście i to zakorkowanym (Wrocław), więc to wchdozenie na obroty często wynika z sytuacji na drodze (silnik zbyt obciążony - zbyt późne wysprzęglenie). :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 194000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: helletic » 12 maja 2013, 11:54

sylwku norma z tym podźwiękiem :ink TTTM.

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: mpsfc » 12 maja 2013, 12:07

helletic pisze: sylwku norma z tym podźwiękiem :ink TTTM.
Święta prawda :)
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: will » 12 maja 2013, 12:20

Ja też bym odpuścił z podźwiękiem jak wszystko hula
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6351
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: włacz klime przy + 34

Post autor: Tomek » 12 maja 2013, 13:03

sylwku identycznie zachowuje się moja.
Nic nie ruszam bo działa dobrze, a jak coś to głośniej radio.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: sylwek » 12 maja 2013, 18:34

No to uspokoiliście mnie, dzięki :ok)
Czyli ustalamy, że takie objawy mogą wystąpić i nie ma co się za bardzo przejmować. TTTM. :lacha
Wszystko działa jak należy, czasem sobie tylko odrobinę głośniej buczy. Słyszalne w zasadzie tylko na postoju, wewnątrz auta - podczas jazdy dźwięk już się rozprasza w otoczeniu. Jeśli komuś wystąpią takie objawy - to nie ma co od razu panikować, a w szczególności nie dać się złapać na kosztowną naprawę, która w zasadzie nic nie zmieni. Bierzemy to na chłodno :lacha

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1639
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: leszek1234 » 12 maja 2013, 22:35

zasada jest jedna - klima rzadko używana pada szybciej - trzeba ją włączać jak najczęściej i nie zapominać o tym zimą (smarowanie odbywa się tylko podczas pracy) . Mowa o klimatyzacji sprawnej technicznie, nabitej, nierozszczelnionej.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: sylwek » 13 maja 2013, 0:29

leszek1234 pisze:zasada jest jedna - klima rzadko używana pada szybciej - trzeba ją włączać jak najczęściej i nie zapominać o tym zimą
To oczywiste, dbamy o mechanizmy :)
W "normalnych" warunkach klima pracuje bardzo często, choćby dla szybszego odparowania szyb. Tyle że w zimę to nie bardzo sobie ją włączysz, bo poniżej 4 St.C sprężarka nie działa. A zima była ostra i długa...

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 601
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: CrazyKetchup » 13 maja 2013, 17:34

Jak kiedyś pisałem jeżdżę nostop z wciśniętą "śnieżynką" - myślę że kilka razy w zimę też się włączyła bo były dni powyżej 4 stopni :) . A wracając do tematu rozmawiałem ostatnio z człowiekiem który zajmuje się klimatyzatorami przemysłowymi - interesowało jak często jeździć z klimą na "dobijanie". Z długiej rozmowy wypunktowałem jego rady :

-Pomimo kontroli jakości (w naszych autach można by polemizować czy była ;) ) każdy układ może się trochę inaczej zachowywać chodzi o to że nie ma idealnie szczelnego układu, do tego klimatyzacja w autach jest narażona na wstrząsy i bardziej zróżnicowane warunki. Wcześniej czy później w każdym spadnie ciśnienie czynnika i trzeba będzie nabić go.
-Układ klimatyzacji gorzej znosi bezczynność niż ciągłą pracę.
-Układ nabijać kiedy następuje spadek wydajności, oczywiście nie mówimy tutaj o widocznym wycieku czy jakieś innej widocznej/słyszalnej awarii, jeżeli klima chłodzi dobrze to nie ruszać. Trzeba mieć na uwadze, że człowiek się przyzwyczaja do temp więc dobrze by było chociaż jakimś termometrem od czasu do czasu kontrolować (wiadomo że mało kto ma pirometr) temp powietrza wylatującego z otworów wentylacyjnych.
-Raz zagrzybiony układ bardzo trudno wyczyścić bez rozbierania i ręcznego mycia kanałów wentylacyjnych.Ozonowanie, pianki, aerozole, tzw. świece dymne mniej lub bardziej odgrzybią ale to nigdy nie będzie już fabryka.
-Żeby jak najdłużej utrzymać w dobrym stanie kanały wentylacyjne, nie wyłączać auta z włączoną klimatyzacją, wpierw wyłączyć klimatyzację i przełączyć na max grzania pozwoli to osuszyć kanały. Dzięki temu przy następnym uruchomieniu nie pojawi się efekt zapaszku "pola po deszczu" (tak to nazwał :) ).
-Częsta wymiana filtra kabinowego to dłużej czysty układ i zdrowie użytkowników.
-Żeby przyspieszyć "oziębienie" nagrzanego wnętrza przy dużych upałach, w pierwszej fazie przełączyć się na układ zamknięty/wewnętrzny.

Wg. niego nie ma czegoś takiego że należy co roku czy co dwa lata jeździć - owszem jak ktoś chce może jechać na sprawdzenie ciśnienia ale prawie zawsze będzie jakiś spadek i teraz pytanie czy i jak często damy się naciągnąć na wymianę czynnika :).


ps.1 Co do pytania - mam lekkie drgania od nowości, i też delikatnie coś słychać po załączeniu klimy - myślę że na mocniejszych silnikach sam moment włączania może być mniej odczuwalny.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 17:46 przez CrazyKetchup, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4326
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 218000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: smak56 » 13 maja 2013, 17:39

tutaj; http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=k ... agJ-LL-RDA" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
****
Obrazek

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 601
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klimatyzacja wycie sprężarki przy + 34

Post autor: CrazyKetchup » 13 maja 2013, 17:45

smak56 pisze:tutaj; http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=k ... agJ-LL-RDA" onclick="window.open(this.href);return false;

Te widziałem - ale mi chodziło o dezynfekujące, ale już wiem o co mu chodziło. On tak określ te w aerozol specyfiki które wkładasz do auta, odpalasz na zamkniętym obiegu klimę i uruchamiasz ten aerozol w pobliżu pobierania powietrza z kabiny i zamykasz auto. Podobno tak 10-15 minut się to wszystko "kisi" i daje lepsze efekty niż pianka bo dociera w bardziej niedostępne miejsca :).

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość