Wymiana filtra kabinowego
Wymiana filtra kabinowego
Czy ktoś z Was robił już wymianę filtra zgodnie z tą instrukcją ?
Mi udało się odkręcić Blu&Me, ale szczerze mówiąc nie bardzo widzę, co dalej. Może ktoś podrzuci jakąś podpowiedź, zanim coś złamię albo strzelę z airbag'a? <3
Mi udało się odkręcić Blu&Me, ale szczerze mówiąc nie bardzo widzę, co dalej. Może ktoś podrzuci jakąś podpowiedź, zanim coś złamię albo strzelę z airbag'a? <3
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętem przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. Opadnie ci wtedy prawa część schowka, musisz nim tak poruszać, aby wyszedł sworzeń lewy (cały schowek przesuń w prawo). Górne ograniczniki otwarcia schowka, które zakończone są gumami, są na tyle elastyczne, że bez większego problemu wysuniesz schowek na zewnątrz. Potem już tylko zdjąć klapkę komory filtra, który jest tuż nad wentylatorem i filtr jest twój. Powodzonka :D
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 20:43 przez kk25, łącznie zmieniany 1 raz.
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wielkie dzięki. Dziś lub jutro przystąpię do akcji. A ja naiwnie liczyłem, że odkręcenie b&m będzie ostatnią poważniejszą czynnością :biznes:kk25 pisze:Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętek przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. (...)
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dokładnie o tym samym myślałem jak nie będzie bardzo zasyfiony to odpiszę numery i przedmucham kompresorem,cena przyznam że nie jest zachęcająca do zakupu a jak jeszcze dojdzie do tego wymiana w ASO to pewnie 150zł pęknie jak nic.kk25 pisze:Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
- MARCIN127
- klubowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
- Przebieg: 50085
- Silnik: 1,4,8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: poznań
Wymiana filtra kabinowego
opis sie przyda jak bęidzie ciepło to postaram się to wykonac dzięki dlatego to forum jest najlepsze pozdrawiam załozycieli forum
marcin127
- stachu
- klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
- Przebieg: 74000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Witam Wszystkich,
znalazlem w sieci info, ze w linijce mozna stosowac zamienniki z Filtron-a,
tymczasem w katalogu na www filtron takiego filtra nie znalazlem,
jakies fakty w tym temacie ?
i jeszcze pytanie do osob majacych linijke troche dluzej:
jak czesto wymieniacie ten filtr ?
znalazlem w sieci info, ze w linijce mozna stosowac zamienniki z Filtron-a,
tymczasem w katalogu na www filtron takiego filtra nie znalazlem,
jakies fakty w tym temacie ?
i jeszcze pytanie do osob majacych linijke troche dluzej:
jak czesto wymieniacie ten filtr ?
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
W tym temacie wrzuciłem foto mojego filtra po 10 tyś km. Polecono mi częstszą wymianę.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo dobre filtry, nie tylko kabinowe robi firma MANN-FILTER
http://www.mann-hummel.com/mfpl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo dobre filtry, nie tylko kabinowe robi firma MANN-FILTER
http://www.mann-hummel.com/mfpl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 maja 2010, 21:59 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.