Wymiana filtra kabinowego

_wa_
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2009, 13:24
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: _wa_ » 01 lut 2010, 16:46

Czy ktoś z Was robił już wymianę filtra zgodnie z tą instrukcją ?

Mi udało się odkręcić Blu&Me, ale szczerze mówiąc nie bardzo widzę, co dalej. Może ktoś podrzuci jakąś podpowiedź, zanim coś złamię albo strzelę z airbag'a? <3

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 02 lut 2010, 0:32

Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętem przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. Opadnie ci wtedy prawa część schowka, musisz nim tak poruszać, aby wyszedł sworzeń lewy (cały schowek przesuń w prawo). Górne ograniczniki otwarcia schowka, które zakończone są gumami, są na tyle elastyczne, że bez większego problemu wysuniesz schowek na zewnątrz. Potem już tylko zdjąć klapkę komory filtra, który jest tuż nad wentylatorem i filtr jest twój. Powodzonka :D
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 20:43 przez kk25, łącznie zmieniany 1 raz.

Jery
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zabrze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Jery » 02 lut 2010, 8:20

Opis napewno się przyda :)
Henia ;-) red milano

Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 498
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebastianc78 » 02 lut 2010, 8:30

Czy filtr jest taki sam niezależnie od wersji silnika??
Ile taki filtr kosztuje, pomału przymierzam się do zakupu.
Ktoś ma doświadczenie czy są różnice w tych filtrach jakiś lepszy gorszy.

ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ENDRIU » 02 lut 2010, 12:29

Witam!!

kk25 bardzo ładnie rzeczowo opisane to teraz tylko o podkładki foto tej operacji poproszę bo jak tylko się trochę ociepli to i ja zamierzam tam kuknąć w jakim stanie jest ten filtr a nie chciałbym tak przy okazji czegoś /naprawić/ :)

_wa_
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2009, 13:24
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _wa_ » 02 lut 2010, 17:19

kk25 pisze:Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętek przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. (...)
Wielkie dzięki. Dziś lub jutro przystąpię do akcji. A ja naiwnie liczyłem, że odkręcenie b&m będzie ostatnią poważniejszą czynnością :biznes:

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 02 lut 2010, 20:36

Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto :)
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.

ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ENDRIU » 03 lut 2010, 10:48

kk25 pisze:Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto :)
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
Dokładnie o tym samym myślałem jak nie będzie bardzo zasyfiony to odpiszę numery i przedmucham kompresorem,cena przyznam że nie jest zachęcająca do zakupu a jak jeszcze dojdzie do tego wymiana w ASO to pewnie 150zł pęknie jak nic.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 03 lut 2010, 11:27

W jakiejś gazecie motoryzacyjnej (chyba Auto Świat) wypowiadał się ekspert jakiś i kategorycznie odradzał przedmuchiwania kompresorem ponieważ niszczy się wewnętrzna struktura filtra i jego działanie jest niewłaściwe i nawet może powodować usterki. Filtrów nie należy przedmuchiwać tylko wymieniać!

Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 263
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: MARCIN127 » 12 lut 2010, 19:53

opis sie przyda jak bęidzie ciepło to postaram się to wykonac dzięki dlatego to forum jest najlepsze :lacha pozdrawiam załozycieli forum :)
marcin127

Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 » 28 mar 2010, 22:25

Dokladny opis wymiany filtra klimy jest na stronie Mann filter w postaci zdjęć krok po kroku. Należy tylko odszukać filtr do Linei.

Awatar użytkownika
stachu
klubowicz
klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
Przebieg: 68000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: stachu » 22 maja 2010, 21:47

Witam Wszystkich,

znalazlem w sieci info, ze w linijce mozna stosowac zamienniki z Filtron-a,
tymczasem w katalogu na www filtron takiego filtra nie znalazlem,
jakies fakty w tym temacie ?
i jeszcze pytanie do osob majacych linijke troche dluzej:
jak czesto wymieniacie ten filtr ?
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea

Jery
Moderator
Moderator
Posty: 1640
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zabrze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Jery » 22 maja 2010, 21:54

Można kupić filtr do Linei z Filtrona. W Katalogu go nie ma ale w punktach sprzedaży jest. Ja kupiłem w: INTER-TEAM o/Katowice ul.Kościuszki 227 tel. 032-7818569
Wg instrukcji wymiana co 2 lata
Henia ;-) red milano

will
Moderator
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 22 maja 2010, 21:54

Ja co rok ale to raczej od ilości przejechanych km i gdzie (kurz) robię około 12tys rocznie
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 22 maja 2010, 21:56

W tym temacie wrzuciłem foto mojego filtra po 10 tyś km. Polecono mi częstszą wymianę.
viewtopic.php?t=499&postdays=0&postorder=asc&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Bardzo dobre filtry, nie tylko kabinowe robi firma MANN-FILTER
http://www.mann-hummel.com/mfpl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 maja 2010, 21:59 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość