Statystyka ustrek

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Statystyka ustrek

Post autor: emmer »

postanowiłem się podzielić:

1 Suszenie lamp tył 3
2 Wymiana lamp tył 1
3 Wymiana siedziska fotela kierowcy 1
4 Wymiana zamków oparcia kanapy 2
5 Wymiana grila 1
6 Wymiana kratek świateł przeciwmgielnych 1
7 Ustawianie zbieżności 2
8 Regulacja klapki wlewu paliwa 3
9 Wymiana łożysk McPhersona 1
10 Regulacja czujnika cofania 1
11 Wymiana odbojników przód i tył 1
12 Wymiana kratki dyfuzora centralnego 1
13 Wyciek ze skrzyni biegów 1
14 Uszkodzona opona przód (ściąganie) 1
15 Zardzewiała uszczelka pomiędzy drzwiami 1
16 Połamany plastik – osłona silnika od góry 1
17 Porwane gumy na podszybiu pod maską 1
18 Wymina znaczka Fiat przód 1
19. Wymiana łożyska piasty - lewy tył 1
20. Dokręcenie fotela kierowcy 1
21. Dokręcenie fotela kierowcy 1
22. Wymiana stelaża fotela kierowcy 1
23. Wymiana zamka kanapy 1
24. Uszczelnienie i mycie skrzyni biegów 1
25. Malowanie dachu 1
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 12:33 przez emmer, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

miło
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

No to i ja, co pamiętam
1. wymiana odbojników przód 2
2. wymiana górnych mocowań amorów przód 2
3. wymiana piasty łożyska tył 1
4. wymiana kratek nawiewu konsola środkowa 2
5. wymiana zamków kanapy 1 komplet + 1 jeden
6. lakierowanie otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
7. naprawa oparcia siedzenia kierowcy coś trzeszczało 1
8. wymiana tulei belki tylnej 1
9. regulacja przedniej wycieraczki, nie przylegała na całej długości szyby 2
10. naprawa zamka klapy bagażnika, nie można było otworzyć kluczykiem 1
11. podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach

Troszkę mniej, ale jak dla mnie to i tak starczy :zmieszany , nie wiem czy to już wszystko jak na razie więcej grzechów nie pamiętam :devil
Awatar użytkownika
KOGUT
klubowicz
klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:17
Przebieg: 22800
Silnik: 1,4 T-JET
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Knurów

Dołączę się

Post autor: KOGUT »

1 Wymiana zamków oparcia kanapy 1
2 Wymiana łożysk McPhersona 1 (lewe i prawe)
3.Do lakierowania otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
4.Podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach -4szt
5.Wymiana odbojników tył (do zrobienia)
6.Naprawa klapki wlewu paliwa
7.Śrubka wrzucona do środka klapy tylnej (pierdoła)
:) Czyli nic tylko śmigać
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Najlepszy dowcip dzisiejszego dnia:

Bezawaryjny Fiat :ryczy
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

1. Pęknieta kratka nawiewu środkowego - zrobione na początku, problem już nie występuje.
2. Łożyska amortyzatora - wymienione na początku, do dziś jest spokój.
3. Parujący przedni reflektor - wymiana, problemu już nie ma.
4. Otarcie rantów drzwi od gum - zrobione, problem już napewno nie powróci.
5. Nieszczelność chłodnicy - wymiana.
6. Teraz łożysko tylnej piasty.

To wszystko. Przebieg ~42 000 km. Numer 1, 2, 3 zgłoszone jednocześnie i zrobione za jednym zamachem. Łącznie wizyt w serwisie 3, a z 4 jestem umówiony w serwisie.

Uważam, że większość z moich usterek to choroby wieku dziecięcego i już nie powinny przez dłuższy czas powrócić. Nie uważam, żeby była to jakaś ogromna awaryjność.

Lepsze to niż pękanie głowicy w Passacie 2.0 TDI przy podobnym przebiegu...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

No to i ja dorzucę swoje trzy grosze:
Przebieg na razie niewielki, bo tylko 7000km
Wizyt w serwisie- zero
Wszystko jest jak należy i nie mam się czego czepić :)
Awatar użytkownika
stachu
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Post autor: stachu »

I jeszcze jeden grosz:
przebieg - 12000
problemow - 0 (zero)
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Musicie przyznać że takie rzeczy jak odklejające się listwy, gumy ocierające drzwi, brak smaru w wahaczach, źle pomyślana klapka, gąbka wylatująca spod siedzenia itd to jakaś totalna żenada. Fiat zachowuje się jak by dopiero zaczął produkować auta, a robi to od 1899r. Robią świetne silniki, a nie potrafią dobrać dobrej taśmy dwustronnej do listwy. Czy to auto było w ogóle testowane przed wprowadzeniem do produkcji? Większość problemów wychodzi przed 20tyś km. Wyobraża sobie ktoś Linee z 200tyś na liczniku?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Musicie przyznać że takie rzeczy jak odklejające się listwy, gumy ocierające drzwi, brak smaru w wahaczach, źle pomyślana klapka, gąbka wylatująca spod siedzenia itd to jakaś totalna żenada. Fiat zachowuje się jak by dopiero zaczął produkować auta, a robi to od 1899r. Robią świetne silniki, a nie potrafią dobrać dobrej taśmy dwustronnej do listwy. Czy to auto było w ogóle testowane przed wprowadzeniem do produkcji? Większość problemów wychodzi przed 20tyś km. Wyobraża sobie ktoś Linee z 200tyś na liczniku?
Owszem :) Jeden taksówkarz w Krakowie ma już 110 tys km (1,4 77KM) na blacie a drugi prawie 170 tys km (auto jeździ na zmiany, 1,3 M-Jet) i obaj nie wiedzą co to usterka. Wymienili tylko łożyska amorów, smarowanie w celu eliminacji stuków i to wszystko. Patrzyli na mnie jak na wariata gdy mówiłem co w mojej było robione.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

A moze problem dotyczy tylko wybranych wypustów ,moze nie wszystkie sa trafione -tak sobie mysle ze to ma jakis sens.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może samochody przeznaczone dla firm czy flot są poddawane bardziej surowym kontrolom. Mam znajomego który pracuje w firmie obsługiwanej przez Fiata. Mają chyba wszystkie możliwe modele i baaaardzo sobie chwalą. Linea jest autem reprezentacyjnym i z czego wiem też mają już ponad 100tyś przejechane i o żadnych problemach nie słyszał. Fiat widać traktuje poważnie tylko poważnych klientów.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Buba pisze:A moze problem dotyczy tylko wybranych wypustów ,moze nie wszystkie sa trafione -tak sobie mysle ze to ma jakis sens.
I to jest prawidłowa odpowiedź!
Wszystko wygląda na to, że tylko niektóre serie są jakieś gorsze. Poddostawcy części są różni i pewnie raz im się zdarzy lepiej, raz gorzej. W końcu to Turcja. Z tego co wiem to FIAT wyłapuje większość wadliwych partii części ale jak widać nie zawsze to wychodzi. Pech chciał, że Linee które trafiały do Polski były bardziej wadliwe. Na innych rynkach z tego co wiem Linee mają się całkiem dobrze.

Jeszcze jedno co zauważyłem... Częściej usterki dotyczą T-Jetów niż innych. Na szczęście nowe sztuki są odporne na usterki i ich większość skończyła się z wprowadzeniem fazy 1 (czyli od 2009 są poprawione i większość usterek nie występuje).
Detale na szczęście się tylko psują. Gwarancja jest po to by te usterki usunąć. Stąd też Linea jest tańsza niż inne ale na początku trzeba z gwarancji pokorzystać :)
Coval niestety Twoja Linea jest 2008 tak jak moja i wszystko to co u Ciebie (i innych T-Jet 2007/2008) wystąpiło to u mnie też. Odpuśćmy już tym detalom... jeszcze kilka drobnostek wyjdzie i będzie już ok :D
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

duskap pisze:Na szczęście nowe sztuki są odporne na usterki i ich większość skończyła się z wprowadzeniem fazy 1 (czyli od 2009 są poprawione i większość usterek nie występuje).
Czyli uważasz że teraz Linki są już nieco poprawione.
Chciałbym żebyś miał rację.
Wszystko się okaże z biegiem kilometrów.
Na razie prognozy są optymistyczne :)
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

no to cos z mojej Lineiki z 2007 r. Dynamic :jazda :jazda

-uszkodzone mocowania lusterek , wymiana wkladow (wlasciwie wina myjni karszera za mocno lal na lusterka ale zrobili gratis)
-lakierowanie drzwi (tarcie jak u innych)
-emblemat zachoci woda (tylni) zrobione
-odchodzi listwa szyby drzwi prawe kierowcy (zrobione)
-wymiana akumulatora , sam kupilem i kazalem wymienic koszt 300 z wymiana na centra Futura+
-wymiana gornych mocowan amortyzatorow przod
-wymiana zimeringa walka rozrzadu i uszczelki pokryey zaworu
-regulacja wylacznika zespolonego wzgl. kierownicy

tyle narazie i mam nadzieje ze wiecej nie bedzie , aaaa i jeszcze widzialem ze zachodzi mi lampa od wstecznego ale troszke tylko jak nie pada to znika , zobacze co dalej bedzie sie dzialo :jazda
ODPOWIEDZ