Imho - układ nie powinien załączyć sprężarki zarówno wtedy, gdy chłodziwa jest za mało (możliwość zatarcia kompresora) jak i wtedy, gdy jest go za dużo (możliwość rozszczelnienia/uszkodzenia instalacji). W dużych pojazdach np. autokarach występują w układzie dwa presostaty - niskiego oraz wysokiego ciśnienia. Poszperałem trochę po necie i znalazłem coś takiego: http://www.autoklimat.pl/PRESOSTATY_OSO ... 4-0--.html" onclick="window.open(this.href);return false;jay_21 pisze:Jeżeli czynnika jest za mało, czyli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie, to układ nie powinien załączyć sprężarki.duskap pisze: Dlatego tak ważne jest aby sprawdzać regularnie ilość czynnika i robić przegląd klimy aby wszystko było ok.
Być może w autach osobowych stosuje się jeden presostat załączający układ tylko przy zadanych wartościach ciśnienia czynnika chłodzącego.