Tak WN to kable wysokiego napięcia. Stan zależy od wielu czynników m.innymi: producent, czas użytkowania, materiałów z których są wykonane. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy nie maja np. przebicia (iskra skacze sobie w komorze silnika zamiast na świecy), jest ich delikatne spryskanie wodą, odpalenie w ciemnym miejscu (garaż, wieczór) i obserwowanie. Temperatura oleju nie ma wpływu na późniejsze odpalanie, oprócz sytuacji, gdy masz słaby akumulator, który nie ma siły rozkręcić zimnego (gęstego) oleju.alvaro pisze: ↑12 mar 2018, 23:14 A co to takiego WN? Domyślam że są to kable które idą do świec? Jak sprawdzić stan tych kabli?
Masz rację, temperatura oleju powinna być dużo niższa, bo auto stało na mrozie i nie było odpalane. Gdzie jest jakiś czujnik mierzący temperaturę oleju? Czy on rzeczywiście może mieć wpływ na to późniejsze odpalanie?
Słabo pali jak zimno na zewnątrz
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Rustin , mierzenie przewodów WN omomierzem chyba jest bez sensu . Uszkodzenie zwykle polega na degradacji izolacji , opór na przewodzie chyba raczej nie zmieni się od tego . . .
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Zibi186 weź stare i nowe przewody, zmierz i się przekonasz. Nie piszę tego bo gdzieś wyczytałem tylko nie raz sprawdzałem bardzo dobrze wtedy widać rezystancje dobrego a złego. Tak samo sprawdza się uzwojenie wtórne i pierwotne na cewce
https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczeg ... plonowych/
https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczeg ... plonowych/
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Rustin , człowiek uczy się całe życie . . . Nigdy nie powiedziałbym , że opór przewodów zapłonowych można mierzyć w kilo ohm'ach ! Dzięki
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
W poprzednim aucie miałem problem ze źle podłączonym gazem paliło mi cewki, stąd wiem o tym bo sprawdzałem na którym uzwojeniu paliło
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 mar 2018, 12:42
- Przebieg: 60000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
Panowie, przy takich objawach trzeba zacząć od rzeczy najprostszych - sprawdzić akumulator, jeśli słabo naładowany napięcie przy mrozie spada poniżej 12V i jest problem, postaw pod prostownik na 12 h, potem sprawdź rozruch pozdro jarek0711.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Słabo pali jak zimno na zewnątrz
To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Nie działa.
Może ktoś opisać łopatologicznie jak mam mierzyć te cewki i gdzie?
Może ktoś opisać łopatologicznie jak mam mierzyć te cewki i gdzie?