Przegląd gwarancyjny

FASLER
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FASLER »

Czytam ten temat i widzę że wielu z was pisze o tym że we własnym zakresie wymieniło olej i filtr oleju, możecie napisać ile kosztowała was wymiana oleju i filtru oleju w T-Jet-cie bo mnie skroili prawie 400 zł.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Selenia 4L kosztuje około 200zł, z czego do suchego silnika wchodzi 3L + filtr 16 zł. Samodzielna wymiana filtra to masakra.
FASLER
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FASLER »

O tym że to masakra dowiedziałem się od mechanika, jak dostarczyłem samochód na wymianę oleju początkowo wycenił na jakieś 250 - 280 zł po 2 godzinach zadzwonił i stwierdził że nie zwrócił uwagi że to T-Jet a tutaj wymiana filtra oleju to koszmar i kosztować to będzie około 400 zł.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

castrol magnatec koszt 110 zeta +filtr oleju+kabinowy+powietrza razem 180 zeta :)

[ Dodano: 2010-04-09, 09:47 ]
z robocizną
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
FASLER
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FASLER »

Kod: Zaznacz cały

a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Pod względem technicznym, podobno jest o wiele gorszy dostęp do filtra oleju niż w 1,4 8V. Podczas wymiany należy zdemontować jeszcze odrobinę osprzętu na silniku.

Kod: Zaznacz cały

Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
Pytałem w kilku warsztatach i usłyszałem taką samą odpowiedź inny olej niż Selenia wlewam na własną odpowiedzialność, jeśli stanie się coś z silnikiem to Fiat będzie miał do czego się doczepić żeby nie uwzględnić gwarancji, tak więc wolałem nie ryzykować i wlałem Selenię mam wpis w książce serwisowej i spokojną głowę.
Awatar użytkownika
radek
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Białogard

Post autor: radek »

Ja natomiast usłyszałem w moim serwisie, iż nie ma problemu i mogę zmienić olej na inny o tych samych parametrach. Polecono mi Castrol Magnatec (podobno ma najbardziej zbliżone parametry do Seleni). Za ok. 1000km jade na przegląd (30tys) i zmieniam na Castrola. Wg. serwisu taka zmiana nie ma wpływu na gwarancję, ale z tego co wyczytałem powyżej zdania są podzielone.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

na moje pytanie odnośnie wyminay olej z seleni na castrol na pierwszym przeglądzie usłyszałem: nie ma sprawy. i tak też zrobiłem.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

FASLER pisze:

Kod: Zaznacz cały

a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Pod względem technicznym, podobno jest o wiele gorszy dostęp do filtra oleju niż w 1,4 8V. Podczas wymiany należy zdemontować jeszcze odrobinę osprzętu na silniku.

Kod: Zaznacz cały

Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
Pytałem w kilku warsztatach i usłyszałem taką samą odpowiedź inny olej niż Selenia wlewam na własną odpowiedzialność, jeśli stanie się coś z silnikiem to Fiat będzie miał do czego się doczepić żeby nie uwzględnić gwarancji, tak więc wolałem nie ryzykować i wlałem Selenię mam wpis w książce serwisowej i spokojną głowę.
Więc tak... Nie trzeba demontować niczego. Mało trochę miejsca. Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.

Co do zalewania innych olejów na własne ryzyko... Masz całkowitą rację! Tak właśnie jest jak napisałeś. Dodam, że FIAT wysłał do wszystkich ASO pismo, że zmiana oleju na inny możliwa jest tylko na ryzyko klienta!
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.
W T-Jecie nie ma filtra jako całości, tylko jest wkład. Dostęp nie jest łatwy bo nad nim jest jeszcze osłona mocowana na chyba trzech imbusach do których ciężko się dostać. To ta czarna kopułka. Niewiele na zdjęciu widać bo....normalnie też niewiele widać.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval zgadza się. Tylko, że jak ma się specjalny klucz (on jest tak wygięty fajnie) to bez problemu się odkręca osłonę, wyciąga filtr (wkład czy filtr... dla mnie to 1 pies bo i tak służy to filtrowaniu oleju tylko, że nie ma metalowej obudowy) i po zawodach. Byłem przy wymianie oleju i filtra w mojej Linei w ASO i w 10 minut się mechanik uporał i nie musiał demontować niczego w osprzęcie oprócz tej osłony.
epol
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:13
Przebieg: 74
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: epol »

Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.

Dla mnie to był szok, gdyż np w Fordzie czy też w Oplu coroczny przegląd na lakier/blachę kosztuje odpowiednio ~80zł, ~160zł.
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

epol pisze:Wysłany: Dzisiaj 12:55




Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.
Zawsze warunkiem zachowania gwarancji jest wykonywanie przeglądów ( mechanicznych zgodnych z książką serwisową) w autoryzowanym serwisie
Kazek
epol
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:13
Przebieg: 74
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: epol »

No to faktycznie na dłuższą metę mało opłacalne.

Dzisiaj Pani w ASO trochę mnie zaskoczyła. Byłem przekonany że na Linke jest 2 lata gwarancji (samochód kupiony w czerwcu 2008) a Pani po sprawdzeniu numerków w bazie oznajmiła mi, że do 06.2011. Szczerze to nie wiem co o tym myśleć :?
ODPOWIEDZ