Przegląd gwarancyjny
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Katowice
Kod: Zaznacz cały
a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Kod: Zaznacz cały
Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
- radek
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Białogard
Ja natomiast usłyszałem w moim serwisie, iż nie ma problemu i mogę zmienić olej na inny o tych samych parametrach. Polecono mi Castrol Magnatec (podobno ma najbardziej zbliżone parametry do Seleni). Za ok. 1000km jade na przegląd (30tys) i zmieniam na Castrola. Wg. serwisu taka zmiana nie ma wpływu na gwarancję, ale z tego co wyczytałem powyżej zdania są podzielone.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Więc tak... Nie trzeba demontować niczego. Mało trochę miejsca. Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.FASLER pisze:Pod względem technicznym, podobno jest o wiele gorszy dostęp do filtra oleju niż w 1,4 8V. Podczas wymiany należy zdemontować jeszcze odrobinę osprzętu na silniku.Kod: Zaznacz cały
a dlaczego w zasadzie T-jet to koszmar? bo nie rozumiem
Pytałem w kilku warsztatach i usłyszałem taką samą odpowiedź inny olej niż Selenia wlewam na własną odpowiedzialność, jeśli stanie się coś z silnikiem to Fiat będzie miał do czego się doczepić żeby nie uwzględnić gwarancji, tak więc wolałem nie ryzykować i wlałem Selenię mam wpis w książce serwisowej i spokojną głowę.Kod: Zaznacz cały
Ja Mobil Synt S kupiłem za 110 zł, filtr oleju 23 zł, filtr powietrza 27 zł, filtr kabinowy 40 zł. Wymieniałem sam po roku czasu przy przebiegu 13400 km.
Co do zalewania innych olejów na własne ryzyko... Masz całkowitą rację! Tak właśnie jest jak napisałeś. Dodam, że FIAT wysłał do wszystkich ASO pismo, że zmiana oleju na inny możliwa jest tylko na ryzyko klienta!
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
W T-Jecie nie ma filtra jako całości, tylko jest wkład. Dostęp nie jest łatwy bo nad nim jest jeszcze osłona mocowana na chyba trzech imbusach do których ciężko się dostać. To ta czarna kopułka. Niewiele na zdjęciu widać bo....normalnie też niewiele widać.duskap pisze:Trzeba mieć specjalny klucz i raz dwa filtr wyjęty. Wymiana oleju z filtrem trwa 10 minut.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Coval zgadza się. Tylko, że jak ma się specjalny klucz (on jest tak wygięty fajnie) to bez problemu się odkręca osłonę, wyciąga filtr (wkład czy filtr... dla mnie to 1 pies bo i tak służy to filtrowaniu oleju tylko, że nie ma metalowej obudowy) i po zawodach. Byłem przy wymianie oleju i filtra w mojej Linei w ASO i w 10 minut się mechanik uporał i nie musiał demontować niczego w osprzęcie oprócz tej osłony.
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 cze 2010, 12:13
- Przebieg: 74
- Silnik: 1,3 Multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.
Dla mnie to był szok, gdyż np w Fordzie czy też w Oplu coroczny przegląd na lakier/blachę kosztuje odpowiednio ~80zł, ~160zł.
Dla mnie to był szok, gdyż np w Fordzie czy też w Oplu coroczny przegląd na lakier/blachę kosztuje odpowiednio ~80zł, ~160zł.
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Zawsze warunkiem zachowania gwarancji jest wykonywanie przeglądów ( mechanicznych zgodnych z książką serwisową) w autoryzowanym serwisieepol pisze:Wysłany: Dzisiaj 12:55
Jak to jest z przeglądami na wady lakiernicze (3 lata) i perforację blach nadwozia (8 lat)? Dostałem info w ASO, że muszę wykonywać "pełne" przeglądy techniczne (koszt około 700zł) co roku aby móc skorzystać z owej gwarancji.
Kazek