Przegląd gwarancyjny
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Przebieg 4900km. Pani w serwisie najpierw zaprosiła mnie na przegląd, ale przy okazji ubezpieczenia wyjaśniliśmy sprawę przeglądu.Radeon pisze:Wydawało mi się że przegląd co 12 miesięcy jest obowiązkowy. :wut: Kazgas jaki masz przebieg?
w książeczce gwarancyjnej jest adnotacja o przglądzie zgodnie z instrukcją obsługi.
w instrukcji jest 30000km lub 24 miesiące. Warunkowo (jest tam gwiazdka) po 12 misiącach lub 10000km wymieniamy olej i filtr oleju jeżeli samochód był uzytkowany w trudnych warunkach. przy moich 5000km nie ma nic do roboty i do wymiany to po co przegląd. Jeżeli coś było by nie w porządku to w każdej chwili mogę podjechać, taką informację uzyskałem od dilera
- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Pewnie masz rację. Ja w tej chwili mam 5600km przebiegu a rok minie mi w czerwcu, przewiduję wtedy przebiek ok. 10000km. Olej nie zależnie od kilometrów wymieniam jednak raz w roku (nie robiłem nigdy ponad 15000km rocznie) do tego dojdzie wymiana filtrów i przegląd klimatyzacji. Ciekawe ile za tą przyjemność mnie skasują? :wut:
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dawniej miałem siennę i jeżdziłem na oleju selenia ( nawet polecany przez mechaników fiata i nie tani), na opakowaniu producent podawał limit km do wymiany. Dla seleni było zawsze 15000km lub 18 miesięcy.
ostatnio też na TVN turbo była informacja, że koncerny samochodowe w związku z 3 letnimi gwarancjami wydłużaja terminy i ilosci km przeglądów obowiązkowych.
Przegląd słyszałem że kosztuje ok. 700zł x 3 lata to jest 2100zł w okresie gwarancyjnym. Trochę drogo wychodzi to utrzymanie samochodu.
Ja nie zamierzam niepotrzebnie wydawać pieniążków.
Będę sie trzymał instrukcji obsługi.
ostatnio też na TVN turbo była informacja, że koncerny samochodowe w związku z 3 letnimi gwarancjami wydłużaja terminy i ilosci km przeglądów obowiązkowych.
Przegląd słyszałem że kosztuje ok. 700zł x 3 lata to jest 2100zł w okresie gwarancyjnym. Trochę drogo wychodzi to utrzymanie samochodu.
Ja nie zamierzam niepotrzebnie wydawać pieniążków.
Będę sie trzymał instrukcji obsługi.
Kazek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Znowu BŁĘDNE informacje na temat przeglądu!!
Przegląd co 30 tysięcy km i tyle. Żadne co 2 lata!! Po prostu co 30 tys km!!
Wymiana oleju jest co 30 tys km lub co 2 lata. Wymiana oleju to NIE JEST przegląd!!
Oprócz wymiany oleju i przeglądu auto wymaga wiele innych czynności obsługowych i nie nazywają się one przeglądem a trzeba robić np. co 1000km albo co 4 lata. Wszystkie czynności obsługowe są w instrukcji opisane. Można je wykonywać samemu albo jeździć do ASO na te czynności. A przegląd techniczny zawsze co 30 tys km wg instrukcji (chyba, że ktoś chce wyrzucać kasę w błoto to może robić nawet co miesiąc albo co 1000km).
A ASO to tylko firma i lubią naciągać ludzi swoimi róznymi twierdzeniami... Nie dawać się!
Przegląd co 30 tysięcy km i tyle. Żadne co 2 lata!! Po prostu co 30 tys km!!
Wymiana oleju jest co 30 tys km lub co 2 lata. Wymiana oleju to NIE JEST przegląd!!
Oprócz wymiany oleju i przeglądu auto wymaga wiele innych czynności obsługowych i nie nazywają się one przeglądem a trzeba robić np. co 1000km albo co 4 lata. Wszystkie czynności obsługowe są w instrukcji opisane. Można je wykonywać samemu albo jeździć do ASO na te czynności. A przegląd techniczny zawsze co 30 tys km wg instrukcji (chyba, że ktoś chce wyrzucać kasę w błoto to może robić nawet co miesiąc albo co 1000km).
A ASO to tylko firma i lubią naciągać ludzi swoimi róznymi twierdzeniami... Nie dawać się!
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
W Krakowie koszt przeglądu T-Jeta po 30 tys km wynosi w ASO 650-700zł (oprócz ASO VIAMOT gdzie za to samo kasują 960zł). W koszcie są wszystkie filtry, oleje, świece (obowiązkowa wymiana co 30 tys km w T-Jet) itd. Hamulce po 30 tys km standardowo są ok ale to zależy od stylu jazdy i wtedy może dojść jeszcze koszt klocków hamulcowych.Coval pisze:Przegląd (oleje, filtry) plus klima (nabicie, odgrzybianie, filtr) kosztuje około 800zł. Tak mówił mi gość z ASO. Ale np. w T-Jet prawdopodobnie dochodzą jeszcze świece, mogą dojść hamulce itd. Więc 700-800 zł to cena minimalna:(
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Chyba 700zł x 2, po co robić przegląd gwarancyjny na koniec gwarancji???kazgas pisze:Przegląd słyszałem że kosztuje ok. 700zł x 3 lata to jest 2100zł w okresie gwarancyjnym. Trochę drogo wychodzi to utrzymanie samochodu.
Ja nie zamierzam niepotrzebnie wydawać pieniążków.
Będę sie trzymał instrukcji obsługi.
1.4 T-Jet Dynamic
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
.drmaciek pisze:Chyba 700zł x 2, po co robić przegląd gwarancyjny na koniec gwarancji???
Przeglądy zgodnie z książką serwisową, ale ja przed końcem gwarancji pojadę na przegląd i osobiscie będę przy przeglądzie aby wszystko sprawdzili.
Później po pół roku okaże się że jest jakś awaria i trzeba za to płacić z własnej kiszeni.
Wsztscy narzekają,ze trafiają się awarie w okresie gwarancyjnym, a co będzie po.
Lepiej przed końcem gwarancji wszystko dokładnie sprawdzić nawet gdyby kosztowało to 700zł
takie jest moje zdanie.
Kazek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
A powiecie mi PO CO robicie te przeglądy co roku? Zgodnie z książką serwisową i instrukcją obsługi należy robić co 30 tys km a nie co roku czy co 2. Poza tym przegląd w ASO to ściema i lipa jest i usterek poważnych raczej by nie wykryli. Oni tylko wymieniają filtry, olej, świece, sprawdzą hamulce i luzy zawieszenia. Lepiej jechać gdzieś na specjalistyczny przegląd albo zlecić rozszerzoną usługę w ASO.
Ja na koniec gwarancji zamierzam zrobić rozszerzony przegląd gdzie wszystkie elementy mają zbadać czy są ok żeby po gwarancji nie okazało się iż coś padło a mogło być na gwarancji zrobione.
Ja na koniec gwarancji zamierzam zrobić rozszerzony przegląd gdzie wszystkie elementy mają zbadać czy są ok żeby po gwarancji nie okazało się iż coś padło a mogło być na gwarancji zrobione.
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Duskap.
Przegląd jest po 30000km, ale wymiana filtrów i oleju po 24 miesiącach.
Lepiej mieć wpis z ASO, zeby nie mieli problemów.
Kupiłełm kiedyś fiata siennę i miał wymieniany wachacz na gwarancji ( poprzedni właściciel to zrobił), ale żle ustawili zbieżność co spowodowało ścięcie opon.
Mimo,że gwarancja 4 miesiące mineła, po interwencji w serwisie centralnym wymienili mi opony na nowe.
Jak narazie w serwisie w Tarnowie nie miałem problemu, chyba,że się zmieni
Przypadek z sienną dotyczył innej ASO i tam napewno nie pojadę zresztą nie wiem czy jeszcze istnieje.
[ Dodano: 2010-01-29, 07:10 ]
Robiłem tam przeglądy pogwarancyjne fiat sienny, fiata punto, seicento i jak narazie jestem zadowolony.
Przegląd jest po 30000km, ale wymiana filtrów i oleju po 24 miesiącach.
Lepiej mieć wpis z ASO, zeby nie mieli problemów.
Kupiłełm kiedyś fiata siennę i miał wymieniany wachacz na gwarancji ( poprzedni właściciel to zrobił), ale żle ustawili zbieżność co spowodowało ścięcie opon.
Mimo,że gwarancja 4 miesiące mineła, po interwencji w serwisie centralnym wymienili mi opony na nowe.
Jak narazie w serwisie w Tarnowie nie miałem problemu, chyba,że się zmieni
Przypadek z sienną dotyczył innej ASO i tam napewno nie pojadę zresztą nie wiem czy jeszcze istnieje.
[ Dodano: 2010-01-29, 07:10 ]
Stacja ASO w Tarnowie jest zupełnie przyzwoita.duskap pisze:A powiecie mi PO CO robicie te przeglądy co roku? Zgodnie z książką serwisową i instrukcją obsługi należy robić co 30 tys km a nie co roku czy co 2. Poza tym przegląd w ASO to ściema i lipa jest i usterek poważnych raczej by nie wykryli. Oni tylko wymieniają filtry, olej, świece, sprawdzą hamulce i luzy zawieszenia. Lepiej jechać gdzieś na specjalistyczny przegląd albo zlecić rozszerzoną usługę w ASO.
Robiłem tam przeglądy pogwarancyjne fiat sienny, fiata punto, seicento i jak narazie jestem zadowolony.
Kazek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Wymiana oleju i filtra to co innego niż przegląd o którym tutaj mowa.
Auto wymaga różnych czynności obsługowych w różnych odstępach czasu, przebiegu itd.
Przegląd techniczny jest zawsze co 30 tys km a nie co roku, co dwa i robienie go częściej nie ma żadnego wpływu na gwarancję (bo wymagany jest co 30 tys km i ten wystarczy) i uznanie po gwarancji ewentualnej wymiany pod gwarancję wadliwego elementu (to zależy już tylko od dobrej woli Fiata).
Natomiast pozostałe czynności robi się co określony czas i przebieg jak np. wymiana oleju, wymiana świec, filtrów, wymiana paska rozrządu itd. To wszystko są czynności obsługowe i to nie jest przegląd techniczny! Przegląd techniczny to przegląd techniczny, w którego skład wchodzą niektóre elementy obsługowe.
Co ciekawe niektóre czynności obsługowe nie wchodzą w skład żadnego przeglądu a wtedy trzeba je wykonywać samemu (jak np. mycie silnika, które wg instrukcji należy robić po każdym sezonie zimowym a w żadnym ASO mi tego nie chcą zrobić).
Rozbicie przeglądów technicznych tylko na przebieg a pozostałych czynności obsługowych na czas (1 rok, 2 lata, 5 lat) ma sens właśnie dlatego, że niektóre elementy się niszczą z wiekiem mimo małego przebiegu auta. I dlatego np. auto 5 letnie z małym przebiegiem 30 tys km musi mieć dokonaną wymianę paska rozrządu, 2 wymiany oleju oraz 1 przegląd techniczny i to mimo tak małego przebiegu!
Reasumując... przegląd techniczny robimy co 30 tys km (a nie co roku, 2 latach itp) nie wyczerpuje wszystkich czynności obsługowych, które trzeba robić ściśle wg zaleceń instrukcji.
PS>Spotkałem się z przeglądem technicznym T-Jeta po 60 tys km w ostatnim miesiącu gwarancji przez ASO FIATa, na którym nie wymieniono świec zapłonowych bo "były dobre". W przypadku usterki przez świece właściciel auta będzie musiał zapłacić za naprawę lub sądzić się z ASO FIATa o niewykonanie wymiany świec, która jest obowiązkowa co 30 tys km. Jak widać nawet ASO FIATa nie robi czasem dobrze przeglądów. Zamiast jeździć co rok na przeglądy (na których prawie nic nie robią bo nie ma nic do wymiany zgodnie z czynnościami obsługowymi a kasują jak za zboże gdzie inny dobry mechanik za taki przegląd wziąłby 1/50 tego co ASO) to sami dbajcie o auto i pilnujcie czynności obsługowych.
Auto wymaga różnych czynności obsługowych w różnych odstępach czasu, przebiegu itd.
Przegląd techniczny jest zawsze co 30 tys km a nie co roku, co dwa i robienie go częściej nie ma żadnego wpływu na gwarancję (bo wymagany jest co 30 tys km i ten wystarczy) i uznanie po gwarancji ewentualnej wymiany pod gwarancję wadliwego elementu (to zależy już tylko od dobrej woli Fiata).
Natomiast pozostałe czynności robi się co określony czas i przebieg jak np. wymiana oleju, wymiana świec, filtrów, wymiana paska rozrządu itd. To wszystko są czynności obsługowe i to nie jest przegląd techniczny! Przegląd techniczny to przegląd techniczny, w którego skład wchodzą niektóre elementy obsługowe.
Co ciekawe niektóre czynności obsługowe nie wchodzą w skład żadnego przeglądu a wtedy trzeba je wykonywać samemu (jak np. mycie silnika, które wg instrukcji należy robić po każdym sezonie zimowym a w żadnym ASO mi tego nie chcą zrobić).
Rozbicie przeglądów technicznych tylko na przebieg a pozostałych czynności obsługowych na czas (1 rok, 2 lata, 5 lat) ma sens właśnie dlatego, że niektóre elementy się niszczą z wiekiem mimo małego przebiegu auta. I dlatego np. auto 5 letnie z małym przebiegiem 30 tys km musi mieć dokonaną wymianę paska rozrządu, 2 wymiany oleju oraz 1 przegląd techniczny i to mimo tak małego przebiegu!
Reasumując... przegląd techniczny robimy co 30 tys km (a nie co roku, 2 latach itp) nie wyczerpuje wszystkich czynności obsługowych, które trzeba robić ściśle wg zaleceń instrukcji.
PS>Spotkałem się z przeglądem technicznym T-Jeta po 60 tys km w ostatnim miesiącu gwarancji przez ASO FIATa, na którym nie wymieniono świec zapłonowych bo "były dobre". W przypadku usterki przez świece właściciel auta będzie musiał zapłacić za naprawę lub sądzić się z ASO FIATa o niewykonanie wymiany świec, która jest obowiązkowa co 30 tys km. Jak widać nawet ASO FIATa nie robi czasem dobrze przeglądów. Zamiast jeździć co rok na przeglądy (na których prawie nic nie robią bo nie ma nic do wymiany zgodnie z czynnościami obsługowymi a kasują jak za zboże gdzie inny dobry mechanik za taki przegląd wziąłby 1/50 tego co ASO) to sami dbajcie o auto i pilnujcie czynności obsługowych.