Teraz jest 24 sty 2017, o 00:08


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spryskiwacz - dziwna usterka
PostNapisane: 16 wrz 2010, o 19:34 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
Było lato. Prawie 4 miesiące nie używałem spryskiwacza szyby przedniej ponieważ nie miałem ku temu okazji.
Dwa tygodnie temu musiałem go użyć - jak to w w jesieni no i okazało się, że pompka zadziała, ale strumyczek nie trysnął na szyby. Myślę sobie - pewnie się skończył płyn. Dojechałem na miejsce, wlałem pełny zbiornik płynu i o sprawie zapomniałem.

Dziś znów nie trysnął płyn. To już dziwne. Albo pęknięty zbiornik albo pompka wysiadła chociaż słychać, że buczy. Znów dojechałem na miejsce, macha w górę i co się okazało? Zbiornik pełny! Pompka działa, a szyba sucha!

Zacząłem sprawdzać czy aby gdzieś nie tryska płyn niepożądanym otworkiem nie przewidzianym przez Fiata. Wszędzie sucho.
Ponieważ wężyka prowadzącego do zbiornika nie sposób sprawdzić z tego powodu, że w 2/3 długości schowany jest on u mnie pod akumulatorem i skrzynką bezpieczników, zdecydowałem się wyciągnąć wężyk z charakterystycznego trójnika, który rozdziela płyn na dwa spryskiwacze i sprawdzić siłę swoich płuc. Przedmuch był, a pompka bez oporu zaczęła pompować płyn przez wężyk. Jeden zero dla mnie. I teraz konsternacja - przedmuch jest więc czy to możliwe aby obydwie dysze zdefektowały?

Wyciągnąłem trójnik i kolejna próba przedmuchu. Tym razem górę wzięła Linea. Pytanie - co się w nim mogło zapchać?

Trójnik składa się z dwóch części. Pierwsza to element stały z którego wychodzą 3 rurki (jedne wlot i dwa wyloty). Druga to rodzaj korka-grzybka, który kręci się wokół własnej osi. Element jest raczej nierozbieralny, a przynajmniej nie na pierwszy rzut oka. Kilkukrotne przekręcanie korka spowodowało, ze trójnik się udrożnił, ale płyn nie tryska zbyt wartkim strumieniem więc będzie potrzebna wizyta w ASO lub zakup duperelki we własnym zakresie w zależności od tego czy ASO się poczuje czy też nie.

Gdyby była zima, to pewnie bym pomyślał, ze jakimś cudem dostała się tam woda i przymarzł trójnik. Ale zimy jeszcze nie ma :lacha

Notabene na grzybku napisane jest "Sweden".
Szwedzka jakość sacrebleu :pomysli
Ciekawe czy w Volvo wkładają takie same?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2010, o 19:53 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 21:42
Posty: 377
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo : 6 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Ja najpierw potraktowałbym trójnik drewnianą wykałaczką. Spróbój najpierw pogrzebać delikatnie na wlocie, potem na wylotach. Może jakiś badziew tam siedzi. Jak to nie pomoże, to go ciepłą wodą potraktuj albo wrzuć na godzinkę do denaturatu. Raczej jest to proste urządzonko, więc nie powinno być kłopotu. Trójnik pełni również funkcję zaworu zwrotnego. NIe dopuszcza do tego, aby z dysz i wężyków spływał płyn. Jak są one zawsze pełne płynu, to wtedy spryskiwacze działają natychmiast po ich uruchomieniu.
Sprawdź też dysze, np podłącz na krótko wężyk bez trójnika najpierw do jednej, potem do drugiej i sprawdź ich drożność. Może trójnik jest ok, a dysze zapchane ( w małych otworkach kurz i woda może nieźle nabroić )
Najważniejsze, że pompka daje płyn. Najdroższą rzecz masz wyeliminowaną do naprawy :)
PS. Mnie wydawało się, że u mnie trójnik to tylko jeden element. Nie przypominam sobie żadnej drugiej części w postaci grzybka. Ale mogę się mylić. Jutro sprawdzę, bo dzisiaj już nie chce mi się iść do garażu ( mam wolnostojący :) ) Ten grzybek to pewnie zawór zwrotny


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   86000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2010, o 19:58 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 22:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 113 razy
Miałem podobnie, kiedy co do czego to prawie ciśnienia nie miałem w spryskiwaczu, myślałem ze coś się zepsuło, okazało się że miałem zapchane szafliki, powyjmowałem wszystkie z trójnikiem ,przedmuchałem i po wszystkim, działało jak nowe

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2010, o 20:08 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
pawe1_c napisał(a):
Miałem podobnie, kiedy co do czego to prawie ciśnienia nie miałem w spryskiwaczu, myślałem ze coś się zepsuło, okazało się że miałem zapchane szafliki, powyjmowałem wszystkie z trójnikiem ,przedmuchałem i po wszystkim, działało jak nowe


Dzięki kk25 i pawe1_c za sugestię. Miałem ochotę rozebrać ten trójnik, ale niestety obawiałem się, że to droga w jedną stronę i zostanę ze szwedzką pamiątką w ręku i brakiem spryskiwacza przez kilka dni. Jednak jeśli daje się go rozebrać i złożyć, i w dodatku to będzie działać to się wezmę zrobię :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 10:31 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 09:47
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 4 razy
kiedyś to przerabiałem w bravie, jak po czyszczeniu ci nie pomoże to kup sobie to cudo, ja za to dałem całe 9 pln

_________________
1.4 8V błękitny fox-trot ACTIV-comfort


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2011, o 19:47 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2010, o 20:34
Posty: 360
Lokalizacja: Śląsk
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 0 raz
Podepnę się pod temat. Zauważyłem, że u mój lewy spryskiwacz ledwo co leje płyn na szybę. Spróbowałem lekko go poprawić, jednak teraz leje się płyn tylko z lewego otworu i prawego. Ze środkowego czasem coś poleci. Czyściłem go igłą, jednak nic nie pomogło.. Tak czytam ten temat i widzę, że czyściliście te trójniki. Pytanie - jeśli go zdejmę to płyn który jest w wężyku zacznie się gdzieś wylewać?

_________________
FIAT Linea T-Jet 1.4 @ 120KM

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   56700   Silnik:   1.4 T-Jet 16V 120KM   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2011, o 20:59 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:51
Posty: 4888
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 243 razy
Otrzymał Piw: 327 razy
Myślę, że wylewać to się nie będzie, ale również myślę, że u Ciebie NRG problem nie będzie w tym trójniku, tylko niestety w dyszach. Miałem to samo u siebie, już w sumi ekupę czasu temu. Linka była na gwarancji i ASO bez gadania wymieniło mi obydwa moduły z dyszami.

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   140140   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2011, o 21:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5921
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
NRG, odepnij wężyki z dysz, i spróbuj je przedmuchać sprężonym powietrzem.
Jeżeli nie masz gdzie, to choćby na stacji paliw z kompresora do pompowania kół.
Ja uważam że masz tam jakiegoś paprocha, i wystarczy się go pozbyć.
Wydmuchać, wypłukać... jak kto woli.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2011, o 22:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2010, o 20:34
Posty: 360
Lokalizacja: Śląsk
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 0 raz
W ASO byłem, ale pokręcili nosem i powiedzieli że wszystko jest ok :ink W weekend jak będzie ładna pogoda to pogrzebię przy tych wężykach.

_________________
FIAT Linea T-Jet 1.4 @ 120KM

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   56700   Silnik:   1.4 T-Jet 16V 120KM   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sty 2011, o 07:45 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5970
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
skoro prawy jest ok to zrób tak jak pisał tomek. napewno pomoze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2011, o 13:24 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 20:04
Posty: 3337
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 135 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Miałem plastikowego paprocha w jednym wyciągnąłem i jest ok.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2011, o 20:48 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 10:51
Posty: 308
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Witam!!
Koledzy to ja się podepnę pod temat spryskiwaczy aby nie zakładać nowego wątku a więc:
naciskam dźwignię do siebie i jest psik na szybę czyli niby wszystko Ok ale ........ jak zrobię takich strzałów powiedzmy 6,7,8 czy po prostu częściej używam sprysków to ta wewnętrzna część spryskiwacza powiedzmy/dysza z otworkami/potrafi się zacząć wysuwać z obudowy co kończy się tym że pierwsza z dysz przestaje podawać wodę a dwie pozostałe leją o wiele słabiej,usterka ta występuje na obu spryskiwaczach,oczywiście mocne dociśnięcie środkowej części pomaga tylko na chwilę a następnie sytuacja powtarza się.Jak to u Was jest dzieją się takie cuda wianki czy ja mam takie szczęście,jakieś propozycje czy tylko ASO pozostało?.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2011, o 20:59 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 16:10
Posty: 740
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 39 razy
Otrzymał Piw: 18 razy
Nic takiego nie zauważyłem.A w ciągu zimy dwie bańki płynu zużywam.

_________________
bodzioc


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2011, o 22:25 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2010, o 20:21
Posty: 647
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Mam coś takiego ale tylko w spryskiwaczu od strony kierowcy i tylko w pewnym przedziale temperatur zewnętrznych (0 do +7) już się kiedyś zastanawiałem czy tego jakimś klejem nie potraktować ale nic z tym puki co nie robiłem.
W ASO raz zgłaszałem - niby wymienili tą wewnętrzną część co się wysuwa ale jak temperatura na zewnątrz wchodi w magiczny przedział to sytuacja się powtarza..

_________________
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v 77KM   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sty 2011, o 01:05 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 22:40
Posty: 1122
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 45 razy
U mnie zdarzyło się raz, jakiś rok temu. Wysunęła się dysza więc ją po prostu wcisnąłem palcem i jest spokój.

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]