Konserwacja
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konserwacja
Biltex faktycznie do niczego, ale Boll jest ok. Wosk do profili zamkniętych ma penetrować wszystkie zakamarki, więc musi być rzadki. Porównywałem go z Tectylem i wcale gorszy nie był. Mam kilka zacieków po Bollu, przez 5 lat go nie zmyło.
Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie, to polecam serie Tectyl.
Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie, to polecam serie Tectyl.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Konserwacja
Ja używałem Bolla do profili i jak na razie ciągle tam jest, nie wypłynął, nie wyparował, jest tłusty - tak źle bym o nim nie napisał Fakt, że nie stosowałem innych...
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Konserwacja
Użyłem do tego środka firmy BOLL do profili zamkniętych wygodny w użyciu ze względu na dołączoną rurkę do psikania. Zużycie trzy opakowania po 500 ml. Wystarczyło na maskę, klapę bagażnika, doły drzwi , oraz progi lewa i prawa komora.
Temat dla chcącego do wykonania na parkingu lub łące :-)
Maska i klapa bagażnika - psikamy gdzie się da we wszystkie otworki najlepiej dwa razy ( uwaga środek rzadki wycieka otworami ) szmatka do wycierania w pogotowiu musi być :-)
Drzwi pryskamy przez otwory odprowadzające wodę ( są po trzy na dole każdych drzwi )
Progi - na każdej ze stron samochodu są gumowe zaślepki 9 na dole w progach i 3 z góry-boku progu należy je wyjąć nawet ręką i przez te otwory aplikujemy środek anty-korozyjny .
Dobrze jest też wyciągnąć pas bezpieczeństwa i owinąć wokół zagłówków od siedzeń , zapobiegnie to ewentualnemu zabrudzeniu pasa.
czas pracy 1,5-2h
Temat dla chcącego do wykonania na parkingu lub łące :-)
Maska i klapa bagażnika - psikamy gdzie się da we wszystkie otworki najlepiej dwa razy ( uwaga środek rzadki wycieka otworami ) szmatka do wycierania w pogotowiu musi być :-)
Drzwi pryskamy przez otwory odprowadzające wodę ( są po trzy na dole każdych drzwi )
Progi - na każdej ze stron samochodu są gumowe zaślepki 9 na dole w progach i 3 z góry-boku progu należy je wyjąć nawet ręką i przez te otwory aplikujemy środek anty-korozyjny .
Dobrze jest też wyciągnąć pas bezpieczeństwa i owinąć wokół zagłówków od siedzeń , zapobiegnie to ewentualnemu zabrudzeniu pasa.
czas pracy 1,5-2h
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Konserwacja
Lub tak jak ja - po zdjęciu tapicerki (boczków i maty)daniczer pisze:Drzwi pryskamy przez otwory odprowadzające wodę ( są po trzy na dole każdych drzwi )
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konserwacja
Jest jeszcze korek pod nadkolami przy tylnych kołach. Dostaniesz się dzięki niemu do przestrzeni pod tylnym słupkiem.
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Konserwacja
Konserwacja podwozia w warunkach ekstremalnych ( kanał najazdowy bez prądu , wody itp udogodnień )
Misja zabezpieczyć co sie da .
Potrzebne środki ja użyłem BITEX na pędzel kupiłem 4,5 kg ( 3 kg by wystarczyły ) , zostało trochę to jak zwale koła i nadkola to resztę wykorzystam.
1. ocena podwozia ( uuu gdzieniegdzie czerwono )
- no to Kortanin F i na to farba antykorozyjna podkładowa
2. pędzel w rękę i malowanko bitex bez rozcieńczania ( polecono mi w sklepie specjalny pędzel do mas ale wywaliłem go bo twardy jak szczotka druciana )
3. czas roboty 8 h
4. można sie przy tym ubrudzić a kąpiel godzinna :-)
5. a teraz linka niechaj schnie
Misja zabezpieczyć co sie da .
Potrzebne środki ja użyłem BITEX na pędzel kupiłem 4,5 kg ( 3 kg by wystarczyły ) , zostało trochę to jak zwale koła i nadkola to resztę wykorzystam.
1. ocena podwozia ( uuu gdzieniegdzie czerwono )
- no to Kortanin F i na to farba antykorozyjna podkładowa
2. pędzel w rękę i malowanko bitex bez rozcieńczania ( polecono mi w sklepie specjalny pędzel do mas ale wywaliłem go bo twardy jak szczotka druciana )
3. czas roboty 8 h
4. można sie przy tym ubrudzić a kąpiel godzinna :-)
5. a teraz linka niechaj schnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konserwacja
Odkopię trupa
Postanowiłem zajrzeć do progów, bo auto ma 10 lat i coś tam się może dziać. Na szczęście wszystko jest cacy. Konserwowanie zaraz po zakupie i wielkie chlapacze zrobiły robotę.
Żeby było tak ładnie przez kolejne 10 lat (ale....po co?) odświeżyłem dziś konserwację progów, profili, drzwi itd.
Postanowiłem zajrzeć do progów, bo auto ma 10 lat i coś tam się może dziać. Na szczęście wszystko jest cacy. Konserwowanie zaraz po zakupie i wielkie chlapacze zrobiły robotę.
Żeby było tak ładnie przez kolejne 10 lat (ale....po co?) odświeżyłem dziś konserwację progów, profili, drzwi itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.