UWAGA!!! Korozja tłumika

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

UWAGA!!! Korozja tłumika

Post autor: Rafcio »

Jako że nie ma działu Podwozie założę temat tutaj.
Dzisiaj będąc w serwisie na wymianie gąbki pasażera chciałem żeby mi się popatrzyli na podwozie bo coś mi ostatnio podczas jazdy dupnęło porządnie
Co się okazało łupnięcie było najprawdopodobniej od kamienia ale patrząc na podwozie zauważyłem nie miłą niespodziankę :smutny
Tłumik (ten pierwszy patrząc od przodu auta zaraz za tą puszką z metalowym oplotem) jest po 2 latach skorodowany w dwóch miejscach. Mechanik stwierdził że za jakby mocniej dziabnął śrubokrętem to będzie dziura!
Po kłótni z dyrektorem serwisu który powiedział że w 3 roku gwarancji to już nie wchodzi w wymianę, powiedziałem że tydzień temu (jeszcze w okresie dwuletniej gwary) zrobiłem pełny przegląd i jakby się któryś mechanik popatrzył na podwozie to by to zauważył- przecież to nie stało się w tydzień :!
W końcu dyrektor przyznał mi rację i w przyszłym tygodniu będą mi go wymieniać na gwarancji.
Tłumik końcowy też ma troszkę rdzy ale ta akurat jest powierzchowna i tego tłumika nie wymienią
Normalnie ręce opadają, jak nie powalczysz o swoje to Cię oleją i tyle :!
Kto ma gwarancję niech sobie sprawdzi bo może się okazać że korozja tłumików również Was dopadła, kto już ma po lepiej się nie stresować i nie patrzeć :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
ROMANO3
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 28 mar 2010, 12:00
Przebieg: 20000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: ROMANO3 »

A czemu ja mam jeden tłumnik rok 2010[/list]
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

rafcio082 pisze:..kto już ma po, lepiej się nie stresować i nie patrzeć
tylko zakładając że tłumiki i tak mają średnią żywotność 3-4 lata to dziura w tłumiku po minięciu 3-letniej gwarancji nie jest niczym nadzwyczajnym..
Oczywiście wszystko zależy od warunków użytkowania samochodu..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Q pisze:tylko zakładając że tłumiki i tak mają średnią żywotność 3-4 lata to dziura w tłumiku po minięciu 3-letniej gwarancji nie jest niczym nadzwyczajnym..
Tylko że to są oryginalne a nie zamienniki i nie powinno się coś takiego dziać po 2 latach i tak małym przebiegu.
Pandę miałem 3 lata i nawet śladu rdzy nie było
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Te tłumiki są z kiepskiej stali ja po roku zaglądałem pod spód i na końcowym też są ślady korozji.Dobre tłumiki wytrzymują bez problemu 10 lat a takie od prywaciarzy 2 -3 lata.
BUŁA
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

BUŁA pisze:Dobre tłumiki wytrzymują bez problemu 10 lat a takie od prywaciarzy 2 -3 lata.
Nieprawda bo jak jeździsz dużo po mieście, bądź na krótkich odcinkach to nawet dobry tłumik skoroduje po 4 latach, znam to ze swojego doświadczenia jeszcze z poprzedniego auta. Na przeglądzie okresowym również diagnosta zwrócił na to uwagę ale przez 3 lata jeżdżenia Linką prawie tylko po Lublinie diagnosta się nie zdziwił.
Sympatyk forum :-)
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

W wielu samochodach tłumiki są wykonane z nierdzewnej blachy ewentualnie mogą się przepalić a nie zardzewieć.
BUŁA
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

ROMANO3 pisze:A czemu ja mam jeden tłumnik rok 2010
Bo masz inny silnik.

rafcio082, masz pecha do rdzy. Twój tłumik rdzewieje od zewnątrz i przebieg nie ma znaczenia. Musimy sobie zdać sprawę z tego, że auto jest miernej jakości i jeśli chce się nim długo jeździć, to trzeba mocno o nie dbać. Czyli inwestować, kupować części i odpracować niską cenę zakupu.
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 196000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

W sprawie tych nieszczęsnych tłumników to one rdzewieją na potęgę :smutny Sam ostatnio srebrzanką przejechałem po tłumnikach gdyż rdzewieją punktowo "wysypka" lub na łączeniach a nawet i uchwyty które sa zakładane na wieszaki to też istna korozja aż w rękach zostają łupki rdzy ale to mało ważne bo to pręt ale też dostał ze srebrzanki . Zauważyłem że szczególnie rdzewieją tłumniki i rury przelotowe tam gdzie były naklejone takie rożne naklejki z kodem kreskowym . Pozdrawiam :)
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Coval całkowicie się zgadzam. się zgadzam.
BUŁA
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Cena auta nijak się ma do jakości, są drogie auta z większymi problemami. Wystarczy sobie poczytać fora innych marek.
A zardzewiały tłumik to nic dziwnego :luzak
Kiedyś w VW miałem rudego i 3 lata jeszcze wytrzymał.
Generalnie tłumik może być zrobiony z dwóch warstw blachy i to że ta zewnętrza zrudziała to o niczym nie świadczy.
Oczywiście jak da się wymienić na gwarancji to trzeba korzystać.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ale 2 lata to zdecydowanie za mało. A tłumik nie kosztuje 50zł jak do FSO, tylko pewnie z 700zł.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

No jak Wam tłumiki wymieniają na gwarancji to pogratulować dobra wola raczej niż obowiązek.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

A co będzie w takim razie po zimie???? :smutny :smutny
Obrazek
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Nic nie będzie;) Co mamy powiedzieć my posiadacze pierwszych roczników. U mnie na razie ok. Jak się zrobi dziura i będzie pierdział to pomyślę. Malowanie srebrzonką nic nie daje bo i tak z tłumika leci czasem woda zanim się nie rozgrzeje. Para wodna od spalania wytrąca się w zimnym tłumiku zaraz po odpaleniu. Generalnie tłumik dostaje bardziej w dupę jak się jeździ często na krótkich dystansach.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
ODPOWIEDZ