UWAGA!!! Korozja tłumika

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

FILBERT pisze:Nic nie będzie;) Co mamy powiedzieć my posiadacze pierwszych roczników. U mnie na razie ok.
U mnie też jest OK (2007). Zaglądałem ostatnio pod samochód (robię to regularnie co 6 miesięcy) i tłumik jest w super stanie. 80% czasu to przeloty po mieście. Czasem mam wrażenie, że przy rocznikach 2007 i początek 2008 Turcy i Fiat jakby lepiej przykładali wagę do wykonania i jakości materiałów :pomysli
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Myślę, że w dieslach tłumiki dłużej wytrzymują, gdyż są bardziej "wysmarowane" od środka :)
smak56
* * * *
Obrazek
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

smak56, heh. mi coś się obiło o uszy że w dieslu tłumnik nie nagrzewa się tak jak w benie i nie ma takich skoków temp....
lynyrd
klubowicz
klubowicz
Posty: 154
Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
Przebieg: 85000
Silnik: 1,3 mjet emotion
Rocznik: 2007
Lokalizacja: wielkopolska
Podziękował: 1 raz

Post autor: lynyrd »

Tłumiki sa wykonywane z coraz gorszej gatunkowo stali, bo biznes musi sie krecic, mam jeszcze forda 12 latka i dopiero rok temu wymieniłem w nim tłumik, był od nowosci
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Lynyrd potwierdziłeś to co napisałem wcześniej . Według mojej opinii nowe auta są gorzej wykonane serwis musi zarobić.
BUŁA
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

darcyn miałem E - 34 (2.5 tds) i tylny tłumik wymieniłem po 15 latach (fakt był jak bibułka)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj wymienili nieszczęsny tłumik oczywiście na gwarancji cena na nim widniała 851,75 zł :zdiwiony
Oczywiście to ten pierwszy od kolektora razem z tą puszką plecioną czy jak to się tam zwie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze: cena na nim widniała 851,75 zł
Kawałek rurki, trochę pogiętej blachy i wata.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Kawałek rurki, trochę pogiętej blachy i wata.
To napis FIAT na tej rurce jest taki cenny :zlośnik
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Wogóle mnie to nie dziwi... ostatnio dowiadywałem się o ceny części do przeglądu... pompa wody mnie zabiła, w ASO krzyczeli za nią ponad 330 PLN, u kumpla w hurtowni części motoryzacyjnych mogę ją dostać za ok 90 PLN, tylko że z napisem producenta DOLZ, a nie FIAT :zdiwiony Niestety, za durny napis płaci się jak za zboże, dlatego nie mam zamiaru się sfrajerzyć i dawać im zarobić za kilka literek :ink Podobnie z resztą jest z pozostałymi częściami, np pasek rozrządu z napinaczem, filtry, świece czy chociażby olej... za Selenię ASO krzyczy sobie 55 PLN za litr, a za 4 litry Valvoline zapłacę niecałe 130 PLN.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

rafcio082 pisze:Oczywiście to ten pierwszy od kolektora razem z tą puszką plecioną
to chyba jest ten łącznik elastyczny i to on właśnie jest cholernie drogi. ponad połowa tej kwoty to będzie on. może darcyn coś podpowie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

emmer pisze:to chyba jest ten łącznik elastyczny i to on właśnie jest cholernie drogi. ponad połowa tej kwoty to będzie on. może darcyn coś podpowie.
40-70zł kupujesz pod wymiar. U nas jest to to pospawane z rurą i tłumikiem środkowym. Ale jeśli masz dobry tłumik, a potargasz siatkę to nikt nie będzie płacił 800zł za kpl. Kupujesz siatkę i szukasz spawacza.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

to wiem. tylko pamiętam jak w ASO mi mówili że mam przytarty. chcieli za to coś około 300-40 zł.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Ja miałem też trochę przytarty ten łącznik i troszkę była ta siatka przyniszczona ale teraz mam nówkę :zlośnik
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Linea to złom. Dzisiaj się przyglądnąłem dokładnie tłumikom. Wyglądają niemalże jak nowe. Niestety końcowy w jednym miejscu przy samym zgrzewie ma malutką rdzę. Wystarczyło dotknąć palcem aby stwierdzić, że po zimie będzie dziura jak nic.

Mało tego! W tym złomie złazi konserwacja fabryczna! W 2 miejscach na podwoziu były takie jakby bąble (zero uszkodzeń itd, miejsce nie narażone na obtarcia). Dotknąłem to "coś" a odlazło do gołej blachy. Mogłem sobie tak palcem z bąbla 1cm na 1cm dosłownie zdjąć placek konserwacji 4cm na 4cm bez użycia jakiejkolwiek siły. Na szczęście rdzy nie ma nigdzie a ubytek konseracji od razu uzupełniony (doraźnie). I nawet gdyby ta konserwacja nie została uzupełniona to raczej by nie pordzewiało bo jeszcze ocynk, podkład i cała reszta. Tak czy inaczej po zimie Linea dostaje ode mnie gruntowne mycie podwozia i solidną konserwację.
ODPOWIEDZ