klapa bagażnika
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
klapa bagażnika
zauważyłem coś nowego. krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak, czego efektem jest ubytek lakieu i tu i tu. proszę o diagnozę jak to jest u was.
walne w wolnej chwili fotę.
walne w wolnej chwili fotę.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Mam i ja takie cośemmer pisze:krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak,
Przy tylnej lewej lampie zderzak jest tak spasowany że na odcinku ok trzech centymetrów styka się delikatnie z klapą i pojawiło mi się obtarcie na rancie.
Ale myślę że to obtarcie nie powstaje raczej podczas jazdy, tylko od intensywnego zamykania klapy bagarka.
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Sprawdzałem i u mnie wygląda to tak, że przy tylnej lewej lampie klapa bagażnika jest bliżej niż po stronie prawej, ale nie styka się i otarć nie ma. Trzeba to obserwować, bo tak jak Tomek pisał otarcia mogą powstać przy energicznym zamykaniu bagażnika. Tomek, daj znać czy udało się wyregulować.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
U mnie też jest tak spasowany zderzak. że szczelina pomiędzy zderzakiem a klapą przy lewej lampie jest mniejsza niż przy prawej. Śrubeczkami to za bardzo nic się nie da podregulować. Sprawedzałem i jedynie co mozna zrobić to wypoziomować wspornik pod zderzakiem. Widoczne bowiem w górnej części zderzaka śrubki wkręcają się do wspornika w kształcie kątownika, który to jest przykręcony do nadwozia. Aby dobrze go wypoziomować, trzeba odkręcić zderzak i tu przyznam, że mnie się nie chciało. Trzeba bowiem odkręcić owe śrubki od góry, takie same w ilości 6 sztuk od dołu, na kanale samochodowym, lub kłądąc się pod samochód długim wkrętakiem jest do odkręcenia po dwie śrubki od wewnątrz, które mocują zderzak do błotników, odkręcić po dwa wkręty z każdej strony mocujące nadkole platikowe do zderzaka i możliwe, że jeszcze są jakieś śrubki za lampami ( nie wyjmowałem lamp, więc nie wiem )Tomek pisze:Ja to chyba spróbuję sobie sam podregulować w wolnej chwili.
Z tego co patrzyłem na szybko to są tam takie śrubeczki... i zobaczymy co wyjdzie
Ja sobie odpuściłem tą regulację, u mnie nie ma żadnych otarć lakieru, z nierówną szczeliną pomiedzy zderzakiem a klapą mogę żyć
PS. wszystkie śrubki są typu torx, wkręty to krzyżaki
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Myślałem właśnie o delikatnej regulacji na tych torxach wkręcanych we wzmocnienie, ale z tego co piszesz to faktycznie tak proste to nie jest.kk25 pisze:U mnie też jest tak spasowany zderzak....
A może jednak udała by się taka operacja w prostszy sposób.
Wszystko rozbija się o to żeby delikatnie nagiąć (opuścić) tę lewą część zderzaka, aby był większy odstęp od klapy.
Więc może udało by się odkręcić jeden lub dwa te torxy, i rozpiłować otwory w zderzaku ( tak z 1mm), i wtedy podczas przykręcania spróbować dogiąć zderzak aby był ten 1mm głębiej osadzony.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Nie powinna to być zbyt trudna operacja.
Myślę że temat warty przemyślenia, ale jeżeli coś źle kombinuję to czekam na uwagi z Waszej strony.
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz