klapa bagażnika

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

klapa bagażnika

Post autor: emmer »

zauważyłem coś nowego. krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak, czego efektem jest ubytek lakieu i tu i tu. proszę o diagnozę jak to jest u was.

walne w wolnej chwili fotę.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja mam odwrotny problem, zderzak pod klapą wypaczył się w dół. Pod lampami i na łączeniu z błotnikiem jest równo.
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

u mnie z lewej strony też trochę jest wybrzuszony tak że klapa prawie leży na zderzaku :/
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:krawędź klapy bagażnika ociera w niektórych miejscach o zderzak,
Mam i ja takie coś
Przy tylnej lewej lampie zderzak jest tak spasowany że na odcinku ok trzech centymetrów styka się delikatnie z klapą i pojawiło mi się obtarcie na rancie.
Ale myślę że to obtarcie nie powstaje raczej podczas jazdy, tylko od intensywnego zamykania klapy bagarka.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód :)

zaczynam tęsknić za swoją 10 letnią Vectrą.
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

emmer pisze:no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód
powinni sprawdzić czy mają mózgi w główkach czy zryte berety :ryczy
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

haha nie nowy??? a jaki haha dobre :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Ja to chyba spróbuję sobie sam podregulować w wolnej chwili.
Z tego co patrzyłem na szybko to są tam takie śrubeczki... i zobaczymy co wyjdzie :zlośnik
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

Sprawdzałem i u mnie wygląda to tak, że przy tylnej lewej lampie klapa bagażnika jest bliżej niż po stronie prawej, ale nie styka się i otarć nie ma. Trzeba to obserwować, bo tak jak Tomek pisał otarcia mogą powstać przy energicznym zamykaniu bagażnika. Tomek, daj znać czy udało się wyregulować.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U siebie mam sporo luzu między klapą i bagażnikiem, ale na zawiasach widać że były regulowane. Diler musiał to zauważyć przy przeglądzie zerowym.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

emmer pisze:no coż - jak to stwierdzili panowie z serwisu przy oglądaniu mojego samochodu - to nie jest już nowy samochód :)
morze mamy salonowe samochody, tylko w salonie stać i nic innego. Czasami ich komentarze nadają się do śmiechu warte
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Tomek pisze:Ja to chyba spróbuję sobie sam podregulować w wolnej chwili.
Z tego co patrzyłem na szybko to są tam takie śrubeczki... i zobaczymy co wyjdzie
U mnie też jest tak spasowany zderzak. że szczelina pomiędzy zderzakiem a klapą przy lewej lampie jest mniejsza niż przy prawej. Śrubeczkami to za bardzo nic się nie da podregulować. Sprawedzałem i jedynie co mozna zrobić to wypoziomować wspornik pod zderzakiem. Widoczne bowiem w górnej części zderzaka śrubki wkręcają się do wspornika w kształcie kątownika, który to jest przykręcony do nadwozia. Aby dobrze go wypoziomować, trzeba odkręcić zderzak i tu przyznam, że mnie się nie chciało. Trzeba bowiem odkręcić owe śrubki od góry, takie same w ilości 6 sztuk od dołu, na kanale samochodowym, lub kłądąc się pod samochód długim wkrętakiem jest do odkręcenia po dwie śrubki od wewnątrz, które mocują zderzak do błotników, odkręcić po dwa wkręty z każdej strony mocujące nadkole platikowe do zderzaka i możliwe, że jeszcze są jakieś śrubki za lampami ( nie wyjmowałem lamp, więc nie wiem :) )
Ja sobie odpuściłem tą regulację, u mnie nie ma żadnych otarć lakieru, z nierówną szczeliną pomiedzy zderzakiem a klapą mogę żyć :)
PS. wszystkie śrubki są typu torx, wkręty to krzyżaki
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

kk25 pisze:U mnie też jest tak spasowany zderzak....
Myślałem właśnie o delikatnej regulacji na tych torxach wkręcanych we wzmocnienie, ale z tego co piszesz to faktycznie tak proste to nie jest.
A może jednak udała by się taka operacja w prostszy sposób.
Wszystko rozbija się o to żeby delikatnie nagiąć (opuścić) tę lewą część zderzaka, aby był większy odstęp od klapy.
Więc może udało by się odkręcić jeden lub dwa te torxy, i rozpiłować otwory w zderzaku ( tak z 1mm), i wtedy podczas przykręcania spróbować dogiąć zderzak aby był ten 1mm głębiej osadzony.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Nie powinna to być zbyt trudna operacja.
Myślę że temat warty przemyślenia, ale jeżeli coś źle kombinuję to czekam na uwagi z Waszej strony.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

To sprawdźcie jeszcze rogi klapy przy szybie ja mam starty lakier po stronie kierowcy w tylnej klapie która przy zamykaniu delikatnie ociera o szybę. Tak dla odmiany problem mam troszkę gdzie indziej niż reszta. Cieszyć się czy płakać :pomysli :ban
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

sebastianc78 pisze:To sprawdźcie jeszcze rogi klapy przy szybie ja mam starty lakier po stronie kierowcy w tylnej klapie która przy zamykaniu delikatnie ociera o szybę.
Na szczęście u mnie akurat w tym miejscu wszystko gra.
U Ciebie może pomóc regulacja na zawiasach.
ODPOWIEDZ