Światła do jazdy dziennej

KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI » 14 sty 2016, 14:29

Tak podejrzewałem. A co chodzi o czas wyłączania się świateł po wyłączeniu silnika. Ostatnio przejechałem około 60 km na światłach mijania, zgasiłem silnik, LEDy zgasiły się po 3 sekundach. Czy było to spowodowane tym, że światła mijania, ogrzewanie w aucie, kamera samochodowa, niebieskie światełka LED w okolicy nóg brały tyle prądu, że LEDy zgasiły się po 3 sekundach? Natomiast jak jechałem w dzień, dosłownie z 3 kilometry na światłach dziennych to po wyłączeniu silnika zgasiły się po prawie dwóch minutach. Czy to właśnie przez naładowanie akumulatora?

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5301
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 160160
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mwas » 14 sty 2016, 15:03

To wszystko co opisujesz jest spowodowane poziomem naładowania akumulatora podczas jazdy, a na to również ma wpływ ilość pobieranego prądu przez różne urządzenia - im mniej uruchomionych urządzeń, tym ładowanie jest wyższe, więc i poziom naładowania akumulatora również wyższy :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI » 14 sty 2016, 15:28

W takim razie dzięki wielkie za odpowiedzi ;) Będę myślał nad przełączeniem LEDów pod stacyjkę, jeśli jest taka możliwość. Jak nie to to zostawię, z czasem pewnie czas wyłączania się świateł będzie się skracał wraz z co raz większym zużyciem akumulatora :) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1509
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 » 14 sty 2016, 16:02

A ja mam po stacyjce wpięte w kabel przy podszybiu i tam właśnie napięcie zanika z opóźnieniem (dlatego światła gasną z opóźnieniem). Nie ma na to wpływu elektronika świateł. A faktem jest, że czas świecenia jest różny, nie wiem od czego zależy. W niczym mi to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 » 14 sty 2016, 17:05

Otóż światła Magneti Marelli zasilane są napięciem 13,6 V. Ładowanie akumulatora w czasie jazdy waha się między 14.0 a 14,7 V (sprawdzone wielokrotnie). Im aku bardziej rozładowany tym ładowanie wyższe. I teraz, po zakończonej jeździe, w zależności od naładowania akumulatora napięcie jego utrzymuje się w różnym czasie na różnym poziomie. Stąd m.innymi różny czas świecenia tych świateł. Mi to w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie! Im dłużej świecą ledy, wiem że mam dobrze trzymający akumulator. Tym bardziej, że pobór to całe 2 x 2 W.
smak56
****
Obrazek

KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI » 14 sty 2016, 17:24

Teraz to działa prawie jak doświetlanie drogi do domu tzw. coming leaving home :D Mi też to nie przeszkadza, bałem się po prostu, że to wina sterownika i pewnego dnia w ogóle mi się nie wyłączą a nawet nie będę o tym wiedział. Jak mi się śpieszy to nie czekam aż zgasną i idę, ale gdzieś tam w z tyłu głowy mam myśli czy na pewno zgasły. Teraz już się nie będę martwił. Dzięki :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 » 14 sty 2016, 17:43

KaLvI pisze: Teraz już się nie będę martwił. Dzięki :)
Chociaż jak tak długo świecą :pomysli (w minutach) to zrób test. Podnieś maskę i po wyłączeniu silnika sprawdź napięcie akumulatora. Jeżeli będzie wyższe lub = 13,6 V to jest :ok) . Ale jeżeli będzie poniżej, a światła święcą, to jednak przekaźnik. Moje LED-y po wyłączeniu auta świecą max około 5 s.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 848
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 66000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sebek » 14 sty 2016, 18:33

Moje LED-y LPQ 080 mam od pół roku i puki co gasną prawidłowo, 2-3 sekundowa zwłoka. Niezależnie od obciążenia akumulatora w czasie jazdy krótkiej, czy długiej. Dodam że mam fabryczny akumulator.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: emmer » 14 sty 2016, 18:50

jest ok. zapomnieć :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6191
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 14 sty 2016, 18:51

Po zgaszeniu silnika jest jeszcze, "prąd w samochodzie". Po pewnym czasie słychać spod maski jak któryś przekaźnik cyknie.
Elektronika modułu dziennych pewnie ma jakąś bezwładność związaną z temperaturą.
Ja bym nie grzebał, bo wszystko działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 1937
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 91500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / Oberschlesien
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: adamson » 14 sty 2016, 21:41

Też tak miałem z tymi światełkami MM ( z tą różnicą, że mam od nowości ten sam aku).
Rada na to świecenie po wyłączeniu zapłonu (silnika) -zmienić + po zapłonie ( a nie jak podaje instr. ze świateł + z akumulatora ).
Pozdrawiam. Adam.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1509
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 » 14 sty 2016, 22:50

KaLvI - a z ciekawości, skąd masz +, "po kluczyku" czy z aku?

KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI » 16 sty 2016, 22:38

Tak jak w instrukcji czyli pod akumulator.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1509
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 » 17 sty 2016, 10:32

No to mój poprzedni post nie dotyczy Twojej sytuacji.

loter
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
Przebieg: 77000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: loter » 28 sty 2016, 22:09

Czy ktoś z klubowiczów, bardziej ogarnięty w obecnych przepisach może mi odpowiedzieć czy taki sterownik: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=50 ... st-visited i rozwiązanie, które on oferuje jest dopuszczalne przez nasze prawo. Chciałbym to założyć, bo wydaje mi się, że będzie wyglądało to lepiej niż zwykłe DRL-ki.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość