Światła do jazdy dziennej

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6157
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 08 gru 2010, 18:36

Takie sprytne urządzonko klikklik
Tak na gorąco po przeczytaniu opisu bardzo mi się podoba.

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3298
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 08 gru 2010, 18:52

W tych lampach które mam założone ten automat jest w komplecie.
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6157
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 08 gru 2010, 20:28

ślimak pisze:W tych lampach które mam założone ten automat jest w komplecie.
Generalnie rozchodzi się o to że to cudo robi światła dzienne ze świateł drogowych, które świecą z mniejszą mocą.
Wiem że to też nie jest do końca w zgodzie z prawem, ale uważam że to naprawdę dobry pomysł.
Doczytajcie proszę dokładnie.
Tak się zastanawiam jeszcze co na to CAN, ale wydaje mi się że nie powinno być problemów bo drogowe raczej nie są monitorowane przez komputer.

[ Dodano: Sro 08 Gru, 2010 ]
I działanie na przykładzie Renaulta
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wFrxG8DN ... re=related[/youtube]

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3298
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 08 gru 2010, 20:43

Tomek, Kiedyś rozmawialiśmy na ten temat. I jak Jay_21 zauważył na kloszu musi być wybity atest RL lub DRL więc tym samym dyskwalifikuje to użycie świateł jak również klosze halogenów. drogowych jako światła dzienne. Automat który jest przedstawiony na filmiku powinien wyłączać "światła dzienne" w momencie załączenia najmniejszego oświetlenia czyli już świateł "pozycyjnych". W momencie kontroli możemy nie dojść do "atestu" klosza jak Policjant sprawdzi poprawność działania automatu

Ps. W wolnej chwili nagram filmik jak u mnie to działa.

Pozdro
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mikus » 08 gru 2010, 21:27

Panowie moze to nie tu mam pisac ale mam pytanko bo w lewym przednim reflektorze zauwazylem (te srebrne nie od srodka zarowki tylko zewnetrzne) zżółkniete obwódki lamp dziennych i długich, czy wy cos takiego macie? czy to moze jakas wada?

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 08 gru 2010, 23:05

mikus pisze:Panowie moze to nie tu mam pisac ale mam pytanko bo w lewym przednim reflektorze zauwazylem (te srebrne nie od srodka zarowki tylko zewnetrzne) zżółkniete obwódki lamp dziennych i długich, czy wy cos takiego macie? czy to moze jakas wada?
Też tak mam. Trudno powiedzieć, dlaczego tak się stało, mnie to nie przeszkadza. Śmieję się ,że mam wersję GOLD :)

[ Dodano: |8 Gru 2010|, o 23:28 ]
Tomek pisze:
ślimak pisze:W tych lampach które mam założone ten automat jest w komplecie.
Generalnie rozchodzi się o to że to cudo robi światła dzienne ze świateł drogowych, które świecą z mniejszą mocą....

Pomysł może i dobry, ale....
Trzeba by było tak naprawdę sprawdzić, jak ten automat jest zbudowany. Z opisu allegro wynika, że układ wpina się w instalację świateł mijania. W momencie, kiedy zapali się silnik, to po 5 sekundach ukłąd w sposób impulsowy poda napięcie na żarówki mijania i będą one świecić z ograniczoną mocą. W momencie, kiedy zaświecimy chociażby pozycyjne światła, układ przestaje podawać napięcie na żarówki i zasilanie żarówek jest standardowe z instalacji fabrycznej. Układ taki musi być odseparowany od instalacji fabrycznej. Jesli posiada on wbudowane przekaźniki to spoko, ale jeśli separacja jest na diodach prostowniczych, to niestety przy mocach żarówki rzędu 55 W diody będą się grzać i może doprowadzić to do pożaru. Jak ja montowałem swój układ świateł dziennych, stosowałem zewnętrzne przekaźniki.
Nie wiem również dokładnie, jak tak naprawdę zachowuje się żarówka, gdy podawane jest na jej żarnik napięcie impulsowo i nie osiąga on pełnego nagrzania i w rezultacie pełnej mocy świecenia. Może się okazać, że żarówki będą szybciej padać.

W kwesti świateł dziennych to myślę tak. Jak się nie mylę, to od 2011 roku wszystkie nowe wózki mają mieć to w standardzie. Zobaczymy, jak będą miały to rozwiązane linki z 2011 roku i jak będzie to sensowne rozwiązanie, to wdrożymy je do naszych linek. A wtedy ja i ślimak w 10 minut zdemontujemy nasze patenty i zrobimy "fabrykę" :)

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 09 gru 2010, 6:33

Tomek, dzienne w drogowych będą dodatkowo oślepiały. Wg mnie to nienajlepsze rozwiązanie, które dodatkowo grozi odchudzeniem portwela podczas ewentualnej kontroli przez Policję.

[ Dodano: |9 Gru 2010|, o 06:33 ]
mikus, a to się dzieje, na lustrze refletora? Może macie wsadzone żarówki 100 W?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6157
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 09 gru 2010, 10:09

Panowie...
Wczoraj na gorąco wydawało mi się że to świetny pomysł, ale.... po przemyśleniu dochodzę do wniosku że za dużo w tym rozwiązaniu niewiadomych, jak również ewentualnych problemów w przypadku kontroli, zarówno na drodze, jak i na stacji diagnostycznej.
No i z gwarancją na auto też się można niechcący pożegnać.
Sorry za zamieszanie, już zmądrzałem.

Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mikus » 09 gru 2010, 10:26

Tylko czy taka lampe mozna reklamowac , uznaja to za wade ?

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 09 gru 2010, 13:41

Tomku bez przesady!! do puki nie obrażasz użytkowników, nie gnieciesz dobrego imienia forum, każdy pomysł, rozwiązanie które ma prowadzić do polepszenia naszych pojazdów jest jak najbardziej mile widziane i myślę że nie jestem odosobniony w tej opinii.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 09 gru 2010, 17:58

mikus pisze:Tylko czy taka lampe mozna reklamowac , uznaja to za wade ?
Reklamować można. Zmniejsza się siła świecenia takiej lampy. Zrób fotkę i pokaż jak to wygląda.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1618
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: duskap » 09 gru 2010, 20:04

M pisze:Tomku bez przesady!! do puki nie obrażasz użytkowników, nie gnieciesz dobrego imienia forum, każdy pomysł, rozwiązanie które ma prowadzić do polepszenia naszych pojazdów jest jak najbardziej mile widziane i myślę że nie jestem odosobniony w tej opinii.
Dokładnie! Cała idea forum dyskusyjnego polega na różnych poglądach i na dyskusji nad nimi. Póki nie ma obrażania i działania na szkodę forum to nie ma czego się bać. To co jednemu się nie spodoba innemu będzie pasowało i na odwrót.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6157
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 04 sty 2011, 14:03

Za onetem:
W 2011 roku obowiązkowe w nowych samochodach rejestrowanych na terenie Unii Europejskiej staną się światła do jazdy dziennej oraz system ESP. Światła do jazdy dziennej będą musiały znaleźć się we wszystkich autach produkowanych od lutego bieżącego roku.

I jeszcze linka do artykułu
klik

No i zobaczymy jak to będzie wyglądać w Lince :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6192
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 04 sty 2011, 14:14

A na rynku cisza. Do lutego niecałe 4 tygodnie, a tu nie widać zmian, nie tylko w ofercie Fiata. Mam nadzieje, że nie rozwiążą problemu przykręcając w salonie paski LED.

Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 605
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 66666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Sebastian » 04 sty 2011, 14:42

Fajnie by wyglądały ledy wbudowane lampie tak jak ma AUDI czy KIA sportage.Sam bym sobie takie sprawił do mojej LINKI oczywiście jak nie przesadzą z ceną. :jazda

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości