Gubi Prąd?
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
witam więc juz wszystko wiem poki co ..akumulator śmiec roczna centra.... włozył mechanik inny tez stary i jak reką odjoł póki co ..niestety jest ciut gorszy problem bo w piatek bedzie zrzucal mi paski bo jeczy ktorys byc moze od rozrzadu (przejechane 24 tys na nim ) to juz 3 w sumie mechanik ktory mowi ze ten pasek jęczy tzn któryś jęczy... A czy przy wymianie paska rozrządu trzeba tez wymieniac uszczelke pokrywy zaworów bo on chce całość zrzucić?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Gubi Prąd?
Czyli jednak akumulator, tak jak sugerowałem.barti82 pisze:witam więc juz wszystko wiem poki co ..akumulator śmiec roczna centra.... włozył mechanik inny tez stary i jak reką odjoł póki co ..niestety jest ciut gorszy problem bo w piatek bedzie zrzucal mi paski bo jeczy ktorys byc moze od rozrzadu (przejechane 24 tys na nim ) to juz 3 w sumie mechanik ktory mowi ze ten pasek jęczy tzn któryś jęczy... A czy przy wymianie paska rozrządu trzeba tez wymieniac uszczelke pokrywy zaworów bo on chce całość zrzucić?
Z tymi paskami to ja bym sam je najpierw sprawdził. Wydać kasę zawsze możesz, czasami lepiej sobie na piwo. Weź silikon lub WD 40 w sprayu i na pracującym silniku psiknij na paski. Najpierw na jeden, później drugi. Staraj się wcelować raczej w rowki niż zewnętrzną stronę (nie zaszkodzi). Uważaj aby Cię nie pochlapało . Paski zimne, suche, wydają różne dźwięki, a potraktowanie ich czymś tłustym powoduje że cichną. Jeżeli to nie pomoże to rób tak jak podpowiadają mechanicy.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
Witam
jednak dzis na tym drugim aku tez bylo dziwnie tzn ogrzewanie tylnej szyby wlaczone i zaczelo nim rzucac ale ladowanie na poziomie 14.2 wiec zgupiałem juz pozniej właczylem i cisza...ladowanie tez 14.1 14.2 wiec juz nie wiem alternator niby cały itd...chyba ze w srodku coś mu dolega?? tylko własnie czemu nie ma ladowania na poziomie 14.5?
jednak dzis na tym drugim aku tez bylo dziwnie tzn ogrzewanie tylnej szyby wlaczone i zaczelo nim rzucac ale ladowanie na poziomie 14.2 wiec zgupiałem juz pozniej właczylem i cisza...ladowanie tez 14.1 14.2 wiec juz nie wiem alternator niby cały itd...chyba ze w srodku coś mu dolega?? tylko własnie czemu nie ma ladowania na poziomie 14.5?
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Gubi Prąd?
@barti82, kto Ci powiedział że ładowanie musi być 14,5V
Ja nawet w nowym samochodzie takiego ładowania nie miałem.
Dwa lata temu jak wymieniałem akumulator to na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania miałem 13,9V i elektryk mówił że ładowanie mieści się w normie. Dodam że żadne kontrolki mi nie świecą po odpaleniu typu airbag ani nic dziwnego się z autem nie dzieje.
Ja nawet w nowym samochodzie takiego ładowania nie miałem.
Dwa lata temu jak wymieniałem akumulator to na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania miałem 13,9V i elektryk mówił że ładowanie mieści się w normie. Dodam że żadne kontrolki mi nie świecą po odpaleniu typu airbag ani nic dziwnego się z autem nie dzieje.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
sugeruje sie samochodem zony gdzie po tyg stania na 6 letnim akumulatorze po wlaczeniu wszystkiego ladowanie 14.5 a przedewszsytkim zadnego rzucania silnikiem.... chyba że coś z silnikiem ?ale czemu raz nie rzuca a raz tak.....chyba ze to nie cos z regulatorem napiecia? kolega mechanik mowi ze raczej nie.....
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Gubi Prąd?
U mnie też nigdy nie bylo 14.5 V . Pojawiająca się kontrolka braku ladowania - to jest powód do zmartwienia. Może gumy zawieszenia silnika sparcialy i przy wolnych obrotach silnik dostaje drgawek ? Trzeba poszukać przyczyny , ale nie wyszukuj sobie problemów na silę
A czy probowales zczytac błędy z komputera ? Nie ma tam jakiegoś "wypadania zaplonu " czasami ?
Pozdrawiam
A czy probowales zczytac błędy z komputera ? Nie ma tam jakiegoś "wypadania zaplonu " czasami ?
Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
do kompa nie podlaczalem bede w piatek ale czy jesli nie pokazuje bledow to komp cos pokaze?? no nie wyszykuje tylko ze ani ogrzewania tylnej szyby itd boje sie wlanczac zeby mi nie stanol gdzies.... do tej pory bylo ok... silnik dostaje drgawek po wlaczeniu dmuchawy na 4 lub ogrzewania tylnej szyby..
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Gubi Prąd?
Z ładowaniem to może Ciebie przekonamy jeżeli zobaczysz to: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 82adowanie
Tak, komputer pokaże błąd jeżeli taki się w nim zapisał mimo, że nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. U mnie miał nieaktywny błąd jednoczesnego naciśnięcia pedałów hamulca i gazu
Tak, komputer pokaże błąd jeżeli taki się w nim zapisał mimo, że nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. U mnie miał nieaktywny błąd jednoczesnego naciśnięcia pedałów hamulca i gazu
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Gubi Prąd?
Zaobserwuj czy w momencie załączania czwartego biegu dmuchawy lub włączenia ogrzewania tylnej szyby spadają Ci obroty biegu jalowego , o ile i czy po chwili wracają do tych ok. 800 . Czy podczas normalnej jazdy na obrotach wyzszych niż biegu jalowego też trzęsie silnikiem po włączeniu tych odbiorników prądu ?
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
Byłem na próbie obciązeniowej aku spadło do 8v --ale zregenerowal i w sumie na mierniku pokazuje 12.5v .Jutro bede mial jeszcze wydruk elektroniczny. Po wlączeniu dmuchawy na 4 i ogrzewania tylnej szyby obroty nie spadaja strzałka raczej nieruchomo. Jedynnie lekko przygasaja swiatla i to takie zwalnianie silnika . Pozatym niby ok.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Gubi Prąd?
Bardzo się męczysz.
Wymień akumulator i wszystkie bolączki miną. Sprawdź paski i ciesz się jazdą
Wymień akumulator i wszystkie bolączki miną. Sprawdź paski i ciesz się jazdą
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Gubi Prąd?
barti82 pisze:Byłem na próbie obciązeniowej aku spadło do 8v --ale zregenerowal i w sumie na mierniku pokazuje 12.5v .Jutro bede mial jeszcze wydruk elektroniczny. Po wlączeniu dmuchawy na 4 i ogrzewania tylnej szyby obroty nie spadaja strzałka raczej nieruchomo. Jedynnie lekko przygasaja swiatla i to takie zwalnianie silnika . Pozatym niby ok.
Przy wlączeniu wielu odbiorników prądu jest naturalne że silnik ma większe obciążenie Nie dziwi też fakt , że jazda z tyloma włączonymi odbiornikami skutkuje nieco większym zużyciem paliwa . Światła zapewne też przygasają Ci tylko na chwilę , potem sprawny alternator staje na wysokości zadania i wszystko wraca do normy Mnie osobiście zastanawia tylko , czy nadal masz te objawy "trzęsawki" silnika ? Czy to się dzialo na postoju , czy podczas jazdy ?
A silnik - skoro obroty nie spadają - nie zwalnia , tylko przejmuje większe obciązenie . Wszystko ok
Jak napisał Ci Smak 56 - jeździć i cieszyć się jazdą Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
Dzis sytuacja wyglada tak ladowanie 14.2 ok . natomiast znowu przy zakopaniu sie blocie posniegowym przy probie wyjazdu smród jakby spalenizny szybko kontrola pod maska i czuc jakby z prawej strony okolice altka sprezarki klimy te rejony.... Pozatym w firmie zajmujacej sie regenereracja alternatorow powiedziano mi ze sa jakies spadki napiecia i moze byc problem z altkiem jakies zwarcie spiecie. Po weekendzie mysle ze bedzie sprawa rozwiazana dam znac . Wczoraj jeszcze przy jezdzie i hamowaniu obroty spadały na moment na 600 i do gory ale wziolem wieczorem lekko przetarlem przepustnice adaptacja na drugim biegu i dzis bez objawow.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Gubi Prąd?
W moim przypadku patrząc od dolu na alternator , pęknięcie jego obudowy bylo bardzo dobrze widoczne . Nie wiem czy to reguła . Napisałeś że alternator " niby caly " . Jak wyglądały oględziny ? Sam patrzyleś na niego z np. kanalu czy tylko rzut oka pod maskę ? ( skąd praktycznie nic nie widać , bo sprężarka klimy zasłania ) . Pozdrawiam .barti82 pisze:Witam
jednak dzis na tym drugim aku tez bylo dziwnie tzn ogrzewanie tylnej szyby wlaczone i zaczelo nim rzucac ale ladowanie na poziomie 14.2 wiec zgupiałem juz pozniej właczylem i cisza...ladowanie tez 14.1 14.2 wiec juz nie wiem alternator niby cały itd...chyba ze w srodku coś mu dolega?? tylko własnie czemu nie ma ladowania na poziomie 14.5?
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Gubi Prąd?
Kolega mechanik patrzył od spodu (były mechanik aso fiata) ale jeszcze każe mu sie dokładnie przyjrzec a w sumie i tak chyba bedzie wymontowywał. Ale własnie zapach taki zgniły dochodzi z prawej strony ale tylko gdy koła zakopia sie w sniegu i daje mu sie po garach a samochod slizga sie.