Gubi Prąd?

barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

witam więc juz wszystko wiem poki co ..akumulator śmiec roczna centra.... włozył mechanik inny tez stary i jak reką odjoł póki co ..niestety jest ciut gorszy problem bo w piatek bedzie zrzucal mi paski bo jeczy ktorys byc moze od rozrzadu (przejechane 24 tys na nim ) to juz 3 w sumie mechanik ktory mowi ze ten pasek jęczy tzn któryś jęczy... A czy przy wymianie paska rozrządu trzeba tez wymieniac uszczelke pokrywy zaworów bo on chce całość zrzucić?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: smak56 »

barti82 pisze:witam więc juz wszystko wiem poki co ..akumulator śmiec roczna centra.... włozył mechanik inny tez stary i jak reką odjoł póki co ..niestety jest ciut gorszy problem bo w piatek bedzie zrzucal mi paski bo jeczy ktorys byc moze od rozrzadu (przejechane 24 tys na nim ) to juz 3 w sumie mechanik ktory mowi ze ten pasek jęczy tzn któryś jęczy... A czy przy wymianie paska rozrządu trzeba tez wymieniac uszczelke pokrywy zaworów bo on chce całość zrzucić?
Czyli jednak akumulator, tak jak sugerowałem.
Z tymi paskami to ja bym sam je najpierw sprawdził. Wydać kasę zawsze możesz, czasami lepiej sobie na piwo. Weź silikon lub WD 40 w sprayu i na pracującym silniku psiknij na paski. Najpierw na jeden, później drugi. Staraj się wcelować raczej w rowki niż zewnętrzną stronę (nie zaszkodzi). Uważaj aby Cię nie pochlapało :lacha . Paski zimne, suche, wydają różne dźwięki, a potraktowanie ich czymś tłustym powoduje że cichną. Jeżeli to nie pomoże to rób tak jak podpowiadają mechanicy.
smak56
* * * *
Obrazek
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

Witam

jednak dzis na tym drugim aku tez bylo dziwnie tzn ogrzewanie tylnej szyby wlaczone i zaczelo nim rzucac ale ladowanie na poziomie 14.2 wiec zgupiałem juz pozniej właczylem i cisza...ladowanie tez 14.1 14.2 wiec juz nie wiem alternator niby cały itd...chyba ze w srodku coś mu dolega?? tylko własnie czemu nie ma ladowania na poziomie 14.5?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: Rafcio »

@barti82, kto Ci powiedział że ładowanie musi być 14,5V :?
Ja nawet w nowym samochodzie takiego ładowania nie miałem.
Dwa lata temu jak wymieniałem akumulator to na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania miałem 13,9V i elektryk mówił że ładowanie mieści się w normie. Dodam że żadne kontrolki mi nie świecą po odpaleniu typu airbag ani nic dziwnego się z autem nie dzieje.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

sugeruje sie samochodem zony gdzie po tyg stania na 6 letnim akumulatorze po wlaczeniu wszystkiego ladowanie 14.5 a przedewszsytkim zadnego rzucania silnikiem.... chyba że coś z silnikiem ?ale czemu raz nie rzuca a raz tak.....chyba ze to nie cos z regulatorem napiecia? kolega mechanik mowi ze raczej nie.....
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: zibi186 »

U mnie też nigdy nie bylo 14.5 V . Pojawiająca się kontrolka braku ladowania - to jest powód do zmartwienia. Może gumy zawieszenia silnika sparcialy i przy wolnych obrotach silnik dostaje drgawek ? Trzeba poszukać przyczyny , ale nie wyszukuj sobie problemów na silę :)
A czy probowales zczytac błędy z komputera ? Nie ma tam jakiegoś "wypadania zaplonu " czasami ?
Pozdrawiam :)
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

do kompa nie podlaczalem bede w piatek ale czy jesli nie pokazuje bledow to komp cos pokaze?? no nie wyszykuje tylko ze ani ogrzewania tylnej szyby itd boje sie wlanczac zeby mi nie stanol gdzies.... do tej pory bylo ok... silnik dostaje drgawek po wlaczeniu dmuchawy na 4 lub ogrzewania tylnej szyby..
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: smak56 »

Z ładowaniem to może Ciebie przekonamy jeżeli zobaczysz to: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 82adowanie
Tak, komputer pokaże błąd jeżeli taki się w nim zapisał mimo, że nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. U mnie miał nieaktywny błąd jednoczesnego naciśnięcia pedałów hamulca i gazu :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: zibi186 »

Zaobserwuj czy w momencie załączania czwartego biegu dmuchawy lub włączenia ogrzewania tylnej szyby spadają Ci obroty biegu jalowego , o ile i czy po chwili wracają do tych ok. 800 . Czy podczas normalnej jazdy na obrotach wyzszych niż biegu jalowego też trzęsie silnikiem po włączeniu tych odbiorników prądu ?
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

Byłem na próbie obciązeniowej aku spadło do 8v --ale zregenerowal i w sumie na mierniku pokazuje 12.5v .Jutro bede mial jeszcze wydruk elektroniczny. Po wlączeniu dmuchawy na 4 i ogrzewania tylnej szyby obroty nie spadaja strzałka raczej nieruchomo. Jedynnie lekko przygasaja swiatla i to takie zwalnianie silnika . Pozatym niby ok.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: smak56 »

Bardzo się męczysz.
Wymień akumulator i wszystkie bolączki miną. Sprawdź paski i ciesz się jazdą :jazda
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: zibi186 »

barti82 pisze:Byłem na próbie obciązeniowej aku spadło do 8v --ale zregenerowal i w sumie na mierniku pokazuje 12.5v .Jutro bede mial jeszcze wydruk elektroniczny. Po wlączeniu dmuchawy na 4 i ogrzewania tylnej szyby obroty nie spadaja strzałka raczej nieruchomo. Jedynnie lekko przygasaja swiatla i to takie zwalnianie silnika . Pozatym niby ok.

Przy wlączeniu wielu odbiorników prądu jest naturalne że silnik ma większe obciążenie :) Nie dziwi też fakt , że jazda z tyloma włączonymi odbiornikami skutkuje nieco większym zużyciem paliwa . Światła zapewne też przygasają Ci tylko na chwilę , potem sprawny alternator staje na wysokości zadania i wszystko wraca do normy :) Mnie osobiście zastanawia tylko , czy nadal masz te objawy "trzęsawki" silnika ? Czy to się dzialo na postoju , czy podczas jazdy ?
A silnik - skoro obroty nie spadają - nie zwalnia , tylko przejmuje większe obciązenie . Wszystko ok :)
Jak napisał Ci Smak 56 - jeździć i cieszyć się jazdą :) Pozdrawiam :)
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

Dzis sytuacja wyglada tak ladowanie 14.2 ok . natomiast znowu przy zakopaniu sie blocie posniegowym przy probie wyjazdu smród jakby spalenizny szybko kontrola pod maska i czuc jakby z prawej strony okolice altka sprezarki klimy te rejony.... Pozatym w firmie zajmujacej sie regenereracja alternatorow powiedziano mi ze sa jakies spadki napiecia i moze byc problem z altkiem jakies zwarcie spiecie. Po weekendzie mysle ze bedzie sprawa rozwiazana dam znac . Wczoraj jeszcze przy jezdzie i hamowaniu obroty spadały na moment na 600 i do gory ale wziolem wieczorem lekko przetarlem przepustnice adaptacja na drugim biegu i dzis bez objawow.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Gubi Prąd?

Post autor: zibi186 »

barti82 pisze:Witam

jednak dzis na tym drugim aku tez bylo dziwnie tzn ogrzewanie tylnej szyby wlaczone i zaczelo nim rzucac ale ladowanie na poziomie 14.2 wiec zgupiałem juz pozniej właczylem i cisza...ladowanie tez 14.1 14.2 wiec juz nie wiem alternator niby cały itd...chyba ze w srodku coś mu dolega?? tylko własnie czemu nie ma ladowania na poziomie 14.5?
W moim przypadku patrząc od dolu na alternator , pęknięcie jego obudowy bylo bardzo dobrze widoczne . Nie wiem czy to reguła . Napisałeś że alternator " niby caly " . Jak wyglądały oględziny ? Sam patrzyleś na niego z np. kanalu czy tylko rzut oka pod maskę ? ( skąd praktycznie nic nie widać , bo sprężarka klimy zasłania ) . Pozdrawiam .
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Gubi Prąd?

Post autor: barti82 »

Kolega mechanik patrzył od spodu (były mechanik aso fiata) ale jeszcze każe mu sie dokładnie przyjrzec a w sumie i tak chyba bedzie wymontowywał. Ale własnie zapach taki zgniły dochodzi z prawej strony ale tylko gdy koła zakopia sie w sniegu i daje mu sie po garach a samochod slizga sie.
ODPOWIEDZ