Teraz jest 30 kwi 2017, o 14:58


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 19:46 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Cześć

Koledzy od piątku zaczęły mi się jaja z Lineą . W piątek jeździłem wszystko ok ,, w sobotę jadę dojeżdżam do sklepu i linea gaśnie odpalam spada z obrotów itd.. Jakoś udało się wrócić do domu. Miernikiem ale takim prostym z diodami pokazywało za słabe ładowanie.
W niedziele więc pierwsze akumulator do ładowania (roczny akumulator) nowa odma czyszczenie przepustnicy trochę pomogło z obrotami ale niestety po włączeniu ogrzewania tylnej szyby oraz np lub dmuchawy na 4 bieg lekko światła przygasają i rzuca silnikiem
Dziś podjechałem do elektromechanika tak na szybko pomierzył stwierdził że ładowanie ok?chodź u mnie na tym diodowym mierniku pokazuje ciut za małe a w starym nissanie zony ten sam miernik pokazuje dobre ładowanie) ze akumulator raczej ok... ze to rzucanie może być spowodowane grzaniem się czymś np BSI w środku pod kierownica? I zgłupiałem jużco to może być???


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 21:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
Sprawdź z ciekawości jak tam u Ciebie wygląda kabel masowy. Czy nie zgnił, i czy się dobrze trzyma.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 21:06 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
No własnie koło środy bede sprawdzał nie wiem czy od mrozów zgupiał bo centralny tez nie zamykał sie przy minus 20 teraz jest ok ale właśnie spadki napięcia występują. Zastanawiam się czy nie włożyc jutro akumulatora od samochodu zony ale tam jest 55Ah


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 21:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Prosty diodowy wskaznik ladowania opiera sie o pewne ustalone napiecia . Każdy chcialby , aby w jego autku świeciły się tylko zielone diody , a zakres prawidlowego napiecia ladowania jest trochę wiekszy niż wskazanie tylko zielonej diody wskaznika . Dopiero pomiar woltomierzem jest miarodajny i myślę że na tej podstawie ten elektryk stwierdzil prawidłowość ladowania . Twoje objawy w/g mnie mogą świadczyć o slabej , kończącej się masie jak mówił wczesniej Tomek , lub pod lupę trzeba by może wziąć altek . Masa to znacznie mniejszy koszt i na Twoim miejscu od tego bym chyba zaczął . Jak bedziesz pod autem rzuć okiem na alternator czy nie widać czasem pęknięcia obudowy . Osobiscie nie życzę . Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 22:53 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Aha jeszcze elektryk powiedzial ze pasek jęczy w sumie w innym warsztacie tez kiedyś to powiedzieli a pasek był zmieniany w ASO.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 22:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
Może to nie pasek jęczy a jego napinacz. Nie da się tego na szybko jednoznacznie określić.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 9 sty 2017, o 23:11 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Napinacz , albo łożysko alternatora ?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 10 sty 2017, o 10:18 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
No właśnie podjadę do kolegi mechanika zobaczę może nie ma się czym przejmować wszystkie paski i rolki były półtora roku temu zmieniane w ASO
ale wszystko możliwe jak widać :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 10 sty 2017, o 13:44 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Spojrzalem na przebieg , wycofuję się z podejrzenia o lozysko alternatora . :) Malo prawdopodobne . Co nie znaczy , że sam alternator jako przyczynę Twoich problemów też bym wykluczyl , niestety . Trzeba sprawę zbadać :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 12 sty 2017, o 17:19 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
witam byłem u drugiego elektryka pomierzyl w sumie ja tez mierzyłem pozniej multimetrem pod domem.
akumulator rano 12.7 po jezdzie 20 km i zgaszeniu silnika 13v . ładowanie 14v 14,1 v po wlaczeni ogrzewania tylnej szyby lub dmuchawy na 4 schodzi według mierzadla elektryka na 13.8 ale ciagnie do gory chodz ciezko w sumie mu na 14v ale 14.5 to wogule nie osiagalne chodz raz po grzaniu na postoju 30 minutowym bylo 14.4 . W sumie powiedzial ze gdy zalaczone tylna szybe czy dmuchawe to komputer sam powinien wyrownac podniesc oborty itd a tego nie robi ze winny moze byc silnik czyli majonez glut w silniku . Jutro wymieniam olej bo i tak mialem to zrobic wczesniej i zobacze. W sumie jeden i drugi elektryk stwierdzili ze z elektryka nic sie nie dzieje a przeciez mogli mnie naciagnac i kase zarobic??? ale i tak zastanawiam sie czy nie dac alternatora do sprawdzenia na stole.??
zastanawiam sie też czy nie kupic oli catch tank.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 12 sty 2017, o 19:15 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Z tego co pomierzyłeś wychodzi, że masz bardzo dobre parametry ładowania. Daj sobie spokój z wyjmowaniem i sprawdzaniem alternatora.
Podjedź do jakiegoś gościa od akumulatorów i niech pomierzy aku. Nie zwracaj uwagi na chwilowe spadki parametrów, gdyż po wyłączeniu auta działają podtrzymania, dioda zamka i diabli wiedzą co jeszcze. Miałem kiedyś podobnie, szukałem i mierzyłem a okazało się, że aku po roku miał urwaną celę, a w drugim zwarcie na plusie. Teraz od 1,5 roku spokój.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 12 sty 2017, o 21:00 
Offline
Swój
Swój

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 21:13
Posty: 38
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Jutro podjade do hurtownia gdzie rok temu kupowałem aku..w sumie i tak kupiłem za mały orginalny fiata miałem 40Ah wytrzymał 7 lat ..rok temu kupiłem 45Ah a powinieniem 50 Ah no ale poki co sprawdza sie ale jutro zobaczymy co pokaze pomiar...tylko cały czas mysle czemu przed mrozami wszytsko grało a teraz po mrozach to ogrzewanie i 4 bieg dmuchawy obciaza?? aha jeden spec chciał od razu komputer podlaczac warto??? podlaczylem swoj obd2 i zero bledow... hm


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   4400   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 13 sty 2017, o 00:33 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Mowi się że pomiaru napięcia na aku dokonuje się dopiero ok.dwie godziny od zatrzymania silnika , aby pomiar byl miarodajny . Smak 56 dobrze mówi-nie bierz się za wyciąganie alternatora bez wyraznego powodu . Będąc pod autem mozesz rzucić okiem na obudowę . Jesli jest cala , to myślę że nie warto go ruszać. Przy tych mrozach aku zapewne też trochę dostał po tylku , daj mu czas , albo podladuj i ciesz się jazdą :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 13 sty 2017, o 09:36 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
Ładowanie może być ok a obudowa altka peknieta i tez mogą dziać się cuda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Gubi Prąd?
PostNapisane: 13 sty 2017, o 09:50 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
O tym wlasnie pisalem :) Jesli jest pęknięta , to istnieje prawdopodobieństwo obcierania wirnika o stojan i te piski mogą też ( myslę ) pochodzic wlasnie z tego :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]