Pompa paliwa elektryczna diesel
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Pompa paliwa elektryczna diesel
Mam problem chyba z pompą paliwa elektryczną w zbiorniku bo normalnie po 1 przekręceniu stacyjki powinna pobuczeć chwilę i wtedy można przekręcić stacyjkę żeby uruchomić silnik, ostatnio po przekręceniu stacyjki nie słychać buczenia w zbiorniku i nie można zapierona zapalić silnika , dopiero parokrotne powtórzenie tej operacji i nasłuch czy buczy w zbiorniku jest trochę denerwujące , tym bardziej że nie ma jakiego punktu odniesienia czy rano przy mrozie czy po dłuższej jeździe samochodem , poprostu nie odpala. Auto jeżdzilo na rezerwie chyba 2 lata temu , tak pozatym staram się trzymać połowę i więcej stanu paliwa, przejechane dopiero 65 tys. km i dziwne że tak pompa się zachowuje. Mechanik z fiata mówił iż komutator się zawiesza w pompie paliwa i dlatego się tak dzieje, nie uśmiecha mi się kupować nowej pompy za 130 EUR . jest jakiś zamiennik dla tej pompy?? nr wg epera to 51844444
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Ja bym jeszcze sprawdził przekaźnik od pompy ewentualnie go wymienił sprawy. Zamiennik niewiem czy dostaniesz prędzej uniwersalną ale pewnie nie po numerach tylko po przepływie pompy i jakim ciśnieniu daję i to będzie sama pompa a jeszcze trzeba ja wadzić do modułu za stara
Pozdrawiam wszystkich
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
A gdzie ten przekaźnik sie znajduje móglbyś podać numer lub najlepiej zdjęcie który to dokładnie przekażnik bo nie mam elearna a instrukcja obsługi nie podaje listy przekażników . Ja też obstawiałbym za elektryką , bo wczoraj wymieniałem przekażnik od podgrzewania lusterek i tylniej szyby, tam było łatwiej bo przekaźnik pstrykał i można było go łatwo zlokalizować .
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
markus2021 - a może podjedź do jakiegoś elektryka/elektronika od samochodów i niech pomierzy. może jakaś głupota po drodze jak np z naszymi wentylatorami
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Marcus, napisz jak odpalasz tzn. wciskasz gaz gdy kręcisz rozrusznikiem? aby motor zaskoczył
Jak jest, gdy odpala się gdy jest totalnie zimny, a jak ciepły silnik.
Kiedyś rozpisywałem się o problemie z trudnym zapłonem.
Ta przypadłość trafiła mnie cos koło twojego licznika i nadal trwa.
Linka była w serwisie. Tam zaglądali wszędzie, oprócz właśnie pompy paliwa. Pewnie nie chcieli się brudzić i mierzyć wydatku i ciśnienia. Problemu nie rozwiązali.
I tak jeżdżę kilka lat, że zimą gdy spadnie temperatura poniżej -3 to mam cyrki z zapłonem, jak postoi dłużej i mróz przyciśnie to kaplica.
Normalnie śmieję, że to letni wóz.
Szczęściem parkuję w hali, więc problem jest wtedy gdy pojadę gdzieś dalej.
Latem problem jest bardzo sporadyczny i zdarza się gdy ... linka jest rozgrzana długą jazdą i zatrzymam się.
U mnie pompę słychać ale buczy długo, potem cichnie.
Myślę, ale nie jest pewny, że wcześniej to było krócej.
Tylko przez lenistwo jeszcze nie wymieniłem jej.
piszesz 130 euro? tyle kosztuje myślałem, że taniej.
Czytam, że jest też jakiś przekaźnik, gdzie on jest?
napisz jak to jest
Jak jest, gdy odpala się gdy jest totalnie zimny, a jak ciepły silnik.
Kiedyś rozpisywałem się o problemie z trudnym zapłonem.
Ta przypadłość trafiła mnie cos koło twojego licznika i nadal trwa.
Linka była w serwisie. Tam zaglądali wszędzie, oprócz właśnie pompy paliwa. Pewnie nie chcieli się brudzić i mierzyć wydatku i ciśnienia. Problemu nie rozwiązali.
I tak jeżdżę kilka lat, że zimą gdy spadnie temperatura poniżej -3 to mam cyrki z zapłonem, jak postoi dłużej i mróz przyciśnie to kaplica.
Normalnie śmieję, że to letni wóz.
Szczęściem parkuję w hali, więc problem jest wtedy gdy pojadę gdzieś dalej.
Latem problem jest bardzo sporadyczny i zdarza się gdy ... linka jest rozgrzana długą jazdą i zatrzymam się.
U mnie pompę słychać ale buczy długo, potem cichnie.
Myślę, ale nie jest pewny, że wcześniej to było krócej.
Tylko przez lenistwo jeszcze nie wymieniłem jej.
piszesz 130 euro? tyle kosztuje myślałem, że taniej.
Czytam, że jest też jakiś przekaźnik, gdzie on jest?
napisz jak to jest
Tomek
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Nie wciskam gazu jak zapalam samochód , no tak po wymianie filtra paliwa zauważyłem iż rzeczywiście trochę dłużej pompa buczy przed zapłonem, filtr paliwa wymieniony przy 45 tys. km na fabryczny (taki z trzema logami grupy fiata) , ale dopiero od wiosny zacząłem mieć problemy z rozruchem (po wprawieniu tempomatu i wyciąganiu bodykompa) myślę ze problem istnieje z brakiem jakiegoś punktu styku lub problem z jakimś przekaźnikiem raz działa raz nie działa. Problem z zapłonem miałem po instalacji alarmu we Fiacie w Zawierciu parę miesięcy po zakupie przed nastaniem mrozu przy temp.ok zera do -5 problem miałem z zapłonem, auto zapalało ale chodziło ze 2-3 sec i znowu gasło , dochodził jeszcze problem z brakiem wskazań prędkościomierza , a najzabawniejsze było iż CAN nie wydawał żadnych błędów oprócz przepływomierza ( obwód otwarty lub zwarcie) . Dopiero po dokręceniu masy na samochodzie dopiero jak ręką odjął i problemy znikneły. Pompę i jej cenę znalazłem w ePer online pewnie ceny nie aktualne patrzyłem też na pompy do t-jet i 8v a tam cena to prawie 300 EURO!!!!! masakra!!!! do naszych mjetów to i tak 50% tej ceny . Myśle że to jakiś przekaźnik dogorywa lub coś innego z elektryką. Ale najgorsze jest to iż nie można przewidzieć kiedy pompa odmówi posłuszeństwa lub nie ona np, zależny od niej przekaźnik , pierdoła pewnie ale unieruchomi auto na cacy
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Koledzy, cena tej pompy z ePera to dokładnie 457,24 PLN i są to ceny jak najbardziej aktualne, możecie je potwierdzić w ASO, tylko że... ASO może dać do tego jakiś rabat Odnośnie samego problemu... a zastanawialiście się może jak to jest z odpowietrzeniem układu paliwowego ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
W dieslu odpowietrza się sam układ paliwowy po przekręceniu kluczyka , po wymianie filtra paliwa wystarczy parę razy poprzekręcać kluczyć i sam się odpowietrza, więc to nie jest to . Mam pytanie do osób które mają dostęp do eLearna , gdzie znajduję się przekaźnik od pompy i najlepiej jakieś skany instalacji od pompy też by się"zgrzały" :D . Domniemam , iż problem znajduję się po stronie elektrycznej czyli przekaźnik ledwo dyszący lub coś podobnego , ale nie mam schematów a wymiana przekaźników to dość droga zabawa ok. 20-30 zł za przekaźnik ,a ich jest trochę. hehe...
-- 16 sty 2015, o 22:38 --
Wymieniłem przekaźnik T10 w komorze silnika i jak od tamtej pory pompa zaskakuje za każdym razem :-) . Możliwe było iż tem przekaźnik został przegrzany i jak dłużej pochodził to styki nie załączały (taka moja teoria) , Bardzo ciepły był on jak samochodem pojeździłem z paręnaście minut. Wsadziłem dla świętego spokoju 20A czerwony zamiast czarnego.
-- 16 sty 2015, o 22:38 --
Wymieniłem przekaźnik T10 w komorze silnika i jak od tamtej pory pompa zaskakuje za każdym razem :-) . Możliwe było iż tem przekaźnik został przegrzany i jak dłużej pochodził to styki nie załączały (taka moja teoria) , Bardzo ciepły był on jak samochodem pojeździłem z paręnaście minut. Wsadziłem dla świętego spokoju 20A czerwony zamiast czarnego.
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
51 782 457 (ale cena )
Zastanawiałby się nad używaną (około 200 zł)
smak56
* * * *
* * * *
- markopolo-33
- klubowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 23:56
- Przebieg: 93200
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Węgrów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Witam.
Potrzebuję pomocy....
Podzielę się z Wami swoim problemem. Do czasu oddania auta do mechanika palił wyśmienicie.
Postawiłem auto na wymianę filtra paliwa, oleju w silniku i skrzyni biegów oraz wymiany jednej świecy żarowej.
Podczas odbioru auta stwierdziłem, iż potrzebuje dłuższego czasu kręcenia aby wystartował silnik. Zadając pytanie dlaczego muszę tak kręcić, odpowiedział tak było. Posprawdzał jeszcze raz wszystko i stwierdził, iż nie widzi żadnej usterki i brak błędów. Cóż, zapłaciłem za usługę i pojechałem do domu. Moje spostrzeżenia jakie zauważyłem, to elektryczna pompka paliwa pracuje dłużej podając paliwo lub wogóle się nie rozłącza. Zimny pali lepiej niż rozgrzany. Postanowiłem pojechać do innego "majstra"-mechanika. Potrzymał auto 2 dni stwierdził, że był zły założony filtr paliwa, który wymienił na inny (obecnie- CHART) i skasował 250 zł. Twierdząc że jest już OK. Pojeździłem autem jeden dzień i szlak mnie trafił...dalej to samo. Ponowna wizyta u majstra, auto stało kolejne dwa dni, stwierdził, że nie widzi przyczyny, a nie wie dlaczego ciężko pali i co jest powodem. Auto jak zapali to lata super, ma moc i świetnie przyspiesza.
Może to faktycznie zbieg okoliczności i pada pompka paliwowa? Kupić pompkę?
Moje pytanie co mogli pierwsi fachowcy spartolić...(niby prosta rzecz, wymiana tych rzeczy) lub co mogę zrobić aby wróciło wszystko do normy.
Potrzebuję pomocy....
Podzielę się z Wami swoim problemem. Do czasu oddania auta do mechanika palił wyśmienicie.
Postawiłem auto na wymianę filtra paliwa, oleju w silniku i skrzyni biegów oraz wymiany jednej świecy żarowej.
Podczas odbioru auta stwierdziłem, iż potrzebuje dłuższego czasu kręcenia aby wystartował silnik. Zadając pytanie dlaczego muszę tak kręcić, odpowiedział tak było. Posprawdzał jeszcze raz wszystko i stwierdził, iż nie widzi żadnej usterki i brak błędów. Cóż, zapłaciłem za usługę i pojechałem do domu. Moje spostrzeżenia jakie zauważyłem, to elektryczna pompka paliwa pracuje dłużej podając paliwo lub wogóle się nie rozłącza. Zimny pali lepiej niż rozgrzany. Postanowiłem pojechać do innego "majstra"-mechanika. Potrzymał auto 2 dni stwierdził, że był zły założony filtr paliwa, który wymienił na inny (obecnie- CHART) i skasował 250 zł. Twierdząc że jest już OK. Pojeździłem autem jeden dzień i szlak mnie trafił...dalej to samo. Ponowna wizyta u majstra, auto stało kolejne dwa dni, stwierdził, że nie widzi przyczyny, a nie wie dlaczego ciężko pali i co jest powodem. Auto jak zapali to lata super, ma moc i świetnie przyspiesza.
Może to faktycznie zbieg okoliczności i pada pompka paliwowa? Kupić pompkę?
Moje pytanie co mogli pierwsi fachowcy spartolić...(niby prosta rzecz, wymiana tych rzeczy) lub co mogę zrobić aby wróciło wszystko do normy.
markopolo-33
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
A układ przypadkiem nie jest zapowietrzony? Chociaż drugi mechanik poprawiał więc chyba dwa razy nie popełniłby tego błędu. Podpinales się pod kompa?
- markopolo-33
- klubowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 23:56
- Przebieg: 93200
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Węgrów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
Jeden i drugi podpinał pod kompa - brak błędów, zrobiłem 100 km i podczas jazdy zachowywał się super brak jakichkolwiek tarpnięć czy spadku mocy.
Zastanawia mnie ta pompka - dłużej podaje paliwo no i nie pali tylko trzeba kręcić.
Zastanawia mnie ta pompka - dłużej podaje paliwo no i nie pali tylko trzeba kręcić.
markopolo-33
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Pompa paliwa elektryczna diesel
to tak jakby układ był trochę zapowietrzony,
Pozdrawiam wszystkich