[M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rincewind » 08 lip 2014, 14:29

U mnie wcześniej sporadycznie piszczało przy uruchamianiu, ale myślałem że to pasek i jak już częściej będzie piszczeć to wymienię. Tak że padł niezupełnie bezobjawowo.

marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: marcin83c » 08 lip 2014, 15:13

Spokojnie sobie jeździj , u mnie było słychać tarcie o obudowę. Z tego co widzę i co było u mnie to najpierw puchnie uzwojenie a potem pęka obudowa i wypaczając się powoduje obcieranie uzwojenia o obudowę. Jak nic nie słyszysz i ładuje normalnie to ja bym się nie przejmował i nie oczekiwał.że jak wszystkim się psuje to i mnie . :lacha
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rafcio » 08 lip 2014, 17:15

Popieram wypowiedź marcin-a83c :ok)
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

deckboy
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2015, 18:36
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2007

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: deckboy » 20 maja 2015, 21:25

Ciekawy opis. W sobotę zabieram się za demontaż swojego alternatora w bravo II 1.4 t-jet 150. Tylko tutaj znalazłem opis gdzie są śruby mocujące. Ja demontuję swój alternator z powodu świergolenia któregoś napędu na pasku wielorowkowym. Po demontażu paska następowała cisza. Stwierdziłem że psiknę penetratorem (obficie) w okolice rolki napinającej oraz alternator i miałem ciszę. W któryś dzień znowu przed gaszeniem auta świergolenie ciche wróciło. Wkurzyłem się i zacząłem od wymiany tańszej rzeczy i łatwej w wymianie czyli rolki napinacza. Nie przyniosło to jednak oczekiwanych rezultatów i zamówiłem nowe sprzęgiełko i łożyska w alternatorze będą wymieniane. Ciekawy i szczegółowy opis. Ps. w bravo II nie ma potrzeby demontażu filtra ale dostęp do tej 1 śruby pod kompresorem klimy jest równie paskudny :-)

Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 233
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej » 27 lip 2015, 8:19

Chyba bede musiał wymienić alternator,obudowa wydaje sie nie popekana ,ale co jakiś czas wycie podczas odpalania,moge kupic nowy alternator magneti marelli 90A za 350zł albo regenerowany w podobnej cenie. Nie jestem pewien czy 90A kupić czy 120A,kuzyn sugerował kiedyś że w t-jet jest 120A

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rincewind » 27 lip 2015, 11:09

Już nie pamiętam jaki włożyłem, ale ten firmowy dopóki działał to był wystarczający. A ja jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki, więc mam sporo rozruchów i mało czasu na doładowanie w dodatku na niskich obrotach.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: emmer » 20 sie 2015, 10:50

Do tjeta 120.

Za 350 nowego nie kupisz.
Obrazek

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 233
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej » 29 lis 2015, 10:59

czy może ktoś wie,jakie są numery oryginalnego alternatora denso 120A w linei t-jet :ink

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: emmer » 30 lis 2015, 9:19

Obrazek

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 233
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej » 23 lut 2016, 19:42

Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.

Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: buhert » 23 lut 2016, 20:03

pogromcaslaskiej pisze:Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
AS to nie jest zupełna nówka - to jest alternator po regeneracji.
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości