Teraz jest 17 sty 2017, o 18:12


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 8 lip 2014, o 13:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 16:17
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 16 razy
U mnie wcześniej sporadycznie piszczało przy uruchamianiu, ale myślałem że to pasek i jak już częściej będzie piszczeć to wymienię. Tak że padł niezupełnie bezobjawowo.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   45000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 8 lip 2014, o 14:13 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 23 cze 2014, o 07:03
Posty: 128
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 21 razy
Otrzymał Piw: 10 razy
Spokojnie sobie jeździj , u mnie było słychać tarcie o obudowę. Z tego co widzę i co było u mnie to najpierw puchnie uzwojenie a potem pęka obudowa i wypaczając się powoduje obcieranie uzwojenia o obudowę. Jak nic nie słyszysz i ładuje normalnie to ja bym się nie przejmował i nie oczekiwał.że jak wszystkim się psuje to i mnie . :lacha

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   67500   Silnik:   1.4 16V T-jet LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 8 lip 2014, o 16:15 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 12:07
Posty: 3321
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 167 razy
Otrzymał Piw: 113 razy
Popieram wypowiedź marcin-a83c :ok)

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 20 maja 2015, o 20:25 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 20 maja 2015, o 17:36
Posty: 1
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ciekawy opis. W sobotę zabieram się za demontaż swojego alternatora w bravo II 1.4 t-jet 150. Tylko tutaj znalazłem opis gdzie są śruby mocujące. Ja demontuję swój alternator z powodu świergolenia któregoś napędu na pasku wielorowkowym. Po demontażu paska następowała cisza. Stwierdziłem że psiknę penetratorem (obficie) w okolice rolki napinającej oraz alternator i miałem ciszę. W któryś dzień znowu przed gaszeniem auta świergolenie ciche wróciło. Wkurzyłem się i zacząłem od wymiany tańszej rzeczy i łatwej w wymianie czyli rolki napinacza. Nie przyniosło to jednak oczekiwanych rezultatów i zamówiłem nowe sprzęgiełko i łożyska w alternatorze będą wymieniane. Ciekawy i szczegółowy opis. Ps. w bravo II nie ma potrzeby demontażu filtra ale dostęp do tej 1 śruby pod kompresorem klimy jest równie paskudny :-)

Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 t-jet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 27 lip 2015, o 07:19 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 20 sie 2013, o 21:35
Posty: 196
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Chyba bede musiał wymienić alternator,obudowa wydaje sie nie popekana ,ale co jakiś czas wycie podczas odpalania,moge kupic nowy alternator magneti marelli 90A za 350zł albo regenerowany w podobnej cenie. Nie jestem pewien czy 90A kupić czy 120A,kuzyn sugerował kiedyś że w t-jet jest 120A


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 27 lip 2015, o 10:09 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 16:17
Posty: 446
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 16 razy
Już nie pamiętam jaki włożyłem, ale ten firmowy dopóki działał to był wystarczający. A ja jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki, więc mam sporo rozruchów i mało czasu na doładowanie w dodatku na niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   45000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 20 sie 2015, o 09:50 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5967
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
Do tjeta 120.

Za 350 nowego nie kupisz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 29 lis 2015, o 10:59 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 20 sie 2013, o 21:35
Posty: 196
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
czy może ktoś wie,jakie są numery oryginalnego alternatora denso 120A w linei t-jet :ink


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 30 lis 2015, o 09:19 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5967
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=38&t=3201&hilit=Awaria+alternatora&start=30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 23 lut 2016, o 19:42 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 20 sie 2013, o 21:35
Posty: 196
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 23 lut 2016, o 20:03 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2009, o 23:13
Posty: 776
Lokalizacja: Polska
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 16 razy
pogromcaslaskiej napisał(a):
Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.


AS to nie jest zupełna nówka - to jest alternator po regeneracji.

_________________
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62500   Silnik:   1.4 T-JET   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]