Bagażnik/centralny zamek

Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: afro » 10 sty 2013, 17:59

Tomek Sprawdź kable idące w gumowej przelotce między klapą a karoserią . Miałem to samo przekaźnik pykał ale silniczek nie działał . Okazało się że urwany był najgrubszy kabelek w tej wiązce w przelotce ( podatny na uszkodzenia przy otwieraniu/zamykaniu klapy) Być może u Ciebie też jest to samo .
afro

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek » 10 sty 2013, 18:14

afro z grubsza sprawdzałem, ale zajrzę tam jeszcze raz :ok)

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: kk25 » 10 sty 2013, 21:50

Na początek trzeba sprawdzić stan połączenia: kostka podłączeniowa - styki silniczka. Potem należy zmierzyć napięcie na stykach silniczka przy załączaniu otwiernia bagażnika. Po tych czynnościach i otrzymanych wynikach będziemy zastanawiać się dalej.

Jeśli do silniczka idzie więcej niż dwa przewody i słychać, że pyka jakiś przekaźnik, a silniczek nie działa, to może być tak, że jeden przewód niskoprądowy zasila przekaźnik, który dopiero po załączeniu doprowadza napięcie na silniczek ( może ten grubszy przewód o którym pisze afro, to właśnie przewód zasilający silniczek) Wtedy na nim zawsze powinno być 12 V.
Tomek, jak nic nie zdziałasz do soboty, to jeśli będzie tylko w miarę pogoda, luknę u siebie, jak to wygląda i działa.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 18 sty 2013, 17:34

afro pisze:Tomek Sprawdź kable idące w gumowej przelotce między klapą a karoserią . Miałem to samo przekaźnik pykał ale silniczek nie działał . Okazało się że urwany był najgrubszy kabelek w tej wiązce w przelotce ( podatny na uszkodzenia przy otwieraniu/zamykaniu klapy) Być może u Ciebie też jest to samo .
Widocznie przeciera się jak wiązka w drzwiach. Przesmarowałem to dzisiaj, tak na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek » 11 lut 2013, 15:49

Po długim czasie od stwierdzenia usterki, irytacji za każdym razem, gdy w zimowych warunkach trzeba było otwierać kufer kluczykiem, trafił się wreszcie dzień w którym mogłem zająć się problemem, i nie skostnieć na mrozie przy tym.

Uzbrojony w miernik poszedłem gmerać przy zamku.
Dużo wcześniej zdążyłem już kupić nowy silniczek do zamka, ale ten też nie zadziałał.
Drogi nie był, to niech sobie leży w szafce, może się kiedyś do czegoś przyda.

A usterka była banalna... potargane przewody w przelotce między klapą a nadwoziem. Jeden pęknięty a drugi zerwany.
afro od razu dobrze obstawiał. Prorok jakiś :pivo
A ja szukałem nie wiadomo jakiej awarii, a tu głupie kabelki.
Posztukowałem, polutowałem, poizolowałem i działa. Ale czuję że ta usterka z czasem powróci. Kable tam są dość twarde, a muszą się niestety w tej przelotce bardzo uginać.
A może z czasem spróbować wsadzić tam jakieś bardziej miękkie kabelki :pomysli
Czy ktoś wie, czy jest jakiś rodzaj kabelków bardziej odpornych na takie wyginanie?

W każdym razie póki co działa :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: smak56 » 11 lut 2013, 16:30

No i po kłopocie :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: afro » 12 lut 2013, 16:13

Tomek pisze:Po długim czasie od stwierdzenia usterki, irytacji za każdym razem, gdy w zimowych warunkach trzeba było otwierać kufer kluczykiem, trafił się wreszcie dzień w którym mogłem zająć się problemem, i nie skostnieć na mrozie przy tym.

Uzbrojony w miernik poszedłem gmerać przy zamku.
Dużo wcześniej zdążyłem już kupić nowy silniczek do zamka, ale ten też nie zadziałał.
Drogi nie był, to niech sobie leży w szafce, może się kiedyś do czegoś przyda.

A usterka była banalna... potargane przewody w przelotce między klapą a nadwoziem. Jeden pęknięty a drugi zerwany.
afro od razu dobrze obstawiał. Prorok jakiś :pivo
A ja szukałem nie wiadomo jakiej awarii, a tu głupie kabelki.
Posztukowałem, polutowałem, poizolowałem i działa. Ale czuję że ta usterka z czasem powróci. Kable tam są dość twarde, a muszą się niestety w tej przelotce bardzo uginać.
A może z czasem spróbować wsadzić tam jakieś bardziej miękkie kabelki :pomysli
Czy ktoś wie, czy jest jakiś rodzaj kabelków bardziej odpornych na takie wyginanie?

W każdym razie póki co działa :)
Ważne że dotarłeś do sedna i że działa . Prorokiem nie jestem ale praktykiem . Już wcześniej nurkowałem po czeluściach bagażnika i rozebrałem kilka osłon i wygłuszeń w poszukiwaniu zagubionego prądu . Dobrze że nie na darmo i ta wiedza jeszcze nie jednemu się pewnie przyda .
Tomek Jak nie daje Ci to spokoju i chcesz się przy tym pobawić to zrób tak:
Kabelki orginalne są mało odporne na zginanie , szczególnie ten gruby , nadają się do układania na stałe a nie w miejsca gdzie często muszą się giąć ( drzwi , klapy , itp.) Tutaj żółta kartka dla Fiata :yellow Chcąc się z tym pobawić i poprawić fabrykę trzeba wyciąć orginalny kawałek kabla idącego na długości gumowej przelotki i w to miejsce dosztukować (dolutować ) kabelek pozyskany np. ze zepsutej wiertarki, żelazka , taki miękki w gumowej izolacji typ OW lub OWY . Są o wiele bardziej elastyczne . Pojedyncza żyła ma wiele cienkich drucików . Tylko nie bierz babci od prodiża bo ciasta nie będzie :ryczy
Po tym zabiegu jest pewne że prędzej Fiat się rozpadnie niż przerwie się to połączenie :zlośnik
afro

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek » 16 lut 2013, 12:29

kabelek pozyskany np. ze zepsutej wiertarki, żelazka , taki miękki w gumowej izolacji typ OW lub OWY . Są o wiele bardziej elastyczne .
Dzięki za podpowiedź :)
Myślałem o tym i biorę również pod uwagę kabelki jakie mam, a kupowałem je kiedyś do Car Audio.
Kabelki są grubości takiej jak fiatowskie przewody w przelotce, są jednak dużo bardziej miękkie.
Robiłem również test, polegający na zostawieniu ich na noc na zewnątrz, w temperaturze delikatnie poniżej zera, i nad ranem nadal były miękkie.
Wydaje mi się że o wiele lepiej by pracowały w przelotce.

Ale zajmę się tym, jak już naprawdę nie będę się miał czym zająć, lub gdy oryginalne znowu popękają.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: smak56 » 16 lut 2013, 13:06

Tomek pisze: Myślałem o tym i biorę również pod uwagę kabelki jakie mam, a kupowałem je kiedyś do Car Audio.
Tomek; nie znam się na elektryce i też kiedyś myślałem o tych przewodach (mięciutkie, przeźroczyste, ładniutkie :lacha ) ale jakiś elektryk mi je odradził - chodzi ponoć o izolację. Helletic niech podpowie, lub ktoś kto się na tym zna. :pomysli Bardziej do mnie przemawiają te z żelazka, wiertarki itp.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek » 16 lut 2013, 13:12

(mięciutkie, przeźroczyste, ładniutkie )
Te akurat przeźroczyste nie są.
Kupowałem to ze szpuli, firmy Caliber chyba, wyglądają na solidne.
Czekamy co powie helletic

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3819
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: smak56 » 16 lut 2013, 13:23

Myslałem, że piszesz o głośnikowych, które są właśnie takie jak pisałem. Mięciutka linka w przeźroczystej otulinie :)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: Tomek » 16 lut 2013, 13:28

smak56 pisze:Myslałem, że piszesz o głośnikowych, które są właśnie takie jak pisałem. Mięciutka linka w przeźroczystej otulinie :)
Są to głośnikowe, ale nie przeźroczyste :luzak
Szkoda że nie zrobiłem fotki...

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 175000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: helletic » 17 lut 2013, 0:29

Jeżeli chodzi o kable głośnikowe, to śmiało można zakładać w miejscach narażonych na częste zginanie przwodu. Zwłaszcza te w tych przeźroczystych izolacjach. Auta z tymi przewodami jeźdźą po kilkanaście lat i nic się nie dzieje, także polecam :ink

Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 69000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: darkkam » 17 gru 2013, 22:10

Odgrzeję temat bo pewnie spotkał mnie ten sam problem z połamanymi przewodami i pomyślę nad zastosowaniem Przewodów silikonowych SiF

http://www.kablesklep.pl/helukabel/prze ... -6725.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Przewód jednożyłowy, elastyczny silikonowy, bezhalogenowy do stosowania w ekstremalnych warunkach termicznych do +180°C, a krótkotrwale do +220°C, jak również na niskie temperatury do –60°C."

Powinien dać rade na mrozy.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Bagażnik/centralny zamek

Post autor: emmer » 18 gru 2013, 7:40

w sumie to się przeciera od opływającego powietrza :ryczy

pewnie że jak masz mozliwość to wymieniaj.
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości