Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Tak sobie pomyślałem:
Termometr to na dobrą sprawę termo-opornik - wielkość oporu jest zależna od temperatury i komputer właśnie to przelicza (mając odczyt oporu np 50 Omów mnoży i dodaje odpowiednie współczynniki i wychodzi że mamy np -2C).
Wpadłem więc na pomysł aby wpiąć się w wiązkę (2 przewody idące do termometru) przekaźnikiem który w normalnym położeniu będzie przekazywał odczyt ze standardowej czujki, natomiast po uruchomieniu przełączy się na czujkę dodatkową wewnętrzną i komputer po chwili pokaże nową temperaturę na wyświetlaczu
I tu mam kilka niewiadomych:
1. Czy ktoś wie jaki rodzaj czujnika jest zastosowany oryginalnie? Czy jest to jakiś standardowy (np PT100) czy też jakiś specjalny wynalazek Fiata i ile oryginalny czujnik Fiatowski kosztuje? Cóż czujki muszą być tego samego typu aby komp pokazywał prawdziwą temperaturę po przełączeniu.
2. Czy komputer w jakiś sposób reguluje np stopień otwarcia przepustnicy w zależności od temp. zewnętrznej, czy tylko podaje ją na wyświetlaczu + komunikat o oblodzeniu jak temp spadnie poniżej +4C ? W sumie wersje active chyba nie mają termometru w ogóle więc chyba nie.
Termometr to na dobrą sprawę termo-opornik - wielkość oporu jest zależna od temperatury i komputer właśnie to przelicza (mając odczyt oporu np 50 Omów mnoży i dodaje odpowiednie współczynniki i wychodzi że mamy np -2C).
Wpadłem więc na pomysł aby wpiąć się w wiązkę (2 przewody idące do termometru) przekaźnikiem który w normalnym położeniu będzie przekazywał odczyt ze standardowej czujki, natomiast po uruchomieniu przełączy się na czujkę dodatkową wewnętrzną i komputer po chwili pokaże nową temperaturę na wyświetlaczu
I tu mam kilka niewiadomych:
1. Czy ktoś wie jaki rodzaj czujnika jest zastosowany oryginalnie? Czy jest to jakiś standardowy (np PT100) czy też jakiś specjalny wynalazek Fiata i ile oryginalny czujnik Fiatowski kosztuje? Cóż czujki muszą być tego samego typu aby komp pokazywał prawdziwą temperaturę po przełączeniu.
2. Czy komputer w jakiś sposób reguluje np stopień otwarcia przepustnicy w zależności od temp. zewnętrznej, czy tylko podaje ją na wyświetlaczu + komunikat o oblodzeniu jak temp spadnie poniżej +4C ? W sumie wersje active chyba nie mają termometru w ogóle więc chyba nie.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Q, zastosowany termistor to jest standard, niestety dokładnego symbolu Ci nie podam, ale na Allegro chodzą po kilka złotych, nawet takie dedykowane do Fiata pasujące w miejsce w obudowie lusterka Co do sprzężenia termometru z układem sterowania silnikiem, to raczej wątpię, żeby było to w jakikolwiek sposób połączone, bo jak majstrowałem u siebie przy termometrze, to po całkowitym odpięcu czujnika silnik dośłownie w żaden sposób na to nie reagował Ale Twój pomysł jest ciekawy
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Q następny zestaw pytań proszę ale pomysł fajny jak ktoś się zna to było by sprytne rozwiązanie temperatura na przemiennie pokazywana
Może można założyć drugą na tej samej linii na przemiennie przełączać tylko musiała by być literka W-wewnętrzna
Może można założyć drugą na tej samej linii na przemiennie przełączać tylko musiała by być literka W-wewnętrzna
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 21:15 przez will, łącznie zmieniany 2 razy.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
will, akurat ze znania się tutaj to tylko trzeba rozkminić, którędy idzie wiązka, które przewody odpowiadają za czujkę oraz opracować gdzie najlpiej się wbić. No i zostają też kwestie praktyczno-techniczne, w sensie jak i gdzie najlepiej zamontować wewnątrz czujkę oraz gdzie umieścić przełącznik wewn/zewn
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
mwas, pamiętasz może jakiego koloru są przewody od termometru w wiązce w drzwiach?
Lubię gadżety i dodatkowe funkcjonalności które nie ingerują jednak w stylistykę wnętrza. Tak sobie pomyślałem jakby jeden z moich "dotykowych guzików" przełączał odczyt np na 10 sekund na wewnętrzny to byłoby myślę całkiem fajne rozwiązaniemwas pisze:Twój pomysł jest ciekawy
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 21:17 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Kurczę, to nie jest takie proste, bo: wydaje mi się, że kolor przewodów wewnątrz lusterka to taki siwy albio fioletowy, ale po drodze są chyba ze 2 kostki, w tym jedna jest w ramieniu lusterka, i nie mam pojęcia jaki kolor przewodów idzie dalej do środka drzwiQ pisze:mwas, pamiętasz może jakiego koloru są przewody od termometru w wiązce w drzwiach?
Co do czujników, to znalazłem kilka na Alledrogo:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-z ... 07760.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-z ... 00900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-z ... 45831.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Czyli czujka z przesyłką to max 20zł do tego przekaźnik i troszkę przewodu - w 30zł spokojnie się zamknie - taniej niż ordynarny termometr wewnętrzny (bez urazy dla osób które takowy posiadają)
Nawet mikro-przełącznik z 3 wyjściami za 2zł da radę przełączać jedną żyłę, a schować takie maleństwo to już nie problem.
Kwestia tylko obczajenia które to przewody.
Nawet mikro-przełącznik z 3 wyjściami za 2zł da radę przełączać jedną żyłę, a schować takie maleństwo to już nie problem.
Kwestia tylko obczajenia które to przewody.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną