Alarm i niskie temperatury
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Alarm i niskie temperatury
Podczas silnych mrozów, tak poniżej -15 st. włącza się w mojej Lince alarm.
Prawdopodobnie alarm odczytuje spadek prądu jako odłączenie źródła zasilania i włącza się. Sytuacja ta powtórzyła się już po raz drugi (w zeszłym roku było identycznie), podczas parkowania autka poza garażem w trakcie pobytu w górach
Ubiegłej nocy było -18 st. i autko zaczęło wyć w samym środku nocy.
Czy istnieją jakieś sposoby na taki problem poza wyłączeniem alarmu?
Prawdopodobnie alarm odczytuje spadek prądu jako odłączenie źródła zasilania i włącza się. Sytuacja ta powtórzyła się już po raz drugi (w zeszłym roku było identycznie), podczas parkowania autka poza garażem w trakcie pobytu w górach
Ubiegłej nocy było -18 st. i autko zaczęło wyć w samym środku nocy.
Czy istnieją jakieś sposoby na taki problem poza wyłączeniem alarmu?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Lula, tak... pewnie wymiana akumulatora na ciut mocniejszy była by rozwiązaniem Chyba że wywołanie alarmu nie jest spowodowane spadkiem napięcia, wtedy pozostaje szukać przyczyny. Taka moja rada: z regóły urządzenia alarmowe wskazują co wywołało alarm. Dzieje się to przy rozbrajaniu alarmu z pilota. Przestudiuj instrukcję od swojego alarmu, może jest tam napisane, jak to sprawdzić, wtedy będziesz miała jakiś trop - czyli czy jest to wywołane czujką w śrdoku kabiny, czy próbą otwarcia drzwi/bagażnika/maski, czy może, tak jak podejrzewasz - spadkiem napięcia, czyli alarm myśli, że ktoś odcina aku
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Lula, ja nie sugeruję, że ktoś Ci się do auta dobiera, tylko przy tak niskich temperaturach może któraś czujka świruje, albo któryś styk w zamku w wyniku kurczenia się materiałów nagle robi przerwę w obwodzie i koputer widzi to tak, jakby ktoś otworzył drzwi Co do akumulatora, to też można by się mu przujżeć, chociaż mój, od nowości, 4 lata i jak na razie śmiga aż miło
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Pierwsze symptomy, spadku witalności akumulatora pojawiają się w 3 trzecim okresie zimowym od zakupu Linei. Można by więc rzec, że usterka jest normalna, a jej możliwość eliminacji opisał mwasLula pisze:mwas - dziękuję za podpowiedź może faktycznie trzeba się temu przyjrzeć, chociaż wywołanie w warunkach warsztatowych tak niskich temperatur chyba nie wchodzi w grę
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 15:30 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie ten problem pojawił się już w drugim roku użytkowania (dokładnie rok temu). Teraz pojawia się po raz drugimireks pisze:Pierwsze symptomy, spadku witalności akumulatora pojawiają się w 3 trzecim okresie zimowym od zakupu Linei. Można by więc rzec, że usterka jest normalna, a jej możliwość eliminacji opisał mwas
To chyba najciekawsza z zaproponowanych opcji. Spróbuję dowiedzieć się w stacji, jak go wyłączyćAKI pisze:Możesz też na okres silnych mrozów wyłączyć czujnik spadku napięci, bo i tak maska od silnika jest zabezpieczona czujnikiem otwarcia.
Na szczęście na co dzień i tak Linka stoi w garażu, problem dotyczy tylko wyjazdów w bardzo zimne miejsca. Jadąc dziś przez Chochołów zanotowaliśmy ok 9.00 temperaturę -18st i nie była to bynajmniej usterka termometra Linei
- AKI
- klubowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawiszowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Możesz sam zmodyfikować funkcje alarmu. Jeżeli posiadasz alarm Meta System HPB6 montowany w większości fiatów to możesz zmienić funkcje według zamieszczonych poniżej tabel. Chyba że masz coś innego zamontowanego to może tabelki przydadzą się innym.
Modyfikacja alarmu przy użyciu kodu
Modyfikacja bez kodów
Modyfikacja alarmu przy użyciu kodu
Modyfikacja bez kodów
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Jeśli ktoś ma silnik benzynowy, to problem będzie mniej zauważalny. Natomiast diselek niczym barometr szybciutko wykrywa, że akumulator nie ma już tej sprawności co w chwili zakupurafcio082 pisze:mireks, nie strasz
Tą noc było -14C i rano zapalił ładnie i alarm działa poprawnie
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem dokładnie jaki alarm jest tam zamontowany, jutro będę próbowała to ustalić, pozdrawiam i dziękuję AKIAKI pisze:Możesz sam zmodyfikować funkcje alarmu. Jeżeli posiadasz alarm Meta System HPB6 montowany w większości fiatów to możesz zmienić funkcje według zamieszczonych poniżej tabel. Chyba że masz coś innego zamontowanego to może tabelki przydadzą się innym.
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 gru 2016, 8:13
- Przebieg: 118000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Re: Alarm META
Jak zaprogramować alarm mam czujniki ruchu gdy załączę alarm od środka włączają sie tylko kierunkowskazy a syrena nie działa
Gdy otworze drzwi od zew to syrena działa
Proszę o poradę
Gdy otworze drzwi od zew to syrena działa
Proszę o poradę
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Alarm META
Chodzi Ci o to , że gdy siedząc wewnątrz auta włączasz alarm , to kierunki migają ale nie ma sygnalu dzwiekowego w postaci piknięcia ? A gdy zalączasz alarm z zewnątrz , to jest piknięcie dźwiękiem ? Czy podczas rozbrajania alarmu pilotem masz kierunki i sygnal dzwiekowy ?