Alarm i niskie temperatury

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Alarm i niskie temperatury

Post autor: Lula » 28 sty 2012, 21:35

Podczas silnych mrozów, tak poniżej -15 st. włącza się w mojej Lince alarm.
Prawdopodobnie alarm odczytuje spadek prądu jako odłączenie źródła zasilania i włącza się. Sytuacja ta powtórzyła się już po raz drugi (w zeszłym roku było identycznie), podczas parkowania autka poza garażem w trakcie pobytu w górach :)
Ubiegłej nocy było -18 st. i autko zaczęło wyć w samym środku nocy.
Czy istnieją jakieś sposoby na taki problem poza wyłączeniem alarmu?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5683
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 169500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 sty 2012, 21:41

Lula, tak... pewnie wymiana akumulatora na ciut mocniejszy była by rozwiązaniem :ink Chyba że wywołanie alarmu nie jest spowodowane spadkiem napięcia, wtedy pozostaje szukać przyczyny. Taka moja rada: z regóły urządzenia alarmowe wskazują co wywołało alarm. Dzieje się to przy rozbrajaniu alarmu z pilota. Przestudiuj instrukcję od swojego alarmu, może jest tam napisane, jak to sprawdzić, wtedy będziesz miała jakiś trop - czyli czy jest to wywołane czujką w śrdoku kabiny, czy próbą otwarcia drzwi/bagażnika/maski, czy może, tak jak podejrzewasz - spadkiem napięcia, czyli alarm myśli, że ktoś odcina aku :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula » 28 sty 2012, 21:51

Alarm jest wywołany wyłącznie spadkiem temperatury, wykluczam możliwość próby otwarcia - brak śladów na świeżym śniegu :) Efekt pojawia się tylko przy bardzo niskich temperaturach. A akumulator mam seryjny od nowości (czyli prawie 3 lata). Taka przypadłość, chyba trzeba się przyzwyczaić :)

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5683
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 169500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 sty 2012, 21:55

Lula, ja nie sugeruję, że ktoś Ci się do auta dobiera, tylko przy tak niskich temperaturach może któraś czujka świruje, albo któryś styk w zamku w wyniku kurczenia się materiałów nagle robi przerwę w obwodzie i koputer widzi to tak, jakby ktoś otworzył drzwi :ink Co do akumulatora, to też można by się mu przujżeć, chociaż mój, od nowości, 4 lata i jak na razie śmiga aż miło :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula » 28 sty 2012, 22:02

mwas - dziękuję za podpowiedź może faktycznie trzeba się temu przyjrzeć, chociaż wywołanie w warunkach warsztatowych tak niskich temperatur chyba nie wchodzi w grę :)

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 959
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 28 sty 2012, 22:14

Lula pisze:mwas - dziękuję za podpowiedź może faktycznie trzeba się temu przyjrzeć, chociaż wywołanie w warunkach warsztatowych tak niskich temperatur chyba nie wchodzi w grę :)
Pierwsze symptomy, spadku witalności akumulatora pojawiają się w 3 trzecim okresie zimowym od zakupu Linei. Można by więc rzec, że usterka jest normalna, a jej możliwość eliminacji opisał mwas :luzak
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 15:30 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 29 sty 2012, 2:50

Lula pisze:Czy istnieją jakieś sposoby na taki problem poza wyłączeniem alarmu?
Jasne, wymiana akumulatora :)
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: AKI » 29 sty 2012, 10:07

Możesz też na okres silnych mrozów wyłączyć czujnik spadku napięci, bo i tak maska od silnika jest zabezpieczona czujnikiem otwarcia.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3493
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 85000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 29 sty 2012, 12:53

mireks, nie strasz :ink
Tą noc było -14C i rano zapalił ładnie i alarm działa poprawnie :smak
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula » 29 sty 2012, 16:14

mireks pisze:Pierwsze symptomy, spadku witalności akumulatora pojawiają się w 3 trzecim okresie zimowym od zakupu Linei. Można by więc rzec, że usterka jest normalna, a jej możliwość eliminacji opisał mwas :luzak
U mnie ten problem pojawił się już w drugim roku użytkowania (dokładnie rok temu). Teraz pojawia się po raz drugi :luzak
AKI pisze:Możesz też na okres silnych mrozów wyłączyć czujnik spadku napięci, bo i tak maska od silnika jest zabezpieczona czujnikiem otwarcia.
To chyba najciekawsza z zaproponowanych opcji. Spróbuję dowiedzieć się w stacji, jak go wyłączyć :)
Na szczęście na co dzień i tak Linka stoi w garażu, problem dotyczy tylko wyjazdów w bardzo zimne miejsca. Jadąc dziś przez Chochołów zanotowaliśmy ok 9.00 temperaturę -18st i nie była to bynajmniej usterka termometra Linei :)

Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: AKI » 29 sty 2012, 19:03

Możesz sam zmodyfikować funkcje alarmu. Jeżeli posiadasz alarm Meta System HPB6 montowany w większości fiatów to możesz zmienić funkcje według zamieszczonych poniżej tabel. Chyba że masz coś innego zamontowanego to może tabelki przydadzą się innym.

Modyfikacja alarmu przy użyciu kodu
Obrazek

Modyfikacja bez kodów
Obrazek

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 959
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 29 sty 2012, 19:07

rafcio082 pisze:mireks, nie strasz :ink
Tą noc było -14C i rano zapalił ładnie i alarm działa poprawnie :smak
Jeśli ktoś ma silnik benzynowy, to problem będzie mniej zauważalny. Natomiast diselek niczym barometr szybciutko wykrywa, że akumulator nie ma już tej sprawności co w chwili zakupu :)

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula » 29 sty 2012, 20:19

AKI pisze:Możesz sam zmodyfikować funkcje alarmu. Jeżeli posiadasz alarm Meta System HPB6 montowany w większości fiatów to możesz zmienić funkcje według zamieszczonych poniżej tabel. Chyba że masz coś innego zamontowanego to może tabelki przydadzą się innym.
Nie wiem dokładnie jaki alarm jest tam zamontowany, jutro będę próbowała to ustalić, pozdrawiam i dziękuję AKI :)

25gaga60
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 11 gru 2016, 8:13
Przebieg: 118000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010

Re: Alarm META

Post autor: 25gaga60 » 18 mar 2018, 10:28

Jak zaprogramować alarm mam czujniki ruchu gdy załączę alarm od środka włączają sie tylko kierunkowskazy a syrena nie działa
Gdy otworze drzwi od zew to syrena działa
Proszę o poradę

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alarm META

Post autor: zibi186 » 18 mar 2018, 11:09

25gaga60 pisze:
18 mar 2018, 10:28
Jak zaprogramować alarm mam czujniki ruchu gdy załączę alarm od środka włączają sie tylko kierunkowskazy a syrena nie działa
Gdy otworze drzwi od zew to syrena działa
Proszę o poradę
Chodzi Ci o to , że gdy siedząc wewnątrz auta włączasz alarm , to kierunki migają ale nie ma sygnalu dzwiekowego w postaci piknięcia ? A gdy zalączasz alarm z zewnątrz , to jest piknięcie dźwiękiem ? Czy podczas rozbrajania alarmu pilotem masz kierunki i sygnal dzwiekowy ?

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości