Akumulator
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Niestety tak jest. Ktoś odpowiedzialny za koszty wytworzenia Linei, mnożąc oszczędności przez dziesiątki tysięcy egzemplarzy może pochwalić się przed zarządem Fiata niższymi kosztami wyprodukowania samochodu. Nam użytkownikom pozostaje w odpowiednim momencie zareagować i wymienić bateryjkę na sprawniejszą w działaniu. Oczywiście zawsze można powiedzieć, że mogło być gorzej. Można jeszcze dodać, że przypadłość jest drobna i łatwa w eliminacji (na szczęście), ale jednak takie mankamenty nie powinny mieć miejscaOtomek pisze:Pozorna oszczędność - tzn. oszczędność jest, ale tylko dla producenta.
To chyba nie jest domena jednego producenta - od czasu kiedy projektanci mają "na głowie" księgowych, to w wielu markach mamy różne niespodzianki tego typu.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Niby fajnie, ale to jednak kompromitacja aby rządać dopłaty do odrobinę większego akumulatora.kazgas pisze:Chyba dilerzy fiata czytają nasze posty.mireks pisze:Niestety Fiat postanowił zaoszczędzić 20 Euro na każdym egzemplarzu Linei i wsadził akumulatory o zaledwie wystarczającym wydatku prądowym
Ostatnio w konfiguratorze jest opcja:
Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
Osłona silnika PLN 150,00
Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Zastanawiam się jedynie czy zrobić to teraz czy może dopiero przed przyszłym sezonem. Najbliższe kilka dni lutego 2012 r. zweryfikują te plany
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
mireks, wydaje mi się, że powinien pasować Co do zmiany aku, jeszcze się wstrzymuję, mój jak na razie kręci Ale podobnie jak u Ciebie - najbliższe dni zweryfikują te plany. Chociaż powiem, że jak na razie, to mój oryginalny aku trzyma się nieźle Rano, przy trzaskającym mrozie kręci jak trzeba i odpala niemalże "od kopa"mireks pisze:Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
to jest zabawne bo taki akumulator powinien być w standardzie.kazgas pisze:Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.mireks pisze:Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Sympatyk forum :-)
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
pawe1_c pisze:ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.mireks pisze:]Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Coval zadał sobie trud i sprawdził jakie są rozmiary Centry więc nawet mierzyć nie trzebaCoval pisze:Centra poleca do T-Jeta 50-53Ah, a Bosch 60-63Ah, tak wynika z konfiguratorów na ich stronach.
Centra DxSxW 207x175x190 - taki wymiar ma fabryczny 50Ah.
Mam nadzieję, że podstawy są takie same w t-jetach i m-jetach
Autko narazie jeszcze odpala bez większych oporów, ale czuć już że mogłoby być lepiej.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Mirek tak to wygląda już w aucie. 53 Ah zgodnie z parametrami naszej Linei jakie podaje producent (Fiat) przy silniku 1.4 8V Akumulator jest to: CE FUTURA 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A, ma dużą moc rozruchową i co najważniejsze posiada certyfikat: „Original Part Matching Quality”, co oznacza, że produkt ten jakościowo dorównuje i może stanowić zamiennik dla akumulatorów oryginalnie montowanych w fabrykach samochodów, jako tzw. 'pierwsze wyposażenie (OE)’.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sympatyk forum :-)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
mireks, zrób tak jak pisze pawe1_c, nie będziesz miał problemów z mocowaniem. Podstawa jest regulowana w zależności od długości akumulatora /wyjmuje się lub wkłada taki plastikowy ogranicznik/. Ja kupiłem aku Exide, ten jest niższy i nie można go było dobrze przymocować do podstawy. Trochę musiałem "porzeźbić", gdyż pasek dociskający nie ma regulacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
jest ciut szersza, natomiast jak się przyjrzycie to na szerokość jest idealnie spasowana a na długość od klamry minusowej ma luz około pół cm. do końca korytka natomiast od plusowej siedzi w korytku idealnie.mwas pisze:ta centra jest ciut szersza niż to, co było montowane w fabryce ?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 11:15 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Tak się zastanawiałem nad wielkością akumulatora i dochodzę do wniosku, że nie ma czegoś takiego jak za duży akumulator.
Załóżmy, że mamy aku 40Ah naładowany w pełni, powiedzmy że 2 Ah zjadają testy po przekręceniu kluczyka a następne 15 Ah sam rozruch - po odpaleniu alternator musi doładować 17Ah żeby znowu było 40.
Teraz biorąc aku no 65Ah mamy dokładnie taką samą sytuację (większy aku z większym wydatkiem prądowym zakręci i odpali szybciej więc na sam rozruch zużyje nawet troszkę mniej energii ale pomińmy to na tą chwilę) - po odpaleniu alternator także musi doładować 17Ah.
Różnica jest taka, że w pierwszym przypadku zostaje nam 23Ah rezerwy a w drugim 48Ah (pomijam już fakt że poniżej pewnego poziomu energii napięcie jest na tyle niskie że nie odpali silnika)
Teraz zakładając wyjątkową sytuację, że jeździmy po mieście i mamy do załatwienia kilka spraw stosunkowo blisko siebie - akumulator nie doładuje się do pełna między postojami i mały w pewnym momencie stwierdza że już nie ma z czego nalać, duży pali dalej bo miał większą rezerwę.
Na małym akumulatorze pożyczamy trochę prądu i robiąc dłuższy kawałek trasy doładowujemy go, duży akumulator sam odpala i po kawałku trasy także jest doładowany.
Alternator w jednym i w drugim przypadku pracuje z taką samą wydajnością przeznaczając niezużytą (na oświetlenie, ogrzewanie i inne cuda) energię na doładowanie akumulatora.
Pomijając prawdziwość założonej (wymyślonej) przeze mnie wielkości energii do rozruchu, czy takie rozumowanie jest Waszym zdaniem słuszne?
Pozostaje jeszcze kwestia ceny, rozmiaru, i sensu "wożenia ze sobą cysterny paliwa gdy co 5km jest stacja paliw", ale to takie teoretyczne rozważania..
Załóżmy, że mamy aku 40Ah naładowany w pełni, powiedzmy że 2 Ah zjadają testy po przekręceniu kluczyka a następne 15 Ah sam rozruch - po odpaleniu alternator musi doładować 17Ah żeby znowu było 40.
Teraz biorąc aku no 65Ah mamy dokładnie taką samą sytuację (większy aku z większym wydatkiem prądowym zakręci i odpali szybciej więc na sam rozruch zużyje nawet troszkę mniej energii ale pomińmy to na tą chwilę) - po odpaleniu alternator także musi doładować 17Ah.
Różnica jest taka, że w pierwszym przypadku zostaje nam 23Ah rezerwy a w drugim 48Ah (pomijam już fakt że poniżej pewnego poziomu energii napięcie jest na tyle niskie że nie odpali silnika)
Teraz zakładając wyjątkową sytuację, że jeździmy po mieście i mamy do załatwienia kilka spraw stosunkowo blisko siebie - akumulator nie doładuje się do pełna między postojami i mały w pewnym momencie stwierdza że już nie ma z czego nalać, duży pali dalej bo miał większą rezerwę.
Na małym akumulatorze pożyczamy trochę prądu i robiąc dłuższy kawałek trasy doładowujemy go, duży akumulator sam odpala i po kawałku trasy także jest doładowany.
Alternator w jednym i w drugim przypadku pracuje z taką samą wydajnością przeznaczając niezużytą (na oświetlenie, ogrzewanie i inne cuda) energię na doładowanie akumulatora.
Pomijając prawdziwość założonej (wymyślonej) przeze mnie wielkości energii do rozruchu, czy takie rozumowanie jest Waszym zdaniem słuszne?
Pozostaje jeszcze kwestia ceny, rozmiaru, i sensu "wożenia ze sobą cysterny paliwa gdy co 5km jest stacja paliw", ale to takie teoretyczne rozważania..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy