Akumulator

Awatar użytkownika
Otomek
klubowicz
klubowicz
Posty: 155
Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: R6 2,8 184KM
Rocznik: 1985
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 9 razy

Post autor: Otomek »

Pozorna oszczędność - tzn. oszczędność jest, ale tylko dla producenta.
To chyba nie jest domena jednego producenta - od czasu kiedy projektanci mają "na głowie" księgowych, to w wielu markach mamy różne niespodzianki tego typu.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Otomek pisze:Pozorna oszczędność - tzn. oszczędność jest, ale tylko dla producenta.
To chyba nie jest domena jednego producenta - od czasu kiedy projektanci mają "na głowie" księgowych, to w wielu markach mamy różne niespodzianki tego typu.
Niestety tak jest. Ktoś odpowiedzialny za koszty wytworzenia Linei, mnożąc oszczędności przez dziesiątki tysięcy egzemplarzy może pochwalić się przed zarządem Fiata niższymi kosztami wyprodukowania samochodu. Nam użytkownikom pozostaje w odpowiednim momencie zareagować i wymienić bateryjkę na sprawniejszą w działaniu. Oczywiście zawsze można powiedzieć, że mogło być gorzej. Można jeszcze dodać, że przypadłość jest drobna i łatwa w eliminacji (na szczęście), ale jednak takie mankamenty nie powinny mieć miejsca :przykry
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

mireks pisze:Niestety Fiat postanowił zaoszczędzić 20 Euro na każdym egzemplarzu Linei i wsadził akumulatory o zaledwie wystarczającym wydatku prądowym
Chyba dilerzy fiata czytają nasze posty.
Ostatnio w konfiguratorze jest opcja:
Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
Osłona silnika PLN 150,00
Kazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

kazgas pisze:
mireks pisze:Niestety Fiat postanowił zaoszczędzić 20 Euro na każdym egzemplarzu Linei i wsadził akumulatory o zaledwie wystarczającym wydatku prądowym
Chyba dilerzy fiata czytają nasze posty.
Ostatnio w konfiguratorze jest opcja:
Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
Osłona silnika PLN 150,00
Niby fajnie, ale to jednak kompromitacja aby rządać dopłaty do odrobinę większego akumulatora.

Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Zastanawiam się jedynie czy zrobić to teraz czy może dopiero przed przyszłym sezonem. Najbliższe kilka dni lutego 2012 r. zweryfikują te plany :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mireks pisze:pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
Wydaje mi się że te podstawy akumulatorów są identyczne.
To też są koszty, i Fiat pewnie ma podstawkę i pakuje ją do wszystkich swoich modeli.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mireks pisze:Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
mireks, wydaje mi się, że powinien pasować :ink Co do zmiany aku, jeszcze się wstrzymuję, mój jak na razie kręci :ink Ale podobnie jak u Ciebie - najbliższe dni zweryfikują te plany. Chociaż powiem, że jak na razie, to mój oryginalny aku trzyma się nieźle :luzak Rano, przy trzaskającym mrozie kręci jak trzeba i odpala niemalże "od kopa" :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

kazgas pisze:Wzmocniony akumulator 50Ah PLN 50,00
to jest zabawne bo taki akumulator powinien być w standardzie.
mireks pisze:Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

pawe1_c pisze:
mireks pisze:]Zamierzam u siebie włożyć Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu. Czytałem rozpiskę Centry i wynika z niej, że akumulator pasuje do Grande Punto 1.3 JTD. Myślicie, ze do nas też podejdzie /chodzi mi o wymiary geometryczne/?.
ja taki mam i bez problemu mi się zmieścił, zawsze przed zakupem możesz sobie zmierzyć ewentualnie ze sprzedawcą podejść pod auto.
Coval pisze:Centra poleca do T-Jeta 50-53Ah, a Bosch 60-63Ah, tak wynika z konfiguratorów na ich stronach.
Centra DxSxW 207x175x190 - taki wymiar ma fabryczny 50Ah.
Coval zadał sobie trud i sprawdził jakie są rozmiary Centry więc nawet mierzyć nie trzeba :)
Mam nadzieję, że podstawy są takie same w t-jetach i m-jetach

Autko narazie jeszcze odpala bez większych oporów, ale czuć już że mogłoby być lepiej.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Mirek tak to wygląda już w aucie. 53 Ah zgodnie z parametrami naszej Linei jakie podaje producent (Fiat) przy silniku 1.4 8V Akumulator jest to: CE FUTURA 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A, ma dużą moc rozruchową i co najważniejsze posiada certyfikat: „Original Part Matching Quality”, co oznacza, że produkt ten jakościowo dorównuje i może stanowić zamiennik dla akumulatorów oryginalnie montowanych w fabrykach samochodów, jako tzw. 'pierwsze wyposażenie (OE)’.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sympatyk forum :-)
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

pawe1_c, ta centra jest ciut szersza niż to, co było montowane w fabryce ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5150
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Post autor: smak56 »

mireks, zrób tak jak pisze pawe1_c, nie będziesz miał problemów z mocowaniem. Podstawa jest regulowana w zależności od długości akumulatora /wyjmuje się lub wkłada taki plastikowy ogranicznik/. Ja kupiłem aku Exide, ten jest niższy i nie można go było dobrze przymocować do podstawy. Trochę musiałem "porzeźbić", gdyż pasek dociskający nie ma regulacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mwas pisze:ta centra jest ciut szersza niż to, co było montowane w fabryce ?
jest ciut szersza, natomiast jak się przyjrzycie to na szerokość jest idealnie spasowana a na długość od klamry minusowej ma luz około pół cm. do końca korytka natomiast od plusowej siedzi w korytku idealnie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 11:15 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Tak się zastanawiałem nad wielkością akumulatora i dochodzę do wniosku, że nie ma czegoś takiego jak za duży akumulator.
Załóżmy, że mamy aku 40Ah naładowany w pełni, powiedzmy że 2 Ah zjadają testy po przekręceniu kluczyka a następne 15 Ah sam rozruch - po odpaleniu alternator musi doładować 17Ah żeby znowu było 40.
Teraz biorąc aku no 65Ah mamy dokładnie taką samą sytuację (większy aku z większym wydatkiem prądowym zakręci i odpali szybciej więc na sam rozruch zużyje nawet troszkę mniej energii ale pomińmy to na tą chwilę) - po odpaleniu alternator także musi doładować 17Ah.

Różnica jest taka, że w pierwszym przypadku zostaje nam 23Ah rezerwy a w drugim 48Ah (pomijam już fakt że poniżej pewnego poziomu energii napięcie jest na tyle niskie że nie odpali silnika)
Teraz zakładając wyjątkową sytuację, że jeździmy po mieście i mamy do załatwienia kilka spraw stosunkowo blisko siebie - akumulator nie doładuje się do pełna między postojami i mały w pewnym momencie stwierdza że już nie ma z czego nalać, duży pali dalej bo miał większą rezerwę.

Na małym akumulatorze pożyczamy trochę prądu i robiąc dłuższy kawałek trasy doładowujemy go, duży akumulator sam odpala i po kawałku trasy także jest doładowany.

Alternator w jednym i w drugim przypadku pracuje z taką samą wydajnością przeznaczając niezużytą (na oświetlenie, ogrzewanie i inne cuda) energię na doładowanie akumulatora.

Pomijając prawdziwość założonej (wymyślonej) przeze mnie wielkości energii do rozruchu, czy takie rozumowanie jest Waszym zdaniem słuszne?

Pozostaje jeszcze kwestia ceny, rozmiaru, i sensu "wożenia ze sobą cysterny paliwa gdy co 5km jest stacja paliw", ale to takie teoretyczne rozważania..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdzałem, czy inny aku zmieści się na podstawce, ale o pasku nie pomyślałem. smak56, cenna uwaga.
smak56 pisze:wyjmuje się lub wkłada taki plastikowy ogranicznik
Wyciągałem akumulator i nic takiego nie widziałem.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5150
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Post autor: smak56 »

Coval, mam ten plastik w bagażniku i późnie zrobię :foto Exide jest dłuższy od oryginalnego i musiałem to wyjąć.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ