Akumulator
- Staszek
- klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
:arrow Sebek: 5 koma 3 znaczy równolatki
Ten brak otwierania bagażnika to też ku#@$%wo, silnik trzeba gasić i "otwierać z kluczyka"
:arrow Smak56: no to 150 polskich nowych w plecy, jak raz siadł to znak początku końca. Tak czy siak dzięki za odpowiedź!
Ten brak otwierania bagażnika to też ku#@$%wo, silnik trzeba gasić i "otwierać z kluczyka"
:arrow Smak56: no to 150 polskich nowych w plecy, jak raz siadł to znak początku końca. Tak czy siak dzięki za odpowiedź!
Ostatnio zmieniony 16 lut 2018, 21:52 przez Staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Akumulator
No niestety, na wszystko przychodzi czas. Ponad 5 lat na fabrycznym to i tak dobry wynik.
smak56
* * * *
* * * *
- Staszek
- klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
Zwłaszcza jak na taką maciupinkę... Powiedz mi, bo masz rozeznanie w tych autach jak mało kto: czy ucięcie kabla od czujnika po stronie pasażera mogło mieć wpływ na pobór prądu na postoju? Wczoraj wymieniałem klocki, w handlu jak zazwyczaj z częściami do linei były tylko fiatowskie w cenie używanego auta z tego rocznika więc wziąłem z odpowiedniego punto. Nie miałem siły wracać bo były tylko z kablem po stronie kierowcy jak się potem okazało. Wtyczkę spiąłem, kabel zaizolowałem, na pewno nie zwierał masy ale może oprogramowanie coś próbkuje co jakiś czas czy coś? Może to już nie działa na zwarcie masy? etc.etc.
Przy okazji to ostrzeżenie dla tych, którzy jeszcze mają fabryczne klocki: drut czujnika nie jest w okładzinie ale między nią a bazą więc czekanie na zaświecenie kontrolki może kosztować tarcze. Mi zabrakło grubości włosa...
Przy okazji to ostrzeżenie dla tych, którzy jeszcze mają fabryczne klocki: drut czujnika nie jest w okładzinie ale między nią a bazą więc czekanie na zaświecenie kontrolki może kosztować tarcze. Mi zabrakło grubości włosa...
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Akumulator
Z posta zrozumiałem, że odciąłeś przewód czujnika i teraz pytanie: przy klocku? czy jakiś inny? Nie wiem jaki jest przewód od strony pasażera, gdyż w starszych modelach, czujniki zużycia klocków są tylko z lewej strony.Staszek pisze: ↑16 lut 2018, 23:10 .... czy ucięcie kabla od czujnika po stronie pasażera mogło mieć wpływ na pobór prądu na postoju? Wczoraj wymieniałem klocki, w handlu jak zazwyczaj z częściami do linei były tylko fiatowskie w cenie używanego auta z tego rocznika więc wziąłem z odpowiedniego punto. Nie miałem siły wracać bo były tylko z kablem po stronie kierowcy jak się potem okazało. Wtyczkę spiąłem, kabel zaizolowałem, na pewno nie zwierał masy ale może oprogramowanie coś próbkuje co jakiś czas czy coś? Może to już nie działa na zwarcie masy?
Natomiast, jeżeli coś tam odciąłeś (cokolwiek to było), to nie miało żadnego wpływu na rozładowanie akumulatora. Po 20 min wszystkie odbiorniki (z wyjątkiem chyba Fiat Code) są rozłączane.
A tak z innej beczki, za rzadko czytasz forum, gdyż widzę, że miałeś problem z doborem klocków, o których możesz poczytać np tutaj: http://lineaklubpolska.pl/viewforum.php?f=74, Jest ich mnóstwo a ceny klocków wahają się od 50 do ........ zł. Ja kupuję LPR za 65 zł. Hamują przez 100 tys. km.
A wracając do akumulatora, kiedy go ostatnio ładowałeś?
smak56
* * * *
* * * *
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Akumulator
?????
A to ciekawostka!
Gdzieś Ty te klocki znalazł, w cenie używanego auta?!
Sprawdź, czy na pewno posiadasz Lineę
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akumulator
Te nasze oryginalne akumulatory z całymi 40 Ah to chyba miały być przeznaczone na ciepłe kraje a nie na nasze polskie warunki. Komunikat Awaria Airbag i ten nieszczęsny bagażnik pojawia się już od 3 lat w chłodne i mroźne dni, ale mimo to akumulator ma na tyle dużo siły że kręci rozrusznikiem jak wściekły. Może podładowanie rozwiązało by problem, bo jeszcze nigdy tego w Linei nie robiłem.
A co do czujników zużycia klocków, to w naszych rocznikach są po obu stronach. W ubiegłym roku wymieniałem klocki i też był tylko jeden klocek w komplecie (zamiast dwóch) z kabelkiem. A klocki firmy MAHLE. Nie używany kabel zaizolowałem i zabezpieczyłem przy sztywnym przewodzie hamulcowym.
A co do czujników zużycia klocków, to w naszych rocznikach są po obu stronach. W ubiegłym roku wymieniałem klocki i też był tylko jeden klocek w komplecie (zamiast dwóch) z kabelkiem. A klocki firmy MAHLE. Nie używany kabel zaizolowałem i zabezpieczyłem przy sztywnym przewodzie hamulcowym.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Staszek
- klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
Ja wpiąłem wtyczkę odciętą żeby zamknęła gniazdo i zaizolowałem kikut przy tym oryginalnym mocowaniu, także powinna się tam trzymać.
Ten bagażnik to jest raczej jakiś błąd komputerowy też mam to "od zawsze" tyle, że nie kojarzę tego z pogodą. Raczej po równo: raz działa raz nie działa, niedobór prądu to to nie jest - bo u mnie przynajmniej dzieje się to na włączonym silniku - ani kluczyk ani przycisk wtedy nie działają.
Gdzie ja znalazłem klocki "w cenie używanego..." (to był sarkazm) a no w katalogu F... 380 złotówek i to jak jeszcze po wywiązanej dyskusji sprawdziłem: z przewodem tylko w jednej parze a na liście do Linei też nie ma klocków.
Rozumiem, że na Forum jest duża baza wiedzy jednak komputera akurat ze sobą nie zabrałem, jakoś tak liczę na to, że hurtownia motoryzacyjna i tak sprzeda mi to co wie i co ma i za tyle za ile oferuje co i się stało.
@ Smak56: Poza samochodem nigdy nie był ładowany. Jakieś 5 minut w tym trybie awaryjnym wystarczyło, aby potem odpalił normalnie + jazda z minimalnym poborem przez resztę czasu i jak sie dało zostawianie włączonego silnika. Tyle mogłem zrobić.
Ten bagażnik to jest raczej jakiś błąd komputerowy też mam to "od zawsze" tyle, że nie kojarzę tego z pogodą. Raczej po równo: raz działa raz nie działa, niedobór prądu to to nie jest - bo u mnie przynajmniej dzieje się to na włączonym silniku - ani kluczyk ani przycisk wtedy nie działają.
Gdzie ja znalazłem klocki "w cenie używanego..." (to był sarkazm) a no w katalogu F... 380 złotówek i to jak jeszcze po wywiązanej dyskusji sprawdziłem: z przewodem tylko w jednej parze a na liście do Linei też nie ma klocków.
Rozumiem, że na Forum jest duża baza wiedzy jednak komputera akurat ze sobą nie zabrałem, jakoś tak liczę na to, że hurtownia motoryzacyjna i tak sprzeda mi to co wie i co ma i za tyle za ile oferuje co i się stało.
@ Smak56: Poza samochodem nigdy nie był ładowany. Jakieś 5 minut w tym trybie awaryjnym wystarczyło, aby potem odpalił normalnie + jazda z minimalnym poborem przez resztę czasu i jak sie dało zostawianie włączonego silnika. Tyle mogłem zrobić.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Akumulator
No to się bardzo ciesz, że tyle go masz. Nie wiem jaki model akumulatora, ale pewnie trochę wody wyparowało i może być niedoładowany. Jeżeli masz, to odkręć korki wlewowe (mogą być pod naklejką), dolej wody demineralizowanej (destylowanej) i podładuj na zewnątrz małym prądem. Poziom elektrolitu wskazują takie występy wewnątrz każdej celi (płyty muszą być całe zalane).
smak56
* * * *
* * * *
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akumulator
Po dzisiejszej lekturze właśnie zabrałem się do pierwszewgo ładowania akumulatora. Powyjmowałem korki i dolałem kapke wody, ot tak żeby nie było, bo płyty były zalane. Aku sprawny prostownik zaczął ładować od razu na 1A .
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akumulator
A jednak stało się, dziś odszedł do krainy wiecznych łowów fabryczny akumulator. Służył wiernie równe 6 lat. W agonii przy uruchamianiu silnika świecił mi po oczach kontrolką immobilizera, a dziś rano przy -6 z wielkim trudem i ostatkiem sił uruchomił silnik, a wszystkie kontrolki zaświeciły się dopiero po kilku sekundach. Zastąpił go EXIDE EB500 50Ah-450A
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Akumulator
A ja kupiłem sobie powerbank z możliwością rozruchu ,w razie jak akumulator nie da rady,można też podczymywać pamięć kiedy akumulator jest wyciągnięty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Akumulator
Fajna sprawa ten powerbank też myślę nad czymś takim. Wczoraj mojej lubej Kropek nie odpalił i także zmieniałem aku na Centra Plus 44Ah/400A. Poprzednik, to jakiś smok 70Ah i w ogóle nie wiem, gdzie ktoś miał głowę wsadzając taki klamot. Poza tym miał już 7 lat, więc i tak dobrze
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress