Akumulator

Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: Staszek »

:arrow Sebek: 5 koma 3 znaczy równolatki :)
Ten brak otwierania bagażnika to też ku#@$%wo, silnik trzeba gasić i "otwierać z kluczyka" :zły
:arrow Smak56: no to 150 polskich nowych w plecy, jak raz siadł to znak początku końca. Tak czy siak dzięki za odpowiedź! :pivo
Ostatnio zmieniony 16 lut 2018, 21:52 przez Staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: Staszek »

PS @ Admini: Jak wybieram :arrow z listy gotowych emotikonów to wyświetla :eot, wpisując kod nie rozpoznaje.

88=)) ?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Staszek pisze: 16 lut 2018, 21:50 ... Smak56: no to 150 polskich nowych w plecy, jak raz siadł to znak początku końca. Tak czy siak dzięki za odpowiedź! :pivo
No niestety, na wszystko przychodzi czas. Ponad 5 lat na fabrycznym to i tak dobry wynik.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: Staszek »

Zwłaszcza jak na taką maciupinkę... Powiedz mi, bo masz rozeznanie w tych autach jak mało kto: czy ucięcie kabla od czujnika po stronie pasażera mogło mieć wpływ na pobór prądu na postoju? Wczoraj wymieniałem klocki, w handlu jak zazwyczaj z częściami do linei były tylko fiatowskie w cenie używanego auta z tego rocznika więc wziąłem z odpowiedniego punto. Nie miałem siły wracać bo były tylko z kablem po stronie kierowcy jak się potem okazało. Wtyczkę spiąłem, kabel zaizolowałem, na pewno nie zwierał masy ale może oprogramowanie coś próbkuje co jakiś czas czy coś? Może to już nie działa na zwarcie masy? etc.etc.
Przy okazji to ostrzeżenie dla tych, którzy jeszcze mają fabryczne klocki: drut czujnika nie jest w okładzinie ale między nią a bazą więc czekanie na zaświecenie kontrolki może kosztować tarcze. Mi zabrakło grubości włosa...
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Staszek pisze: 16 lut 2018, 23:10 .... czy ucięcie kabla od czujnika po stronie pasażera mogło mieć wpływ na pobór prądu na postoju? Wczoraj wymieniałem klocki, w handlu jak zazwyczaj z częściami do linei były tylko fiatowskie w cenie używanego auta z tego rocznika więc wziąłem z odpowiedniego punto. Nie miałem siły wracać bo były tylko z kablem po stronie kierowcy jak się potem okazało. Wtyczkę spiąłem, kabel zaizolowałem, na pewno nie zwierał masy ale może oprogramowanie coś próbkuje co jakiś czas czy coś? Może to już nie działa na zwarcie masy?
Z posta zrozumiałem, że odciąłeś przewód czujnika i teraz pytanie: przy klocku? czy jakiś inny? Nie wiem jaki jest przewód od strony pasażera, gdyż w starszych modelach, czujniki zużycia klocków są tylko z lewej strony.
Natomiast, jeżeli coś tam odciąłeś (cokolwiek to było), to nie miało żadnego wpływu na rozładowanie akumulatora. Po 20 min wszystkie odbiorniki (z wyjątkiem chyba Fiat Code) są rozłączane.
A tak z innej beczki, za rzadko czytasz forum, gdyż widzę, że miałeś problem z doborem klocków, o których możesz poczytać np tutaj: http://lineaklubpolska.pl/viewforum.php?f=74, Jest ich mnóstwo a ceny klocków wahają się od 50 do ........ zł. Ja kupuję LPR za 65 zł. Hamują przez 100 tys. km.
A wracając do akumulatora, kiedy go ostatnio ładowałeś?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

Staszek pisze: 16 lut 2018, 23:10 Wczoraj wymieniałem klocki, w handlu jak zazwyczaj z częściami do linei były tylko fiatowskie w cenie używanego auta z tego rocznika
?????
A to ciekawostka!
Gdzieś Ty te klocki znalazł, w cenie używanego auta?! :ryczy
Sprawdź, czy na pewno posiadasz Lineę panic
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Akumulator

Post autor: Sebek »

Te nasze oryginalne akumulatory z całymi 40 Ah to chyba miały być przeznaczone na ciepłe kraje :lacha a nie na nasze polskie warunki. Komunikat Awaria Airbag i ten nieszczęsny bagażnik pojawia się już od 3 lat w chłodne i mroźne dni, ale mimo to akumulator ma na tyle dużo siły że kręci rozrusznikiem jak wściekły. Może podładowanie rozwiązało by problem, bo jeszcze nigdy tego w Linei nie robiłem.

A co do czujników zużycia klocków, to w naszych rocznikach są po obu stronach. W ubiegłym roku wymieniałem klocki i też był tylko jeden klocek w komplecie (zamiast dwóch) z kabelkiem. A klocki firmy MAHLE. Nie używany kabel zaizolowałem i zabezpieczyłem przy sztywnym przewodzie hamulcowym.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: Staszek »

Ja wpiąłem wtyczkę odciętą żeby zamknęła gniazdo i zaizolowałem kikut przy tym oryginalnym mocowaniu, także powinna się tam trzymać.
Ten bagażnik to jest raczej jakiś błąd komputerowy też mam to "od zawsze" tyle, że nie kojarzę tego z pogodą. Raczej po równo: raz działa raz nie działa, niedobór prądu to to nie jest - bo u mnie przynajmniej dzieje się to na włączonym silniku - ani kluczyk ani przycisk wtedy nie działają.
Gdzie ja znalazłem klocki "w cenie używanego..." (to był sarkazm) a no w katalogu F... 380 złotówek i to jak jeszcze po wywiązanej dyskusji sprawdziłem: z przewodem tylko w jednej parze a na liście do Linei też nie ma klocków.
Rozumiem, że na Forum jest duża baza wiedzy jednak komputera akurat ze sobą nie zabrałem, jakoś tak liczę na to, że hurtownia motoryzacyjna i tak sprzeda mi to co wie i co ma i za tyle za ile oferuje co i się stało.
@ Smak56: Poza samochodem nigdy nie był ładowany. Jakieś 5 minut w tym trybie awaryjnym wystarczyło, aby potem odpalił normalnie + jazda z minimalnym poborem przez resztę czasu i jak sie dało zostawianie włączonego silnika. Tyle mogłem zrobić.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Akumulator

Post autor: Szczypior »

Nieźle z tymi klockami, za 120zl masz zimmermanna.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Staszek pisze: 17 lut 2018, 10:44 Poza samochodem nigdy nie był ładowany. Jakieś 5 minut w tym trybie awaryjnym wystarczyło, aby potem odpalił normalnie + jazda z minimalnym poborem przez resztę czasu i jak sie dało zostawianie włączonego silnika. Tyle mogłem zrobić.
No to się bardzo ciesz, że tyle go masz. Nie wiem jaki model akumulatora, ale pewnie trochę wody wyparowało i może być niedoładowany. Jeżeli masz, to odkręć korki wlewowe (mogą być pod naklejką), dolej wody demineralizowanej (destylowanej) i podładuj na zewnątrz małym prądem. Poziom elektrolitu wskazują takie występy wewnątrz każdej celi (płyty muszą być całe zalane).
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Akumulator

Post autor: Sebek »

Po dzisiejszej lekturze właśnie zabrałem się do pierwszewgo ładowania akumulatora. Powyjmowałem korki i dolałem kapke wody, ot tak żeby nie było, bo płyty były zalane. Aku sprawny prostownik zaczął ładować od razu na 1A .
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Sebek pisze: 17 lut 2018, 17:01 Powyjmowałem korki i dolałem kapke wody, ot tak żeby nie było, bo płyty były zalane. Aku sprawny prostownik zaczął ładować od razu na 1A .
Tak właśnie robię dwa razy do roku (wiosna, jesień).
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Akumulator

Post autor: Sebek »

A jednak stało się, dziś odszedł do krainy wiecznych łowów fabryczny akumulator. Służył wiernie równe 6 lat. W agonii przy uruchamianiu silnika świecił mi po oczach kontrolką immobilizera, a dziś rano przy -6 z wielkim trudem i ostatkiem sił uruchomił silnik, a wszystkie kontrolki zaświeciły się dopiero po kilku sekundach. Zastąpił go EXIDE EB500 50Ah-450A :)
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Akumulator

Post autor: pogromcaslaskiej »

A ja kupiłem sobie powerbank z możliwością rozruchu ,w razie jak akumulator nie da rady,można też podczymywać pamięć kiedy akumulator jest wyciągnięty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

Fajna sprawa ten powerbank :ok) też myślę nad czymś takim. Wczoraj mojej lubej Kropek nie odpalił i także zmieniałem aku na Centra Plus 44Ah/400A. Poprzednik, to jakiś smok 70Ah i w ogóle nie wiem, gdzie ktoś miał głowę wsadzając taki klamot. Poza tym miał już 7 lat, więc i tak dobrze :zlośnik
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
ODPOWIEDZ