Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6529
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 19 sie 2014, 21:03

To u mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby którakolwiek normalnie wyszła. Jeszcze dzisiaj lało, lampa mokra, brudna i zakleszczona.

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2396
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 198000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: helletic » 20 sie 2014, 2:07

Na dniach wymieniałem żarówki w obu lampach - wychodzą bez żadnych problemów.

Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: marco53 » 21 sie 2014, 20:18

Otwory w które wchodzą śruby są małe, dlatego lekkie skrzywienie w prawą czy lewą stronę powoduje że gwint śruby blokuje się o otwór w karoserii. Gdy lampę wyjmujemy delikatnie i w miarę równo nic się nie blokuje - testowane trzykrotnie.
Ale ten pierwszy raz :idea też wydawało mi się że młotek będzie odpowiedni w myśl dewizy:
"nic na siłę, wszystko młotkiem" :ink

Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 81000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Szulcik74 » 01 sty 2015, 15:09

Ja wczoraj samemu wymieniałem żarówke stopu w prawej tylniej lampie. Moje spostrzeżenia są następujące: po odkręceniu śrub lampa wychodzi bez problemu, potem czas na zaczepy tutaj trzeba uważać by przypadkiem jakieś za bardzo nie odgiąć by nie ułamać bo plastik jest kruchy, przy ponownym składaniu trzeba umiejętnie spasować lampe ponieważ wewnętrzna osłona dała się dobrze zatrzasnąć tylko jak najpierw zatrzasnąłem dół, potem włożenie z powrotem i finito. Najgorsze są niestety wewnętrzne śruby mocujące do których jest słaby dostęp i można cierpliwie odkręcić tylko oczkowym kluczem nasadowym o numerze 10, same odkręcanie mi zajęło mi zgrozo aż 45 minut. Korzystając z rady Tary po wymianie żarówki i włożeniu lampy na śruby nie założyłem oryginalnych nakrętek tylko motylki z podkładkami, przykręcenie motylkowych nakrętek zajęło mi tylko 5 minut.

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 23 lip 2015, 11:40

Cześć,

Muszę zabrąć się do wymiany żarówki światła w tylnej lampie (kontrolka na desce rozdzielczej aż razi w oczy) ... z tego co zdążyłem wyczytać, potrzebne będą nakrętki motyklowe na wymianę oryginalnych. Wszystko wydaje się jasne...


Aczkolwiek...


Mam tylko jedno pytanie, które bardzo mnie nurtuje... w którym momencie należy rozłączyć "konektor elektryczny środkowy", przed czy po odkręceniu klosza. Pytanie może i banalne ale poprzedni właściciel zabezpieczył izolacją przewody wewnątrz bagażnika w ten sposób, że wygląda to jak serwerownia :) Zapewne dobrze zrobił, ale jeśli konektor jest od strony bagażnika - to nawet go tam nie widać. Lampy jeszcze nie odkręcałem, więc żywię nadzieję, że jest on właśnie tuż przy kloszu i będzie widoczny po odkręceniu klosza... a instrukcja wydaje się milczeć na ten temat. Jak jest w rzeczywistości?


Z góry dziękuję za odpowiedź.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6368
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Tomek » 23 lip 2015, 11:51

Najpierw odkręcasz lampę, potem ją delikatnie wysuwasz, i dopiero wypinasz kostkę, już tak jakby na zewnątrz auta :ok)

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 23 lip 2015, 11:58

Tomek pisze:Najpierw odkręcasz lampę, potem ją delikatnie wysuwasz, i dopiero wypinasz kostkę, już tak jakby na zewnątrz auta :ok)
O to mi chodziło, dziękuję ślicznie :brawo
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4357
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: smak56 » 23 lip 2015, 12:54

A ja nie odpinam kostki tylko kładę na zderzak szmatkę i opieram lampę, po czym wypinam cały panel z żarówkami. Jak kto woli.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5785
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: mwas » 23 lip 2015, 13:35

Ja robię dokładnie tak, jak smak56 - nie bawię się w żadne odpinanie lampy :ink Spokojnie da radę to wykonać bez jej rozponania :ink

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 23 lip 2015, 14:21

W takim razie spróbuję zaangażować do pracy sąsiada - jak uda się operacja będzie można w spokoju sukces opić piwkiem :pivo

Zobaczymy na ile uda się lampę wysunąć, jak wspomniałem - poprzedni właściciel zabezpieczył kable izolacją w ilościach wręcz przemysłowych... Wiedział co robi, pracował bardzo długo w serwisie Fiata w Łodzi, zaprosił mnie nawet do siebie na serwis jeśli chciałbym coś wymieniać... ale żarówkę akurat spróbuję sam, w końcu powinno się to udać.


Dziękuję bardzo za wszelkie porady, muszę przyznać że forum LKP wydaje się być bardzo miłym miejscem :)
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: emmer » 23 lip 2015, 14:59

Pracował w serwisie fiata? To raczej nie wiedział co robi. :)

Tam się nic nie dzieje. Lepiej jakby poprawił izolację w drzwiach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6529
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 23 lip 2015, 20:35

Te kable są fabrycznie owinięte izolacją w sposób przypominający montaż w stodole. Kostkę ciężko wypiąć, a zaczepy płyty z żarówkami lubią się łamać. Sama lampa też ciężko wychodzi. Wymiana żarówki z tyłu to czynność, po której zawsze jestem wk***y :)

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 55555
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: tojamarko » 23 lip 2015, 21:59

Trochę cierpliwości, delikatności i dasz radę sam. Z sąsiadem dał bym sobie spokój, raczej niech patrzy i się uczy. A jeszcze jedno nie jakieś tam forum LKP tylko ASO LKP bananevil :banan bananevil :banan
Dasz radę bez problemu . Pozdrowienia
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 28 lip 2015, 11:43

tojamarko pisze:Trochę cierpliwości, delikatności i dasz radę sam. Z sąsiadem dał bym sobie spokój, raczej niech patrzy i się uczy. A jeszcze jedno nie jakieś tam forum LKP tylko ASO LKP bananevil :banan bananevil :banan
Dasz radę bez problemu . Pozdrowienia
Misja Wykonana :lacha

Bardzo pomógł zestaw kluczy uniwersalnych zakupiony w weekend i WASZE PORADY. Dzięki temu wiedziałem, że jest trzecia śruba (niech no ja spotkam tłumacza instrukcji...) i że konektor jest od strony lampy. Konektora nie wypiąłem, udało się delikatnie lampę na zderzaku oprzeć. Niestety operacja miała miejsce bez sąsiada... za to z 2 funkcjonariuszami policji, którzy za punkt honoru postawili sobie nękanie użytkownika Fiata bez działającego światła pozycyjnego... panom nudziło się do tego stopnia, że poprosili mnie o wymianę na miejscu albo "nie będzie mógł Pan kontynuować jazdy".... SERDECZNIE ich pozdrawiam z tego miejsca.


Dziś na chwilę znów zapaliła się kontrolka światła, podpatrzę - może to kwestia wilgoci (leje non stop) a może przeczyszczenia styków lub śmierci kolejnej żarówki. Jak będzie też chwilka to przejrzę wszystkie światła - zobaczymy, ale mimo wszystko jestem spokojny, samochód przesuperancki - a takie detale w ogóle mnie nie zrażają bo to w 90% pierdoły.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6368
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Tomek » 28 lip 2015, 12:22

Czy żarówki kupowałeś firmowe, czy jakiś supermarketowy badziew??? W naszym przypadku nie opłaca się oszczędzać na żarówkach, bo wymiana jest upierdliwa.
Styki też dobrze psiknąć jakimś siuwaksem.
Trzymam kciuki, że to chwilowy foch :ok)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości