Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 28 lip 2015, 14:00

Żarówki klasycznie w Motozbycie kupiłem :)
Sprawdzę dziś co tam się dzieje, ale bardziej obstawiam albo inną żarówkę albo chwilowe humory.

Każde auto się psuje, nie ma znaczenia jakiej jest marki, jaki ma rocznik, przebieg.... widzę przecież po ludziach z firmy :)
Co więcej mam wreszcie wymarzonego Dużego Fiata w bordowym kolorze, nie jest to co prawda 125p ale też jest nieźle.


Taka żarówka to też świetny temat na pogadanie w przerwie w pracy ;-)

Dam znać co bawi się kontrolką jak już ustalę przyczynę a przy okazji chyba wycieraczki jeszcze wymienię na Viseeo.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5751
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: mwas » 28 lip 2015, 14:22

Wymieniłeś tylko jedną, tą przepaloną ? Jeśli tak, to niewykluczone, że teraz padła Ci ta sama z drugiej strony :ink Wbrew pozorom dość często tak się zdarza :ink Dlatego, ja zawsze wymieniam je parami a nawet potrafię czasem od razu wymienić komplet wszystkich żarówek w obydwu lampach :ink Może jestem nieco nadgorliwy, ale przynajmniej mam potem pewność, że za chwilę nie zaatakuje mnie komunikat o kolejnej, przepalonej żarówce :ink A ich koszt umówmy się, że jest stosunkowo niewielki :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 28 lip 2015, 14:47

To bardzo dobra praktyka! Wymiana obu żarówek powinna być nawykiem każdego kierowcy. Szczególnie jeśli chodzi o światła przednie.
Na szybko sprawdziłem wysiadając z auta i obie żarówki świeciły. Dodatkowo, komputer nie daje informacji z którą żarówką jest problem - muszę do tego usiąść na spokojnie, pędząc rano do biura czasu nie było przyjrzeć się sytuacji. (doba powinna mieć 72h)

A może problem sam zniknie? :lacha
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5751
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: mwas » 28 lip 2015, 15:15

Hehe, zapewne sam nie zniknie :ink Odnośnie żarówek w przednich lampach, to zawsze wymieniam je parami obligatoryjnie i stąd również wziął mi się taki sam nawyk na tylne lampy :ink Jeśli chodzi o namierzenie sprawcy, to sprawdź żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej (nie zawsze schylamy się aby tam zerknąć :ink), przednie postojowe (może akurat też któraś z nich padła), oraz światła STOPU (samemu jest ciężko je sprawdzić) - niestety, jeśli komputer nie podpowiada Ci z którą żarówką jest problem, no to trzeba jej szukać na własną rękę :ink Aaaa, i jeszcze jedna ważna uwaga: mam nadzieję, że żarówka, którą wymieniłeś (tył postój) jest R5W ? Bo jeśli wstawiłeś tam 10 W, to niestety, ale komunikat Ci nie zniknie :oj Komputer jest bardzo na to czuły i wstawienie żarówki o innych parametrach niestety nie likwiduje komunikatu o przepalonej żarówce a do postojowych na tył są dostępne jeszcze żarówki o mocy 10W, które owszem, świecą, ale u nas komputer rozpoznaje, jakby była przepalona :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 29 lip 2015, 8:56

Uwaga, uwaga - problem sam zniknął :)
Czy ktoś zna inną markę, która sama się naprawia? bananevil

Już wracając z pracy ani razu nie pojawił się komunikat o żarówce, tak samo dziś rano nie było problemu.
Podejrzewam, że było mokro po nocy - rano auto całe było w wodzie, która osadziła się na nim z powietrza.


Dzięki mwas za rady, na szczęście przed wymianą żarówki przejrzałem forum/instrukcję i dowiedziałem się, że światło pozycyjne to 5W a więc jest OK. Może będę musiał kupić akumulator, mam wciąż oryginalny (!), nie jest to droga sprawa, przeważnie ze zniżkami które udało mi się wypracować a z tego co również wyczytałem (potęga internetu) to może mieć również znaczenie i również może generować informację o przepalonej żarówce. Zacznę od sprawdzenia kabli tam gdzie "grzebałem" przy lampie - poprawię na nich izolację bo ją ściągałem.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 866
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Fiacik » 22 paź 2015, 18:57

Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4326
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 218000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: smak56 » 22 paź 2015, 19:22

Fiacik pisze:Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Fiacik! Tam są TRZY nakrętki!!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 69000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: darkkam » 22 paź 2015, 19:42

Ja wykręcam moją lampę tylko dwoma srubami :) bo trzeci górny zaczep jest wyłamany :ink .

A jeżdżę na tych sprężynach KYB RH3504 (z przodu).
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 866
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Fiacik » 22 paź 2015, 19:47

Dzięki za zdjęcie ,ale tu się jak na razie z Tobą nie mogę zgodzić bo :

- obmacałem jak mi się wydaje dokładnie całą lampę i nie natknąłem się na tę trzecią nakrętkę.
- jeżeli by rzeczywiście była ta 3-cia nakrętka to dlaczego po odkręceniu 2 górnych lampa lata w siedzisku i jest wrażenie jakby trzeba było
w nią mocno klepnąć (oczywiście nie w te 2 gwinty ).
Zastanawiam się czy też w związku z liftingiem auta nie zrobiono jakiejś małej modernizacji.Zobaczę co powie serwis i wszystko opiszę na forum.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4326
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 218000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: smak56 » 22 paź 2015, 19:52

A ja dałem zdjęcie z lampą po liftingu i kładę pieniądze przeciw orzechom, że są trzy nakrętki!!!!
Odkręciłeś dwie dolne a nie górne, gdyż u góry jest jedna.
W wykładzinie z tyłu są dwa wycięcia na te nakrętki; jedno na dwie na dole (szersze) i drugie wyżej mniejsze na jedną.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 866
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Fiacik » 22 paź 2015, 20:38

Nie wytrzymałem i mimo meczu poszedłem to sprawdzić.Tak miałeś rację za co należy Ci się DUŻE PIWO ( nie tylko na obrazku) :pivo .To fabryczna instrukcja wprowadza w błąd mówiąc o 2 wkrętach.Dodam tylko dla potomnych,że ta trzecia nakrętka umieszczona jest bardzo wysoko i zakryta
wykładziną bagażnika,która jest na jej wysokości tak precyzyjnie nacięta,że tego nacięcia nie widać i jak nie ma precyzyjnej informacji,którą właśnie podaję to tej nakrętki nie można namierzyć.Dodatkowo nakrętka ta jest w sporym zagłębieniu i nie ma możliwości "namacania" jej przez wcięcie w wykładzinie dla 2 pozostałych niżej umieszczonych nakrętek.Tak ,że chyba jutro zajmę się demontażem a wizyta w ASO będzie niepotrzebna.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: will » 24 paź 2015, 23:30

Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku. :yellow
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 866
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Fiacik » 24 paź 2015, 23:57

Lampa zdemontowana , żarówka wymieniona bo była lekko przykopcona co było prawdopodobnym powodem okresowego sygnalizowania jej uszkodzenia przez komputer , a przy okazji przyjrzałem się pozostałym i były o,key.
Obawiałem się kłopotów z wypięciem wtyczek czy też całej płytki z żarówkami ale przy demontażu wypięły się bez problemu.
Tak jak i w innych przypadkach ASO forum zadziałało bezbłędnie .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 995
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Sebek » 25 paź 2015, 9:17

W mojej instrukcji opis mówi o dwóch śrubach, ale w rys. 23/a pokazane są trzy śruby. :przykry

-- 25 października 2015, o 10:29 --

A Fiacik dobrze jest przy okazji zainwestować w nakrętki motylkowe, do przykręcenia tylnych lamp. Sprawdzają się bardzo dobrze :ok)
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 100001
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: PadrePadre » 27 paź 2015, 17:46

will pisze:Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku. :yellow
Innym fantastycznym błędem przejęzyczenia w instrukcji, jest informacja że na desce rozdzielczej pojawi się ikonka informująca nas o oblodzeniu drogi jeśli.... temperatura spadnie poniżej 30 stopni :D:D:D


Śmiałem się chyba z 5 min jak to przeczytałem :)
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość