Alternator

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1663
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: leszek1234 » 15 cze 2018, 13:04

Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej » 15 cze 2018, 14:20

Napewno nie precyzyjny miernik,Leszku szacun ale w takie ładowanie nie wieżę,jak masz 14,7 to za wysokie 14,5v to chyba dopuszczalny max,ale może u ciebie kiblem ktoś donosi tego prądu😀

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 229
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: EGON » 15 cze 2018, 16:36

leszek1234 pisze:
15 cze 2018, 13:04
Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)
Z jakiej książki te info ??

Ładowanie dla instalacji 12V powinno oscylować między 13,8-14,5 V
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1663
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: leszek1234 » 16 cze 2018, 0:19

Mam chiński niby head up display podpięty pod gniazdo diagnostyczne. Na początku ok. 3 sek. pokazuje m.in napięcie. Zaczyna od 14,7, następne migniecie to 14,4V .. Tak jest w moim aucie i tyle :ink

grv
Posty: 41
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: grv » 26 cze 2018, 9:25

Powiedzcie mi proszę, czy jest możliwość wyciągnięcia samemu tego alternatora?
Jedni mówią, że trzeba odpiąć przewody od klimatyzacji, drudzy, że trzeba wykręcić półośkę.
Kiedyś przeklinałem Seicento, gdy miałem wyciągnąć alternator, bo trzeba było odkręcić koło i nadkole, ale tutaj widzę, że jest jeszcze gorzej.
Problemem dla mnie jest brak garażu z kanałem, więc musiałbym kombinować u znajomego, ale pytanie czy dam radę.
Linea 1.4 8V z klimatyzacją.

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5878
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas » 26 cze 2018, 9:28

Dostęp od dołu do alternatora jest - ciasno tam, ale jest :ink U mnie dwa razy wymieniali alternator - w żadnym przypadku nie odkręcali nic od klimy ani żadnych innych, dodatkowych części. Odrobina sprytu i da radę chociaż, oficjalna instrukcja podawana przez Fiata mówi o opróżnieniu układu odkręceniu przewodów od klimatyzacji :ink Czy sam dasz radę ? Ciężko powiedzieć :oj U mnie to ASO wymieniało bez demontażu czegokolwiek w koło, natomiast warsztat fachowo zajmujący się regeneracją alternatorów rozłożył ręce i stwierdził, że nie wyciągną altka z auta to muszą rozłączyć klimę :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

grv
Posty: 41
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: grv » 26 cze 2018, 10:01

Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie dodzwoniłem się do ASO i stwierdzili, że odkręcają przewody od klimy, aby było łatwiej i szybciej.
Zadzwonię jeszcze do innych ASO:)

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2448
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: helletic » 26 cze 2018, 15:13

Ja nie wiem co oni mają za standaryzację usług...u mnie w ASO bez odkręcania niczego dookoła wyjmują altka.

grv
Posty: 41
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: grv » 26 cze 2018, 16:28

W kolejnym ASO powiedzieli, że rzadko kiedy odkręcają klimę, zależy wszystko od wieku auta i w jakim stanie są śruby.
Umówiony jestem na wtorek. Jak zrobię to podzielę się z Wami jak to poszło.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 26 cze 2018, 20:31

sam wymieniałem alternator . trzeba trochę pokombinować , dobrać odpowiedni zestaw kluczy do odkrecenia górnej śruby , chyba jakieś uchwyty przewodów popuszczałem, ale nie rozpinałem klimy i altek wyjmowany był do dołu . Pozdrawiam .

grv
Posty: 41
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: grv » 03 lip 2018, 20:10

A więc kosztowało mnie to w ASO 600 zł. Alternator wygląda jak nowy i co ważne nie spuścili czynnika chłodzącego z klimatyzacji.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 03 lip 2018, 20:22

grv pisze:
03 lip 2018, 20:10
A więc kosztowało mnie to w ASO 600 zł. Alternator wygląda jak nowy i co ważne nie spuścili czynnika chłodzącego z klimatyzacji.
600 zł nowy altek plus robocizna ?

grv
Posty: 41
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: grv » 03 lip 2018, 20:26

Regenerowany, ale części wymienione na nowe.

Artur
klubowicz
klubowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
Przebieg: 76000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: KRAKÓW
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Artur » 15 lip 2018, 17:02

Macie może firmę, z której warto wziąć alternator? Bo prawdopodobnie mój oryginał się zepsuł.

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1051
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 85000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: daro70 » 26 sie 2018, 10:52

Hejka :pivo
Pytanie do kolegów co wymieniali w ostatnim czasie altki .
Czy te ogłoszenia z linków do 1.4 8V podejdą :? i czy parametry są :ok)
Pytam bo to są po regeneracji ..
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... ml#thumb/1
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... 43162.html
Pozdrawiam
Obrazek

ODPOWIEDZ