Alternator

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup » 05 gru 2013, 21:10

Zaraz wrzucę filmik u mnie bez klimy 850 a z klimą 900 ale mam o wiele słabszy silnik niż Ty - nie powinno być że przy mocniejszym silniku mniej odczuwalne są takie obciążenia.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 21:15

Silnik turbo ma niskie sprężanie i moment obrotowy na biegu jałowym jest mniejszy niż w 8v.

-- 5 gru 2013, o 21:17 --

Tylko co to ma wspólnego z alternatorem. Komp podbija obroty, żeby lepiej ładować, a nie żeby silnik wyrobił.

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup » 05 gru 2013, 21:27

W 13 s wyłączam ogrzewanie, 21 s włączam a później w 27 s włączam światła i klimę przez moment do 900 skacze a tak to mam 850 na obciążaniu, 800 bez.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tU9kLafqu6o[/youtube]



Masz rację na jałowym moc silnika raczej nic nie daje :) .

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 21:37

Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: emmer » 06 gru 2013, 12:46

oczywiście "podnoszą" - literówka :)

u mnie załączenie jakiegokolwiek odbiornika nie wywołuje podniesienia obrotów. słychać tylko że ma ciężej, ale obroty "stoją". (nie sprawdziłem klimy)
Obrazek

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 430
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: daro189 » 06 gru 2013, 15:49

mi po odpaleniu i włączeniu tylko ogrzewania tylniej szyby zdusi się na chwile i wraca na takie obroty, jakie miał przed jego załaczeniem.
i raz próbując włączyc wszystkie światła, spaliła mi się żarówka przeciwmgielna z tyłu, ale komputer nie podniósł ani nie obniżył obrotów
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup » 06 gru 2013, 22:49

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?
Nie jestem w stanie odpowiedzieć do czwartku bo auto w ASO stoi ale wydaje mi się że minimalne wahnięcie jest .

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: emmer » 09 gru 2013, 9:29

sprężarka klimy też nie powoduje wzrostu obrotów - przynajmniej u mnie
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2431
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: helletic » 09 gru 2013, 14:27

U mnie widoczny wskazówką obrotomierza wzrost obrotów jest przy załączeniu się wentylatora na chłodnicy, oraz w początkowym stadium pracy kompresora klimy (po chwili wraca do normy).

Podłączyłem na dniach miernik pod akumulator i sprawdzałem spadki lub wzrosty napięcia (alternator 75W).
I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 gru 2013, 18:29

Czyli TTTM, jeździć nie grzebać.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: will » 09 gru 2013, 19:11

Ostatniego punktu z testu helletica nie róbcie w domu sami :-)

atari 500
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 06 gru 2015, 13:41

helletic pisze: (alternator 75W).I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)
Odgrzeję trochę temat, gdyż kupiłem gadżet, który mierzy ładowanie również w trakcie jazdy :foto.
I tak (1.3mj rano):
Po podłączeniu testera (zapalniczka) i przekręceniu stacyjki, napięcie gwałtownie spada do około 11.2 -11.4 V (świece żarowe). Kiedy przestają grzać napięcie wzrasta do około 12.2 V.
Po uruchomieniu silnika i chwilowym spadku, napięcie wzrasta do poziomu nawet 14.7 V po czym maleje i stabilizuje się na poziomie 14.0-14.1 V. Włączone DRL i dmuchawa autoklimy. Później wielokrotnie sprawdzane w nocy, przy częstym odpalaniu i krótkich przejazdach, wartości te nie zmieniały się .
Jazda na trasie w dzień - cały czas 14.3 V (DRL). Włączenie świateł mijania i drogowych powoduje spadek o 0.1 V. Włączenie klimatyzacji nie wpływa w żaden sposób na wielkość ładowania.
Największym "złodziejem" jest ogrzewanie tylnej szyby. Po jej włączeniu, ładowanie gwałtownie spada do 13.8 V, długo i powoli wzrasta do 14.0 V.
Tyle moich obserwacji, można porównywać. :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 902
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Fiacik » 06 gru 2015, 18:45

Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 gru 2015, 19:02

Fajne!

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 07 gru 2015, 1:01

Fiacik pisze:Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?
Na All portalu. Nie polecam żadnej strony, gdyż na swój czekałem prawie miesiąc a sprzedawcy tych gadżetów nie mają dobrych notowań (duża ilość negatywów). Do tego dochodzą "myki" z przesyłką itd.
Ja kupowałem za 20.99 zł + przesyłka. Aby było taniej kupiłem dwa (dla kolegi). Wpisz "tester akumulatora".

Dzisiaj włączyłem wszystko co mogłem na max. Ładowanie spadło do 12.5 V. Po lekkim "przygazowaniu" stanęło na 13.5 V. Czyli podobnie jak przedstawił Jarek (helletic)
Teraz Kuzyn_ ... przynajmniej wiem dlaczego przygasają DRL (MM). One załączają się przy 13.6 V.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ