Alternator

Artur
klubowicz
klubowicz
Posty: 51
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
Przebieg: 76000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: KRAKÓW
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Artur »

Ja założyłem Denso DAN519 90A, taki był oryginalnie. Możesz porównać czy proponowane przez Ciebie mają takie same parametry.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

Artur pisze: 26 sie 2018, 10:58 Ja założyłem Denso DAN519 90A, taki był oryginalnie. Możesz porównać czy proponowane przez Ciebie mają takie same parametry.
Dzięki za info co do specyfikacji :pivo .Dzwoniłem do sprzedającego i ten pasuje po numeracji przez Ciebie podanej :pivo https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... 43162.html - zamówiony :ok)
W sobotę mam kanał wolny- wymieniam , obstawiam pękniętą obudowę tylko w jakim stopniu panic
Obrazek
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

Dziś już dotarł :ok) zapakowany :ok) gwarancja12 -mcy , wizytówka :ok) teraz tylko wymiana i test ..... :pomysli
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

Alternator wymieniony . Chyba ,,Nobla '' bym wręczył inżynierowi co wymyślił umiejscowienie górnej śruby :red . Jak oni ją w ASO odkręcają tego nie wiem , ale już nigdy więcej za to się nie biorę :-<<
Obrazek
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: albert120 »

Zauważyłem że do napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji występują dwa rodzaje długości pasków 1150 i 1145 czy te paski są wzajemnie zamienne i bez obaw można obojętnie który zastosować.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

albert120 pisze: 04 mar 2019, 23:58 Zauważyłem że do napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji występują dwa rodzaje długości pasków 1150 i 1145 czy te paski są wzajemnie zamienne i bez obaw można obojętnie który zastosować.
Występuje wyłącznie JEDEN rodzaj paska, dostępny tylko i wyłącznie w oryginale w ASO. Natomiast ludzie kombinują z zamiennikiem a te mają o 5mm inny wymiar. Nie są one zamienne i zamiennik może powodować szybsze zużycie elementów. Stosuj oryginał.
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: albert120 »

Dziękuję za odpowiedz na pewno zastosuje oryginał .
Myślę że inni też skorzystają z tej rady.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

No nie do końca tak jest... w T-Jet może i tak, ale to chyba też tylko z paskiem do pompy wspomagania, natomiast albert120 ma podane, że jego wersja silnikowa to 1.4 8V a dla tych silników oficjalny katalog GATESa podaje, że do napędu alternatora w wersji z klimatyzacją stosujemy pasek 5PK1148 :ink Więcej szczegółów:
https://www.gatesautocat.com/search-res ... +benzynowy
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

mwas pisze: 06 mar 2019, 21:34 No nie do końca tak jest... w T-Jet może i tak, ale to chyba też tylko z paskiem do pompy wspomagania, natomiast albert120 ma podane, że jego wersja silnikowa to 1.4 8V a dla tych silników oficjalny katalog GATESa podaje, że do napędu alternatora w wersji z klimatyzacją stosujemy pasek 5PK1148 :ink Więcej szczegółów:
https://www.gatesautocat.com/search-res ... +benzynowy
Mnie chodziło o pasek do wspomagania (źle przeczytałem). Gates sobie może pisać co chce bo to najbliższe co ma w ofercie. Mój mechanik, który pracował kilka lat w ASO Fiata mówi, że na zamiennikach rozmiarowych dziwnym trafem więcej pomp wspomagania siadało.
W kwestii paska alternatora nie wypowiem się bo nie mam wiedzy.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej »

A ja kupiłem ten kruszy, nie w ASO, nie ma żadnych problemów, chyba z 5 lat temu
Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Staszek »

daro70 pisze: 29 sie 2018, 12:01 Dziś już dotarł :ok) zapakowany :ok) gwarancja12 -mcy , wizytówka :ok) teraz tylko wymiana i test ..... :pomysli
Widzę, że masz go już chwilę. Możesz napisać jakieś za/przeciw? Aukcja jest nadal aktualna, cena jak najbardziej OK więc chętnie bym się nim zainteresował.
Dziękuję z góry za odpowiedź!
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

Nie ma żadnych minusów . Cena bardzo dobra , ładuje cóż więcej chcieć . Tylko już nigdy się za to nie biorę - tak jak pisałem wcześniej górna śruba jest w takim miejscu że bez specjalnego klucza nie podejdzie (myślę że ASO takowy mają ) :) A co do altka ....to brać po co przepłacać :ok)
Najgorsze jest to że w Tipolocie chyba jest to samo ....czyli mało miejsca między przegrodą a silnikiem , i nie wiem czy mocowanie altka też takie beznadziejne jak w Linei (górna śruba) jak zaglądałem to słabo to widzę :-<<
Obrazek
Awatar użytkownika
Staszek
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: Staszek »

W tipolocie to w ogóle mało miejsca jest, ostatnio miałem szansę pooglądać i myślałem, że to większe od Linei - a figę!
Dzięki za odpowiedź! :pivo
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Alternator

Post autor: emmer »

ja kupowałem obydwa w zwykłym sklepie. i z tego co pamiętam to były Conti
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

emmer pisze: 28 mar 2019, 19:13 ja kupowałem obydwa w zwykłym sklepie. i z tego co pamiętam to były Conti
Ale kupowałeś dwa alternatory , czy dwa paski Conti ...czy wpadłeś po ogień :) :ok)
Obrazek
ODPOWIEDZ