Alternator

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5678
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 169500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas » 03 gru 2013, 14:00

Chyba normalnie aż sprawdzę jaki jest u mnie prąd ładowania przy maksymalnym obciążeniu :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 gru 2013, 17:44

Zrobiłem videło, tragedii nie ma, ale max to 14.1V, albo miernik taki hooyovy :smak To trochę mało, ale tak jest chyba od nowości. Ogrzewanie szyby + wiatrak to jakaś masakra. Stanie zimą w korkach, lub rozgrzewanie auta na postoju, szybko załatwi akumulator. Ogólnie altek bardzo słaby na jałowych obrotach, powinni dać mniejsze koło pasowe.

Pierwszy film to odpalenie, potem startują dzienne, postojowe, a na konie mijania.
Drugi z komentarzem.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rhAEv9lGWRA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=E5hYJNDwzhU[/youtube]

will
Moderator
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: will » 04 gru 2013, 19:10

Dziwne nie zakładam że tak ma być ciekawe co na to ASO trzeba by się wystrzegać ogrzewania szyby na wolnych obrotach, a co odpowiada za zwiększenie obrotów przy zwiększonym poborze np, szyba tylna.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 04 gru 2013, 19:56

Za zwiększenie obrotów odpowiada noga kierowcy :)

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek » 04 gru 2013, 23:07

Kuzyn a jak jest u Ciebie z podbiciem obrotów przez ECU w warunkach większego zapotrzebowania na prąd ?
U mnie po włączeniu np. klimy czy ogrzewania obroty wskakują z 800 na 850 RPM
Może kisiel na przepustnicy ? :pomysli
*Powered by LPG*

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 11:37

Nie ma żadnego pobicia, przepustnica czysta. Obroty ani drgną

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 » 05 gru 2013, 11:48

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Nie ma żadnego pobicia, przepustnica czysta. Obroty ani drgną
U mnie w 1.3 mj tak samo. Ani drgną. W Roverze (2.0 sdi) po włączeniu np. klimy obroty spadały z 850 na 800 by natychmiast wskoczyć na ok 900. W Linei - echo.
smak56
****
Obrazek

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer » 05 gru 2013, 12:00

a mi się zdawało że się podnoszę - sprawdzę po południu
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 » 05 gru 2013, 13:49

emmer pisze:a mi się zdawało że się podnoszę - sprawdzę po południu
Literówka czy faktycznie się podnosisz? :ryczy
smak56
****
Obrazek

will
Moderator
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: will » 05 gru 2013, 15:26

Mam tak bieg jałowy ciepły silnik dmuchawa max mijania ogrzewanie szyby radio obroty stoją w miejscu włączam klimę komp podbija obroty delikatnie. Kuzyn u Ciebie powinno być tak samo altek masz dobry tylko coś nie tak z tym podbiciem obrotów.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5678
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 169500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas » 05 gru 2013, 15:36

will, u Ciebie toi podbicie obrotów wynika z włączenia się sprężarki klimatyzacji :ink U mnie jest podobnie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 19:42

Will nie sprawdzałem obrotów z klimą.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: will » 05 gru 2013, 20:37

Sprawdź u mnie podbiło niewiele do 900 obr około.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 582
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup » 05 gru 2013, 20:59

Ja jak ustawiałem sobie instalkę LPG i miałem problem z wężykiem :) to zauważyłem że najmocniej obciąża ogrzewanie szyby+lusterka z włączonymi światłami następuje podbicie wtedy do 850 obr. Z klimą teraz jest różnie poniżej 3 stopni już się nie włączy pomimo że pali się śnieżynka u mnie.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6458
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 21:07

Właśnie nie chce porównywać teraz obciążenia z klimą. Temperatury mamy różne, czasem auto jest w garażu, u jednego kompresor złapie, u drugiego nie. Wyniki mogą być wypaczone.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość